Research Article
BibTex RIS Cite

Başlangıç Düzeyi Piyano Eğitiminde El Pozisyonlarını Destekleme Amacıyla Geliştirilen Teknolojik Tasarım

Year 2022, Volume: 13 Issue: 1, 202 - 215, 28.06.2022
https://doi.org/10.51460/baebd.927787

Abstract

Piyano çalma süreci, çok yönlü alanların bir arada ve bütünlük içerisinde çalışması ile gerçekleşir ve dolayısıyla piyano eğitiminde görsel, işitsel, devinişsel ve zihinsel alanlar koordineli bir şekilde bağlantılı olarak çalışır. Buna bağlı olarak görsel, dokunsal (motor-kinestetik) ve devinişsel alanların açık ve net olarak algılanabilmesi ve düşünmeden doğal bir süreç içerisinde tekniksel kazanımların gerçekleştirilebilmesi için bir tasarım fikri meydana gelmiştir. Tüm bu aşamaların doğru ve sağlam donanımlarla gerçekleştirilmesi için en temel süreç olan piyanoya başlangıç aşamasının teknolojik bir tasarım ile desteklenmesi inancı oluşmuştur. Piyanoda el pozisyonunun öğrenim aşamasında soyut olarak anlatılması ve sadece bireysel olarak gösterilmesi öğrencinin o anlık öğrenimini sağlasa da, bireysel çalışmalarında hissiyat olarak algılama (motor-kinestetik) sürecini desteklemediği için kaybolup gidebilmektedir. Öğrenilen davranışların pekiştirilmesi sürecini destekleyerek, bireysel çalışmalarda öğrencinin öz denetimi oluşana kadar yardımcı bir tasarımın kullanılması, davranışların doğru pekiştirilmesini sağlaması bakımından önem taşımaktadır. Bu amaçla, piyano eğitiminde soyut bir süreci somut hale getiren ve eğitimin etkin, hızlı, kolay ve verimli olmasını sağlamak amacıyla piyanoya yardımcı aparatın (PİYAP) tasarlanması planlanmıştır. Bu kapsamda piyano eğitimi başlangıç düzeyi el pozisyonunu destekleme aparatının tasarlanması amaçlanmış ve PİYAP’ı geliştirme süreci tasarım geliştirme araştırması (TGA) kapsamında gerçekleştirilmiştir. Araştırma sürecinde; ilgili literatürün incelenmesi ve ihtiyaçların belirlenmesi, tasarım çerçevesinin oluşturulması, tasarımın çerçevesine yönelik 3 uzman görüşü ile yeniden yapılandırılması ve ön deneme aşamaları tasarım geliştirme araştırmalarından tip 1 kategorisinde gerçekleştirilmiştir. Bu sebeple öncelikle tasarlanan PİYAP’ın geliştirilme süreci detaylı olarak açıklanmış, tasarım süreci, PİYAP’ın yapımı, uzman görüşleri ve ön deneme aşamalarına yer verilmiştir.

References

  • Ağayeva, M. (2017). Piyano eğitiminde doğru oturuş ve el pozisyonlarının icracı üzerindeki etkileri. TURAN-SAM, 9(33), 168-171.
Year 2022, Volume: 13 Issue: 1, 202 - 215, 28.06.2022
https://doi.org/10.51460/baebd.927787

Abstract

References

  • Ağayeva, M. (2017). Piyano eğitiminde doğru oturuş ve el pozisyonlarının icracı üzerindeki etkileri. TURAN-SAM, 9(33), 168-171.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Pinar Çelik Demiray 0000-0002-7376-3661

Yavuz Durak 0000-0001-8817-7510

Publication Date June 28, 2022
Submission Date April 25, 2021
Published in Issue Year 2022 Volume: 13 Issue: 1

Cite

APA Çelik Demiray, P., & Durak, Y. (2022). Başlangıç Düzeyi Piyano Eğitiminde El Pozisyonlarını Destekleme Amacıyla Geliştirilen Teknolojik Tasarım. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 13(1), 202-215. https://doi.org/10.51460/baebd.927787