Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bir Eğitim Klasiği: Veli Toplantılarının Anlamlandırılmasına Yönelik Bir Metafor Çalışması

Yıl 2022, Cilt: 13 Sayı: 2, 1460 - 1479, 28.12.2022
https://doi.org/10.51460/baebd.1167000

Öz

Fenomenolojik desende gerçekleştirilen bu çalışmanın temel amacı, veli ve öğretmenlerin veli toplantılarına ilişkin metaforik algılarının belirlenmesidir. Araştırmada maksimum çeşitlilik ve ölçüt örnekleme yöntemiyle belirlenen katılımcılarla görüşmeler gerçekleştirilmiştir. İçerik analizi tekniği kullanılarak verilerin analizi yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda katılımcıların veli toplantılarını anlamlandırmada kullandıkları metaforlardan hareketle “işbirliği ve İletişim, Kısır Döngü, Eğitsel İhtiyaç, Aile ve Öğrenciyi Tanıma, Belirsizlik ve Kaygı, Durum Değerlendirmesi ve Finansal Öğeler” temaları oluşturulmuştur. Araştırma bulguları belirlen bu temalar üzerinden yorumlanmış ve tartışılmıştır. Buna göre, katılımcıların veli toplantılarına ilişkin algıları genel olarak olumlu bulunmuştur. Gerek öğretmenler gerekse öğrenci velileri, veli toplantılarını paydaşlar arasında iş birliği ve iletişim kurmanın önemli bir aracı olduğu algısını paylaştıkları tespit edilmiştir. Aynı zamanda öğrencilerin eğitimi ve çeşitli bakımlardan gelişimleri için değerlendirme olanağı verdiği için eğitsel bir ihtiyaç olarak değerlendirdikleri belirlenmiştir. Paydaşlar arasında kurulan bu iş birliği sayesinde öğretmenler, öğrenci ve ailelerini daha yakında tanıma olanağı elde etmektedir. Ancak bazı katılımcıların veli toplantılarına ilişkin algılarının olumsuz olduğu belirlenmiştir. Buna göre, veli toplantıları iyi yönetilmediği zaman kısır döngüye dönüşmekte, toplantı gündem konuları velilerle paylaşılmadığında belirsizliğe neden olmakta, toplantılarda maddi destek talebinde bulunulması ve yaşanan iletişim çatışmalarının ise paydaşlarda kaygıya neden olduğu belirlenmiştir. Araştırma bulgularından hareketle, öğretmenlerin iletişim ve toplantı yönetme becerilerinin geliştirilmesi önerilmektedir.

