Bu çalışmada, üniversite öğrenimine yeni başlayan öğretmen adaylarının “öğretim teknolojisi” algısındaki değişim durumunun irdelenmesi amaçlanmıştır. Bu noktada, “Öğretim Teknolojilerinin Temelleri” adlı dersin başlangıç ve bitiş aşamalarında öğretim teknolojisi kavramına ilişkin metaforların tespiti ve bunlar arasındaki değişimin belirlenmesi araştırmanın problemini oluşturmaktadır. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünde öğrenim gören 24 öğretmen adayının katılımcı olarak yer aldığı bu araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) deseni çerçevesince yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak üzerinde "Öğretim teknolojileri …….. gibidir, çünkü ……..” ifadesinin yer aldığı yarı yapılandırılmış formlar kullanılmış ve öğrencilerin belirtmiş olduğu ifadeler araştırmanın temel veri kaynağını oluşturmuştur. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde içerik analizi yönteminden faydalanılmış olup, ders öncesi 20 (5 kategori) ve ders sonrası aşamada 18 (4 kategori) metafor sınıflandırılarak ortaya konulmuştur. Elde edilen bulgular ışığında, gerek ders öncesi gerekse ders sonrası öğretim teknolojisi kavramına ilişkin metaforik algıların benzerlik gösterdiği belirlenmiş ve öğretimi destekleyici rolünü betimleyen algıların ders sonrası aşama lehine ağırlık kazandığı tespit edilmiştir.
In this study, it is aimed to investigate the change in the perception on “instructional technology” through metaphors. Determining the metaphors about the perception of instructional technologies at the pre-post stages of the course called “Fundementals of Instructional Technologies” and the change between them constitutes the problem statement of the research. A phenomenon (phenomenology) pattern, one of the qualitative research methods was used throughout the research. 24 pre-service teachers studying in the computer and instructional technologies department constitute the sample of the research. Semi-structured forms as “Instructional technologies …… because …….” were distributed as data collection tool. The results were presented by classifying 20 (5 categories) and 18 (4 categories) metaphors as pre-post course stage. The metaphoric perceptions regarding the concept of instructional technology are similar for both pre-post stages, and the perceptions that describe the role of supporting the instruction have gained weight in favor of the post-course stage.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 23 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 12 Sayı: 2 |