2019 yılının son dönemlerinde ortaya çıkan covid-19 salgını ve ardından ilan edilen pandemi ile tüm dünyada büyük değişimler yaşanmıştır. Eğitim de bu süreçten en çok etkilenen alanların başında gelmektedir. Pandemi ile birlikte herkes için sürece uyarlanmış bir sisteme geçiş yapılmıştır. Bu nedenle bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin pandemi sürecinde uzaktan eğitimde sınıf yönetimi ve iletişime yönelik görüşlerinin alınarak sanal sınıf ortamlarında yaşanan durumları incelemektir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden olan durum çalışması olarak tasarlanmıştır. Çalışma grubunu pandemi sürecinde öğretimini uzaktan eğitim şeklinde gerçekleştiren 28 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama araçları, araştırmacılar tarafından geliştirilen açık uçlu form ve yarı yapılandırılmış görüşme formudur. Araştırmanın birinci aşamasında öğretmenlere çevrimiçi form aracılığıyla sorular gönderilmiştir. İkinci aşamasında derinlemesine cevaplara ulaşılması amacıyla altı sınıf öğretmeni ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenleri kullanılan programın sistemsel sorunlarının, öğrenci davranışlarının ve zaman yönetiminin sınıf yönetimini olumsuz etkilediğini, dersi planlama için sorun yaşamadıklarını ve teorik anlatımı geri planda tutup uygulama ağırlıklı gerçekleştirdiklerini belirtmişlerdir. Öğrencilerin konuşma, dinleme ve sözel olmayan iletişim becerilerinin sanal sınıf ortamlarında sekteye uğradığı bulgusuna erişilmiştir ve canlı dersler dışında veli ve öğrencilerle iletişim kurduklarını belirtmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2022 |
Submission Date | July 16, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 13 Issue: 1 |