Kaynakça

  • Aich, G., Behr, M. & Kuboth, C. (2017). The gmuend model for teacher-parent conferences–application and evaluation of a teacher communication training. Journal for Educational Research Online, 9(3), 26-46.
  • Arabacı, N. (2017). Aile katılımı (Ed. A. B. Aksoy). Aile eğitimi ve katılımı. Matsa Basımevi.
  • Başar, H. (2014). Sınıf yönetimi (19. Baskı). Anı Yayıncılık.
  • Bellah, S. E. (1953). A handbook for teachers on parent conferences. In Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree Master of Science in Education. The University of Southern California. USA. Proquest
  • Bilton, R., Jackson, A. & Hymer, B. (2017). Cooperation, conflict and control: Parent-teacher relationships in an English secondary school, Educational Review, http://doi.org/10.1080/00131911.2017.141010
  • Calatrello, R. L. (1961). Parent-teacher conferences. Peabody Journal of Education, 38(5), 259-264.
  • Celep, C. (2011). Sınıf yönetiminde kuram ve uygulama. Pegem Akademi.
  • Conroy, S. J. (2003). The effect of parental ınvolvement in parent teacher groups on student achievement. The School Community Journal, 13(2), 119-136.
  • Coşkun, S. (2010). İlköğretim okulu sınıf öğretmenlerinin velilerle iletişim kurma yolları. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Creswell, J. (2016). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. (3. Baskıdan çeviri). (Çev. Ed. S. B. Demir). Siyasal Yayınevi.
  • Creswell, J. (2017). Araştırma Deseni: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları (Çev. Ed. S. B. Demir). Eğiten Kitap.
  • Chavkin, N. F. (2017). Family engagement with schools: Strategies for school social workers and educators. Oxford Workshop Series. Oxford University Press. UK.
  • Davis-Kean, P. E. & Eccles, J. S. (2005). Influences and challenges to better parent–school collaborations (Eds. E. N. Patrikakou, R. P. Weissberg, S. Redding & H. J. Walberg), School–Family Partnerships for Children’s Success (pp. 57-73).Teachers College Press.
  • Đukić, T. M., Bogavac, D., Stojadinović, A. M., & Rajčević, P. Đ. (2022). Parental involvement in education and collaboration with school. International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education:(IJCRSEE), 10(1), 1-14. https://doi.org/10.23947/2334-8496-2022-10-1-01-14
  • Eccles, J. S., & Harold, R. D. (1993). Parent–school involvement during the early adolescent years. Teachers College Record, 94(3), 560–587
  • Epstein, J. L. (1995). School family community partnerships: Caring for the children we share. Phi Delta Kappan 76, 701–712.
  • Epstein, J. L. & Sanders, M. G. (2006a). Connecting home, school, and community: New direction for social research. Handbook of The Sociology of Education. Researchgate.
  • Epstein, J. L. & Sanders, M. G. (2006b). Prospects for change: Preparing educators for school, family, and community partnerships. Peabody Journal of Education, 81(2), 81-120.
  • Epstein, J. L. (2011). School, family, and community partnerships caring for the children we share (Ed. J. L. Epstein). School, Family, and Community Partnerships. Westview Press, USA.
  • Epstein, J. L. & Sheldon, S. B. (2011). Moving forward: Ideas for research on school, family, and community partnerships (Eds. J. L. Epstein). School, Family, and Community Partnerships. Westview Press, USA.
  • Ergen, R. (2008). İlköğretim okulu 2. kademe öğrencilerinin sınıf içi davranış bozukluklarının engellenmesinde öğretmen-veli iletişiminin rolü. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Fantuzzo, J., Tighe, E., & Childs, S. (2000). Family involvement questionnaire: A multivariate assessment of family participation in early childhood education. Journal of Educational Psychology, 92(2), 367–376. http://doi.org/10.1037/0022- 0663.92.2.367
  • First, R. (2009). Engaging stakeholders. Arlington, VA: RMC Research.
  • Genç, S. Z. (2005). İlköğretim I. Kademedeki okul- aile iş birliği ile ilgili öğretmen ve veli görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2). 227-243.
  • Gerich, M., Trittel, M. &Schmitz, B. (2017). Improving prospective teachers’ counseling competence in parent-teacher talks: Effects of training and feedback. Journal of Educational and Psychological Consultation, 27(2), 203-238. Hoover-Dempsey, K. V. & Sandler, H. M. (1997). Why do parents become involved in their children’s education? Review of Educational Research, 67(1), 3–42.
  • Hoover-Dempsey, K. V., Walker, J. M. T. & Sandler, H. M. (2005a). Parents’ motivations for involvement in their children’s education. (Eds. E. N. Patrikakou, R. P. Weissberg, S. Redding & H. J. Walberg), School–Family Partnerships for Children’s Success (pp. 40-56). Teachers College Press.
  • Hoover-Dempsey, K. V.,Walker, J. M. T., Sandler, H. M., Whetsel, D., Green, C. L., Wilkins, A.S & Closson, K. (2005b). Why do parents become involved? Research findings and implications.The Elementary School Journal, 106 (2), 105-130.
