Educational researchers have long been using technology in teaching foreign languages, but they investigate the effect of technology in experimental designs by comparing with traditional classroom settings. However, the comparison of an innovation implementation to a class with an individual innovation use can reveal important practical information for practitioners. This study aims to evaluate the implementation of "Interactive Learning in the Honeycomb” software in a class or individually. The study group included 4th, 5th and 6th grade students and their English teachers from a public school. The study group for class implementation of the software consisted of students from three classes from 4th, 5th, and 6th grades. These students used the educational software in the classroom and with the teachers. The individual implementation group consisted of 3 students from each level. These students did not participate to the class implementation. The results of the data were interpreted descriptively by content analysis. The results of the study indicated the advantage of individual use since students can progress at their own pace. In this way, the student can receive individual feedback, repeat if they make a mistake, and use the software until learns. The classroom implementation indicated that the software let teachers to create a competitive environment for students in the classroom by using filling gaps and drag and drop activities and competitions can be held.
Computer assisted language learning Foreign language teaching Educational software
Araştırmacılar uzun süredir yabancı dil öğretiminde teknolojiden faydalanmakta, ancak deneysel tasarımlar düzenleyerek teknolojinin etkisini deney-kontrol gruplu yöntemlerle değerlendirmektedir. Ancak, derslerde tüm sınıfa uygulanan bir yeniliğin, yeniliğin bireysel kullanımıyla karşılaştırılarak incelenmesi uygulayıcılar için önemli bilgiler ortaya çıkartabilir. Bu çalışma, Interactive Learning in the Honeycomb‘ ın sınıf içine veya bireysel öğretim olarak uygulanmasını nitel olarak değerlendirmeyi amaçlamıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu İzmir’de bir devlet okulunda öğrenim görmekte olan 4., 5. ve 6. sınıf öğrencileri ve İngilizce öğretmenleri oluşturmuştur. Yazılımın sınıf içerisinde uygulandığı çalışma grubu, 4., 5. ve 6. sınıflardan birer şubede öğrenim gören öğrencilerden oluşmaktadır. Bu öğrenciler eğitim yazılımını sınıf ortamında ve öğretmen eşliğinde kullanmışlardır. Bireysel uygulama grubu her sınıf seviyesinden 3'er öğrenciden oluşmaktadır. Bu öğrenciler sınıf uygulamasına katılmamıştır. Çalışmada toplanan veriler içerik analizi ile betimsel olarak yorumlanmıştır. Eğitim yazılımını bireysel olarak kullanan öğrencilerin kendi hızlarında ilerleyebilmeleri sınıf öğretimine göre bir avantaj olarak ortaya çıkmıştır. Bu şekilde, öğrenci bireysel geri bildirim alabilir, bir hata yaparsa tekrar edebilir ve öğrenene kadar yazılımı kullanabilir. Sınıf ortamında kullanıldığında; sınıftaki öğrenciler için rekabetçi bir ortam oluşturulabilir, boşluk doldurma ve sürükle bırak aktiviteleri ve yarışmalar yapılabilir.
Bilgisayar destekli dil öğrenme Yabancı dil öğretimi Eğitim yazılımı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 24 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 11 Sayı: 1 |