Araştırmanın amacı, Ortaokul 8. sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Öğretim Programı’ndaki kazanım ile ders kitabı ölçme-değerlendirme bölümlerinde yer alan soruları Yenilenmiş Bloom Taksonomisi’ne (YBT) göre analiz etmektir. Bunun için araştırma, doküman incelemesine uygun olarak yürütülmüştür. Araştırmanın materyalleri; Ortaokul 8. sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Öğretim Programı ve ders kitabı olarak belirlenmiştir. Kazanım ve soruların bilişsel seviyelerini belirlemek için araştırmacılar tarafından “Bilişsel Seviyeleri Belirleme Kontrol Listesi” hazırlanmıştır. Toplanan veriler üzerinde betimsel analiz ve Ki-kare analizi yapılmıştır. Analizler sonucunda; kazanımların “Olgusal Bilgiyi Anlama ile Kavramsal Bilgiyi Analiz Etme”; buna karşılık soruların “Olgusal Bilgiyi Hatırlama” kategorilerinde yığıldığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca hem kazanım hem de soruların bilgi boyutu açısından; olgusal ve kavramsal bilgiye yoğunlaştığı; buna karşılık işlemsel bilgiyi büyük ölçüde, üstbilişsel bilgi ile bilişsel süreç boyutunda yaratma basamaklarını tamamen ihmal ettiği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın sonuçları, kazanım ve soruların bilişsel seviyeleri arasında bir uyuşumun olmadığını da göstermiştir.
yenilenen Bloom taksonomisi Ortaokul T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi kazanım ölçme-değerlendirme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 21 Nisan 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 12 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 15 Sayı: 1 |