This study aimed to investigate the relationships and differences between ‘21st century skills’ and ‘TPACK’ competences of pre-service teachers in different faculties (Education, Science-Literature, Islamic Sciences) in the context of various demographic variables (gender, faculty type, age). Relational survey model, one of the quantitative research methods, was used in the study. The 21st Century Skills Scale and TPACK Scale were used as data collection tools. Non-parametric tests (mean, standard deviation, Mann-Whitney U, Kruskal-Wallis) were used to analyse the data. The results of the study showed that both 21st century skills and TPACK and its sub-dimensions differed on the basis of various demographic variables (gender, faculty type, age groups) In addition, a positive and significant relationship was found between 21st century skills and TPACK. Holistic approaches that develop both digital and pedagogical-social skills together can better prepare pre-service teachers for modern educational environments.
21st century skills Technological pedagogical content knowledge (TPACK) Teacher education Connectionism theory
1919B012319597
Bu araştırma, farklı fakültelerde (Eğitim, Fen-Edebiyat, İslami İlimler) öğretmen adaylarının çeşitli demografik değişkenler (cinsiyet, fakülte türü, yaş) bağlamında, “21. yüzyıl becerileri” ve “TPAB” yetkinlikleri arasındaki ilişkileri ve farklılıkları araştırmayı amaçlamıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak 21. Yüzyıl Becerileri Ölçeği ve TPAB Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde non-parametrik testler (Ortalama, Standart sapma, Mann-Whitney U, Kruskal-Wallis) kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları hem 21. yüzyıl becerileri hem de TPAB ve alt boyutlarının çeşitli demografik değişkenler (cinsiyet, fakülte türü, yaş grupları) temelinde farklılaştığını gösterdi Ayrıca 21. yüzyıl becerileri ile TPAB arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğunu bulunmuştur. Hem dijital hem de pedagojik-sosyal becerileri birlikte geliştiren bütüncül yaklaşımlar, öğretmen adaylarının modern eğitim ortamlarına daha iyi hazırlanmalarını sağlayabilir.
21. yüzyıl becerileri Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi (TPAB) Öğretmen eğitimi bağlantıcılık teorisi
Bu araştırmanın etik uygunluğuna ilişkin raporu 03.06.2024 tarihli 72/8 sayılı karar ile Mus Alparslan Universitesi Etik kurulu tarafından uygun bulunmuştur.
Bu araştırma TÜBİTAK 2209-A tarafından 1919B012319597 numarası ile desteklenmiştir.
1919B012319597
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | 1919B012319597 |
Early Pub Date | April 24, 2025 |
Publication Date | April 28, 2025 |
Submission Date | December 28, 2024 |
Acceptance Date | April 19, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 16 Issue: 1 |