  • Islam, A. (2019). Parent–teacher meetings and student outcomes: Evidence from a developing country. European Economic Review, 111, 273–304.
  • Jeynes, W. H. (2011). Parental involvement and academic success. Taylor and Francis Group.
  • Jeynes, W. H. (2017). A meta-analysis: The relationship between parental involvement and latino student outcomes. Education and Urban Society, 49(1), 4–28.
  • Jucks, R. & Päuler-Kuppinger, L. (2017). Teachers’ and parents’ beliefs about effective teaching and their assumptions on the other group’s perspective. Journal for Educational Research Online, 9(3), 12–25.
  • Kaçar, İ. (2019). Veli toplantılarına yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşleri: Fenomenolojik bir çalışma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kar, E. B., Uzun, E. M. ve Gök, R. (2017). Sınıf ve okul öncesi öğretmenlerin velileri eğitim sürecine katmak için yaptıkları uygulamalar. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. 6(4), 2146-9199.
  • Koç Akran, S. ve Kocaman, Z. (2018). Öğretmenlerin ve velilerin okul öncesi eğitim kurumlarındaki veli toplantılarına ilişkin algıları. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi. 4(2), 97-110.
  • Kotaman, H. (2008). Türk anabaların çocuklarının eğitim öğretimlerine katılım düzeyleri. Uludağ Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 135-149.
  • Malik, M., Rafiq, N., Chaudhry, A. Q. & Fatima, G. (2020). Perceptions of elementary school students about their parents’ ınvolvement at home and school. Journal of Elementary Education, 29(2), 151-161.
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (3. Baskıdan çeviri). (Çev. Ed. S. Turan). Nobel.
  • McKenna, M. K. & Millen, J. (2013). Look! Listen! Learn! Parent narratives and grounded theory models of parent voice, presence, and engagement in k–12 education. School Community Journal, 23(1), 9-48.
  • Minke, K. M. & Anderson, K. J. (2003). Restructuring routine parent-teacher conferences: The family-school conference model. The Elementary School Journal, 104(1), 49-69.
  • Nazlı, K. (2020). Veli, öğretmen ve okul yöneticilerinin veli toplantılarına ilişkin yaşantılarının analizi: Bir olgubilim çalışması. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Nitza, D. ve Roman, Y. (2016). Who needs parent-teacher meetings in the technological era? International Journal of Higher Education, 6(1), 153-162.
  • Özyürek, A., Adıbatmaz, M., Çetin, A., Meriç, A., Kılınç, N., Erzurumluoğlu, Ş., Yücesan, Y. ve Atalay, D. (2015). Okul öncesi eğitim kurumu ve ilkokullarda aile eğitimi ve katılımı çalışmalarının incelenmesi. Sosyal Bilimler Dergisi, 3, 28-43.
  • Seagreaves, P. (2009). The effectiveness of parent-teacher conferences for reporting student progress in a suburban pennsylvanıa school district. Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree Doctor of Education, Widener University, USA.
  • Seginer, R. (2006). Parents’ educational involvement: A developmental ecology perspective. Parenting: Science and Practice. 6(1), 1-48.
  • Seitsinger, A. M. (2019). Examining the effect of family engagement on middle and high school students’ academic achievement and adjustment. (Eds. S.B. Sheldon & T. A. Turner‐Vorbeck). The Wiley Handbook of Family, School and Community Relationships in Education (pp. 163-182). Wiley & Sons.
  • Spera, C. (2005). A review of the relationship among parenting practices, parenting styles, and adolescent school achievement. Educational Psychology Review, 17(2), 125-146, http://doi.org/10.1007/s10648-005-3950-1
  • Stroetinga, M., Leeman, Y. & Veugelers, W. (2019). Primary school teachers’ collaboration with parents on upbringing: A review of the empirical literatüre. Educational Review, 71(5), 650-667.
  • Walker, J. M.T., Wilkins, A.S., Dallaire, J. R., Sandler, H. M. & Hoover-Dempsey, K. V. (2005). Parental Involvement: Model Revision through Scale Development. The Elementary School Journal, 106(2), 85-104
  • Weaver-Hightower, M. B. (2021). Nitel araştırma nasıl yazılır? (1. Baskıdan çeviri). (Çev. Ed. S. Turan). Asos Yayınları. Westerfield, S. E. (2020). Improving family-professional partnerships through active listening training. In partial fulfillment of the requirements for the degree of Doctor of Philosophy, University of Pittsburgh, USA.
  • Willemse, T. M., Thompson, I, Vanderlinde, R. & Mutton, T. (2018). Family-school partnerships: A challenge for teacher education. Journal of Education for Teaching, 44(3), 252-257.
  • Williams, V. G. (2004). Parent assessment of communıcatıon before, durıng and after parent-teacher conferences. A Dissertation Submitted to the Graduate Faculty Of South Carolina State University in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree Doctor of Education. Orangeburg, South Carolina, USA.
  • Wilson, C. C. (2010). Perfect phrases for classroom teachers. Mc Graw Hill.
  • Yıldırım, M. C. ve Dönmez, B. (2008). Okul-aile işbirliğine ilişkin bir araştırma: İstiklal ilköğretim okulu örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(23), 98-115.

