Research Article
BibTex RIS Cite

Yabancı Dil Öğretiminde İletişimsel ve Eylem Odaklı Yaklaşımın İlkelerine Karşılaştırmalı Bir Bakış: “Reflets” ve “Tendances” Örneği

Year 2021, Volume: 12 Issue: 1, 35 - 53, 28.06.2021
https://doi.org/10.51460/baebd.833559

Abstract

Yabancı dil öğretim yöntemleri geçmişten günümüze birçok gelişme ve değişim göstermiştir. Bu değişimlerin nedenleri çok çeşitlidir. Ekonomi, sosyal hayat, toplumsal ve kültürel değişimler ile birlikte dil alanında elde edilen bilimsel gelişmeler de yabancı dil öğretim yöntemlerini doğrudan etkilemiştir. Yeni bir yaklaşımın, yöntemin doğması genellikle kendisinden önce gelen yöntem ve yaklaşımın eksik yönlerinin ortaya çıkması ve güncel ihtiyaçlara karşılık verememesinden kaynaklanır. Bu çalışmada günümüzde yaygın olarak kullanılan öğretim yaklaşımlarından ikisi olan iletişimsel ve eylem odaklı yaklaşımı ele aldık. Bu iki yaklaşımın temel ilkelerini karşılaştırmalı bir bakış açısıyla ele alacağız. Bu yaklaşımların öğretmeni, öğrenciyi, sınıfı, ders materyallerini vs. nasıl değerlendirdiğini inceleyeceğiz. Daha sonra iletişimsel ve eylem odaklı yaklaşımla yazılmış iki ders kitabından (Reflets ve Tendances) seçtiğimiz bir konunun nasıl işlendiğini, benzerliklerini ve farklılıklarını ortaya koyamaya çalışacağız. Konuda kullanılan materyaller, öğrencilerin kazanımlarının tanımlanması, seçilen otantik dokümanların birbirlerine oranı, etkinlik türleri ve değerlendirme biçimlerine değineceğiz. Eylem odaklı yaklaşımla hazırlanmış ders kitaplarında öğretmen ve öğrencinin karşılaşabileceği sorunları sınıflandırıp, çözüm önerileri sunacağız.

References

  • Beacco, J-C. (2007). L'approche par compétences dans l'enseignement des langues. Paris: Didier.
  • Bérard, E. (2009). Les tâches dans l’enseignement du FLE: rapport à la realite et dimension didactique. Français dans le monde no 45, 36-44.
Year 2021, Volume: 12 Issue: 1, 35 - 53, 28.06.2021
https://doi.org/10.51460/baebd.833559

Abstract

References

  • Beacco, J-C. (2007). L'approche par compétences dans l'enseignement des langues. Paris: Didier.
  • Bérard, E. (2009). Les tâches dans l’enseignement du FLE: rapport à la realite et dimension didactique. Français dans le monde no 45, 36-44.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Özge Sönmez 0000-0001-6515-6864

Publication Date June 28, 2021
Submission Date November 30, 2020
Published in Issue Year 2021 Volume: 12 Issue: 1

Cite

APA Sönmez, Ö. (2021). Yabancı Dil Öğretiminde İletişimsel ve Eylem Odaklı Yaklaşımın İlkelerine Karşılaştırmalı Bir Bakış: “Reflets” ve “Tendances” Örneği. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 35-53. https://doi.org/10.51460/baebd.833559