Covid-19 salgınının yıkıcı etkileri insanlarda korku ile birlikte belirsizliğe tahammül edememe durumunu da beraberinde getirmiştir. Bu durum her alanı etkilemekle birlikte, eğitimin temel yapı taşlarından biri olan öğretmenler üzerinde de ciddi tahribatlara neden olmuştur. Bu nedenle bu araştırmada öğretmenlerde, COVID-19 korkusu ve belirsizliğe tahammülsüzlük durumları arasındaki ilişkiyi incelemek ve belirsizliğe tahammülsüzlüğün COVID-19 korkusu üzerindeki yordayıcı rolünü belirlemek esas alınmıştır. Bu amaçla farklı branşlardan 242 öğretmene “COVID-19 Korkusu Ölçeği” ve “Belirsizliğe Tahammülsüzlük Ölçeği” uygulanmıştır. Araştırma bulgularına göre, öğretmenlerin, Covid-19 korkusu ve kaygı durumları arasında anlamlı ilişkilere rastlanmış ve Covid-19 korkusu arttıkça kaygı düzeylerinin de arttığı, ayrıca ileriye yönelik kaygının COVID-19 korkusunu anlamlı ve pozitif yönde yordadığı belirlenmiştir. Bulgulardan hareketle araştırma sonuçları tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2022 |
Submission Date | September 15, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 13 Issue: Özel Sayı 1 - SPECIAL ISSUE OF PANDEMIC AND DISTANCE EDUCATION |