An Educational Ritual: Parents and Teachers Metaphorical Perceptions About Parent Teacher Meetings

Yıl 2022, Cilt: 13 Sayı: 2, 1460 - 1479, 28.12.2022
https://doi.org/10.51460/baebd.1167000

Öz

The main purpose of this study, which was carried out in a phenomenological design, is to determine the metaphorical perceptions of parents and teachers about parent teacher meetings. In the research, interviews were conducted with the participants determined by the maximum diversity and criterion sampling method. Data analysis was performed by using content analysis technique. As a result of the analyzes made, the themes of "cooperation and communication, vicious circle, educational necessity, knowing family and student, uncertainty and anxiety, assessment and financial elements" were created. The research findings were discussed under these themes. Accordingly, the perceptions of the participants regarding the parent teacher meetings were generally positive. Both teachers and parents of students share the perception that parent teacher meetings are an important tool for establishing cooperation and communication among stakeholders. At the same time, they consider it an educational necessity as it provides the opportunity to evaluate the education and development of the students. However, it was determined that some participants had negative perceptions about parent teacher meetings. Accordingly, it has been determined that parent meetings turn into a vicious circle when they are not managed well, it causes uncertainty when the meeting agenda topics are not shared with the parents, and financial support requests and communication conflicts in the meetings cause anxiety among the stakeholders. Based on the research findings, it is recommended to develop teachers' communication and meeting management skills.

