Bu araştırmada Müzik öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları demografik özelliklerine ve öğretmen öz-yeterlik ve öğretmenlik mesleğini tercih nedenlerine göre incelenmiştir. Araştırma grubu başta Adnan Menderes Üniversitesi olmak üzere Pamukkale Üniversitesi, Dokuz Eylül Üniversitesi ve Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Lisans 1,2,3 ve 4. Sınıf öğrencilerinden olma üzere 323 kişiden oluşmaktadır. Araştırmada müzik öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları Tufan ve Güdek (2008) tarafında geliştirilmiş olan “Müzik Öğretmenliği mesleğine yönelik tutum ölçeği” ile, öğretmen öz-yeterlikleri Tschannen-Moran ve Woolfolk Hoy (2001) tarafından geliştirilen Türkçe ’ye Çapa, Çakıroğlu ve Sarıkaya (2008) tarafından çevrilen “Öğretmen öz-yeterlik Ölçeği” ve Öğretmenlik mesleğini tercihleri ise Övet (2006) tarafından geliştirilmiş olan “Öğretmenlik mesleği tercih anketi” ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda müzik öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarını en iyi açıklayan faktörlerin meslek tercih envanterinin alt boyutları olan “Bilinç” ve “Güvence” olduğu belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2020 |
Submission Date | March 16, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 11 Issue: 2 |