Fenomenolojik desende gerçekleştirilen bu çalışmanın temel amacı, veli ve öğretmenlerin veli toplantılarına ilişkin metaforik algılarının belirlenmesidir. Araştırmada maksimum çeşitlilik ve ölçüt örnekleme yöntemiyle belirlenen katılımcılarla görüşmeler gerçekleştirilmiştir. İçerik analizi tekniği kullanılarak verilerin analizi yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda katılımcıların veli toplantılarını anlamlandırmada kullandıkları metaforlardan hareketle “işbirliği ve İletişim, Kısır Döngü, Eğitsel İhtiyaç, Aile ve Öğrenciyi Tanıma, Belirsizlik ve Kaygı, Durum Değerlendirmesi ve Finansal Öğeler” temaları oluşturulmuştur. Araştırma bulguları belirlen bu temalar üzerinden yorumlanmış ve tartışılmıştır. Buna göre, katılımcıların veli toplantılarına ilişkin algıları genel olarak olumlu bulunmuştur. Gerek öğretmenler gerekse öğrenci velileri, veli toplantılarını paydaşlar arasında iş birliği ve iletişim kurmanın önemli bir aracı olduğu algısını paylaştıkları tespit edilmiştir. Aynı zamanda öğrencilerin eğitimi ve çeşitli bakımlardan gelişimleri için değerlendirme olanağı verdiği için eğitsel bir ihtiyaç olarak değerlendirdikleri belirlenmiştir. Paydaşlar arasında kurulan bu iş birliği sayesinde öğretmenler, öğrenci ve ailelerini daha yakında tanıma olanağı elde etmektedir. Ancak bazı katılımcıların veli toplantılarına ilişkin algılarının olumsuz olduğu belirlenmiştir. Buna göre, veli toplantıları iyi yönetilmediği zaman kısır döngüye dönüşmekte, toplantı gündem konuları velilerle paylaşılmadığında belirsizliğe neden olmakta, toplantılarda maddi destek talebinde bulunulması ve yaşanan iletişim çatışmalarının ise paydaşlarda kaygıya neden olduğu belirlenmiştir. Araştırma bulgularından hareketle, öğretmenlerin iletişim ve toplantı yönetme becerilerinin geliştirilmesi önerilmektedir.
Veli toplantıları Ebeveyn katılımı Metaforik algı Öğretmen İşbirliği
The main purpose of this study, which was carried out in a phenomenological design, is to determine the metaphorical perceptions of parents and teachers about parent teacher meetings. In the research, interviews were conducted with the participants determined by the maximum diversity and criterion sampling method. Data analysis was performed by using content analysis technique. As a result of the analyzes made, the themes of "cooperation and communication, vicious circle, educational necessity, knowing family and student, uncertainty and anxiety, assessment and financial elements" were created. The research findings were discussed under these themes. Accordingly, the perceptions of the participants regarding the parent teacher meetings were generally positive. Both teachers and parents of students share the perception that parent teacher meetings are an important tool for establishing cooperation and communication among stakeholders. At the same time, they consider it an educational necessity as it provides the opportunity to evaluate the education and development of the students. However, it was determined that some participants had negative perceptions about parent teacher meetings. Accordingly, it has been determined that parent meetings turn into a vicious circle when they are not managed well, it causes uncertainty when the meeting agenda topics are not shared with the parents, and financial support requests and communication conflicts in the meetings cause anxiety among the stakeholders. Based on the research findings, it is recommended to develop teachers' communication and meeting management skills.
Parent teacher meetings Parental ilvolvement Metaphorical perception Teacher Parent Cooperation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 13 Sayı: 2 |