Kaynakça

  • Aich, G., Behr, M. & Kuboth, C. (2017). The gmuend model for teacher-parent conferences–application and evaluation of a teacher communication training. Journal for Educational Research Online, 9(3), 26-46.
  • Arabacı, N. (2017). Aile katılımı (Ed. A. B. Aksoy). Aile eğitimi ve katılımı. Matsa Basımevi.
  • Başar, H. (2014). Sınıf yönetimi (19. Baskı). Anı Yayıncılık.
  • Bellah, S. E. (1953). A handbook for teachers on parent conferences. In Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree Master of Science in Education. The University of Southern California. USA. Proquest
  • Bilton, R., Jackson, A. & Hymer, B. (2017). Cooperation, conflict and control: Parent-teacher relationships in an English secondary school, Educational Review, http://doi.org/10.1080/00131911.2017.141010
  • Calatrello, R. L. (1961). Parent-teacher conferences. Peabody Journal of Education, 38(5), 259-264.
  • Celep, C. (2011). Sınıf yönetiminde kuram ve uygulama. Pegem Akademi.
  • Conroy, S. J. (2003). The effect of parental ınvolvement in parent teacher groups on student achievement. The School Community Journal, 13(2), 119-136.
  • Coşkun, S. (2010). İlköğretim okulu sınıf öğretmenlerinin velilerle iletişim kurma yolları. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Creswell, J. (2016). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. (3. Baskıdan çeviri). (Çev. Ed. S. B. Demir). Siyasal Yayınevi.
  • Creswell, J. (2017). Araştırma Deseni: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları (Çev. Ed. S. B. Demir). Eğiten Kitap.
  • Chavkin, N. F. (2017). Family engagement with schools: Strategies for school social workers and educators. Oxford Workshop Series. Oxford University Press. UK.
  • Davis-Kean, P. E. & Eccles, J. S. (2005). Influences and challenges to better parent–school collaborations (Eds. E. N. Patrikakou, R. P. Weissberg, S. Redding & H. J. Walberg), School–Family Partnerships for Children’s Success (pp. 57-73).Teachers College Press.
  • Đukić, T. M., Bogavac, D., Stojadinović, A. M., & Rajčević, P. Đ. (2022). Parental involvement in education and collaboration with school. International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education:(IJCRSEE), 10(1), 1-14. https://doi.org/10.23947/2334-8496-2022-10-1-01-14
  • Eccles, J. S., & Harold, R. D. (1993). Parent–school involvement during the early adolescent years. Teachers College Record, 94(3), 560–587
  • Epstein, J. L. (1995). School family community partnerships: Caring for the children we share. Phi Delta Kappan 76, 701–712.
  • Epstein, J. L. & Sanders, M. G. (2006a). Connecting home, school, and community: New direction for social research. Handbook of The Sociology of Education. Researchgate.
  • Epstein, J. L. & Sanders, M. G. (2006b). Prospects for change: Preparing educators for school, family, and community partnerships. Peabody Journal of Education, 81(2), 81-120.
  • Epstein, J. L. (2011). School, family, and community partnerships caring for the children we share (Ed. J. L. Epstein). School, Family, and Community Partnerships. Westview Press, USA.
  • Epstein, J. L. & Sheldon, S. B. (2011). Moving forward: Ideas for research on school, family, and community partnerships (Eds. J. L. Epstein). School, Family, and Community Partnerships. Westview Press, USA.
  • Ergen, R. (2008). İlköğretim okulu 2. kademe öğrencilerinin sınıf içi davranış bozukluklarının engellenmesinde öğretmen-veli iletişiminin rolü. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Fantuzzo, J., Tighe, E., & Childs, S. (2000). Family involvement questionnaire: A multivariate assessment of family participation in early childhood education. Journal of Educational Psychology, 92(2), 367–376. http://doi.org/10.1037/0022- 0663.92.2.367
  • First, R. (2009). Engaging stakeholders. Arlington, VA: RMC Research.
  • Genç, S. Z. (2005). İlköğretim I. Kademedeki okul- aile iş birliği ile ilgili öğretmen ve veli görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2). 227-243.
  • Gerich, M., Trittel, M. &Schmitz, B. (2017). Improving prospective teachers’ counseling competence in parent-teacher talks: Effects of training and feedback. Journal of Educational and Psychological Consultation, 27(2), 203-238. Hoover-Dempsey, K. V. & Sandler, H. M. (1997). Why do parents become involved in their children’s education? Review of Educational Research, 67(1), 3–42.
  • Hoover-Dempsey, K. V., Walker, J. M. T. & Sandler, H. M. (2005a). Parents’ motivations for involvement in their children’s education. (Eds. E. N. Patrikakou, R. P. Weissberg, S. Redding & H. J. Walberg), School–Family Partnerships for Children’s Success (pp. 40-56). Teachers College Press.
  • Hoover-Dempsey, K. V.,Walker, J. M. T., Sandler, H. M., Whetsel, D., Green, C. L., Wilkins, A.S & Closson, K. (2005b). Why do parents become involved? Research findings and implications.The Elementary School Journal, 106 (2), 105-130.
  • Islam, A. (2019). Parent–teacher meetings and student outcomes: Evidence from a developing country. European Economic Review, 111, 273–304.
  • Jeynes, W. H. (2011). Parental involvement and academic success. Taylor and Francis Group.
