Bu çalışmanın amacı ortaokul 5, 6, 7 ve 8. sınıf fen bilimleri ders kitaplarının günlük hayatla ilişkisini (GHİ) belirlemektir. Bu amaçla GHİ’ne yedi ilişkilendirme kodu belirlenmiştir. GHİ kodları: Analoji, görsel, haber, tarih, sorun durumları, topluma yönelik bilgiler ve uygulamalar açısından ilişkilendirmelerdir. Araştırmada nitel araştırma yöntemleri arasından doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Sonuçlar, fen ders kitaplarında GHİ’ nde en sık görsel ilişkilendirmelerin olduğunu göstermektedir. Ayrıca problem durumları yönünden ilişkilendirmelerin de öğrencilere çoğunlukla görsel olarak sunulduğu tespit edilmiştir. Haber, hikâye ve benzetmelerle ilgili iletişim Codes diğer çağrışım kodlarına göre daha az tercih edilmiştir. Sonuçlar, görsel iletişimelerin daha kolay hatırlanması, daha dikkat çekici olması, öğrenci seviyesine daha uygun ve daha etkili olması nedeniyle tercih edildiğini göstermiştir.
Bu çalışma dokuman incelemesi olduğu için etik kurul onayına ihtiyaç duyulmamıştır. Yazarlar olarak bilimsel etik kurallara uyduyuğumuzu beyan ederiz.
The aim of this study is to determine the daily life associations (DLA) of secondary school science textbooks for the 5th, 6th, 7th, and 8th grades. For this purpose, seven association codes related to daily life were determined. DLA codes are Analogy, visual, news, history, problem situations, information for society and applications. The document analysis method among qualitative research methods was used in the study. The results show that visual associations are the most frequent in science textbooks. It was also found that associations in terms of problem situations were mostly presented to students visually. DLA codes related to news, stories and analogies were less preferred than other association codes. The results showed that visual communications are preferred because they are easier to remember, more remarkable, more appropriate to the level of students and more effective.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Social and Humanities Education (Excluding Economics, Business and Management), Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | August 11, 2024 |
Publication Date | August 28, 2024 |
Submission Date | March 30, 2024 |
Acceptance Date | July 10, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 15 Issue: 2 |