  • Jeynes, W. H. (2017). A meta-analysis: The relationship between parental involvement and latino student outcomes. Education and Urban Society, 49(1), 4–28.
  • Jucks, R. & Päuler-Kuppinger, L. (2017). Teachers’ and parents’ beliefs about effective teaching and their assumptions on the other group’s perspective. Journal for Educational Research Online, 9(3), 12–25.
  • Kaçar, İ. (2019). Veli toplantılarına yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşleri: Fenomenolojik bir çalışma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kar, E. B., Uzun, E. M. ve Gök, R. (2017). Sınıf ve okul öncesi öğretmenlerin velileri eğitim sürecine katmak için yaptıkları uygulamalar. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. 6(4), 2146-9199.
  • Koç Akran, S. ve Kocaman, Z. (2018). Öğretmenlerin ve velilerin okul öncesi eğitim kurumlarındaki veli toplantılarına ilişkin algıları. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi. 4(2), 97-110.
  • Kotaman, H. (2008). Türk anabaların çocuklarının eğitim öğretimlerine katılım düzeyleri. Uludağ Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 135-149.
  • Malik, M., Rafiq, N., Chaudhry, A. Q. & Fatima, G. (2020). Perceptions of elementary school students about their parents’ ınvolvement at home and school. Journal of Elementary Education, 29(2), 151-161.
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (3. Baskıdan çeviri). (Çev. Ed. S. Turan). Nobel.
  • McKenna, M. K. & Millen, J. (2013). Look! Listen! Learn! Parent narratives and grounded theory models of parent voice, presence, and engagement in k–12 education. School Community Journal, 23(1), 9-48.
  • Minke, K. M. & Anderson, K. J. (2003). Restructuring routine parent-teacher conferences: The family-school conference model. The Elementary School Journal, 104(1), 49-69.
  • Nazlı, K. (2020). Veli, öğretmen ve okul yöneticilerinin veli toplantılarına ilişkin yaşantılarının analizi: Bir olgubilim çalışması. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Nitza, D. ve Roman, Y. (2016). Who needs parent-teacher meetings in the technological era? International Journal of Higher Education, 6(1), 153-162.
  • Özyürek, A., Adıbatmaz, M., Çetin, A., Meriç, A., Kılınç, N., Erzurumluoğlu, Ş., Yücesan, Y. ve Atalay, D. (2015). Okul öncesi eğitim kurumu ve ilkokullarda aile eğitimi ve katılımı çalışmalarının incelenmesi. Sosyal Bilimler Dergisi, 3, 28-43.
  • Seagreaves, P. (2009). The effectiveness of parent-teacher conferences for reporting student progress in a suburban pennsylvanıa school district. Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree Doctor of Education, Widener University, USA.
  • Seginer, R. (2006). Parents’ educational involvement: A developmental ecology perspective. Parenting: Science and Practice. 6(1), 1-48.
  • Seitsinger, A. M. (2019). Examining the effect of family engagement on middle and high school students’ academic achievement and adjustment. (Eds. S.B. Sheldon & T. A. Turner‐Vorbeck). The Wiley Handbook of Family, School and Community Relationships in Education (pp. 163-182). Wiley & Sons.
  • Spera, C. (2005). A review of the relationship among parenting practices, parenting styles, and adolescent school achievement. Educational Psychology Review, 17(2), 125-146, http://doi.org/10.1007/s10648-005-3950-1
  • Stroetinga, M., Leeman, Y. & Veugelers, W. (2019). Primary school teachers’ collaboration with parents on upbringing: A review of the empirical literatüre. Educational Review, 71(5), 650-667.
  • Walker, J. M.T., Wilkins, A.S., Dallaire, J. R., Sandler, H. M. & Hoover-Dempsey, K. V. (2005). Parental Involvement: Model Revision through Scale Development. The Elementary School Journal, 106(2), 85-104
  • Weaver-Hightower, M. B. (2021). Nitel araştırma nasıl yazılır? (1. Baskıdan çeviri). (Çev. Ed. S. Turan). Asos Yayınları. Westerfield, S. E. (2020). Improving family-professional partnerships through active listening training. In partial fulfillment of the requirements for the degree of Doctor of Philosophy, University of Pittsburgh, USA.
  • Willemse, T. M., Thompson, I, Vanderlinde, R. & Mutton, T. (2018). Family-school partnerships: A challenge for teacher education. Journal of Education for Teaching, 44(3), 252-257.
  • Williams, V. G. (2004). Parent assessment of communıcatıon before, durıng and after parent-teacher conferences. A Dissertation Submitted to the Graduate Faculty Of South Carolina State University in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree Doctor of Education. Orangeburg, South Carolina, USA.
  • Wilson, C. C. (2010). Perfect phrases for classroom teachers. Mc Graw Hill.
  • Yıldırım, M. C. ve Dönmez, B. (2008). Okul-aile işbirliğine ilişkin bir araştırma: İstiklal ilköğretim okulu örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(23), 98-115.
Toplam 53 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kemal Nazlı 0000-0003-4865-4495

Ali Culha 0000-0002-5215-0823

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 25 Ağustos 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Nazlı, K., & Culha, A. (2022). Bir Eğitim Klasiği: Veli Toplantılarının Anlamlandırılmasına Yönelik Bir Metafor Çalışması. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 13(2), 1460-1479. https://doi.org/10.51460/baebd.1167000