Bu çalışma örgüt değerlendirme sistemlerinde yeni bir yaklaşım olan 360 derece performans değerlendirme sistemini (360 DPDS) konu edinmiş bir derleme çalışmasıdır. Bu derleme çalışmasının amacı okullarda 360 DPDS’nin süreci, faydaları, veri toplama araçları ve olası hatalar ile ilgili araştırmacılara, uygulayıcılara ve politika yapıcılara ipucu sağlamaktır. Bu bağlamda performans değerlendirme, yönetimi, süreci, amaçları ve faydaları; 360 DPDS, süreci, veri toplama araçları, veri kaynakları, gerçekleşmesi muhtemel hatalar, yetkinlik alanları ve ulusal düzeyde bu konu alanında yapılan çalışmalar alanyazından desteklenerek detaylı bir şekilde ele alınmıştır. Bu bağlamda 360 DPDS’nin okullarda ortak bir görüş oluşturduğu, çalışanların öz farkındalığını arttırdığı, objektifliği desteklediği, güçlü ve zayıf yönlerin tanınmasına imkân tanıdığı söylenebilir. Ayrıca bu çalışmada, 360 DPDS'nin okullarda etkililik sürecine katkı sağladığı, paydaşlar arasındaki iletişimi güçlendirdiği, verimli bir çalışma ortamının oluşmasına zemin hazırladığı vurgulanmıştır. Bu bağlamda okul yöneticilerinin 360 DPDS ile ilgili öğretmenlerde oluşabilecek potansiyel kaygıları ortadan kaldıracak bir iletişim süreci benimsemesi ve gelişim odaklı bir okul iklimi oluşturması önemli görülmüştür.
Performans Değerlendirme 360 Derece Performans Değerlendirme Sistemi Çoklu Veri Kaynaklarına Dayalı Performans Değerlendirme
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | August 19, 2025 |
Publication Date | August 28, 2025 |
Submission Date | July 19, 2024 |
Acceptance Date | July 7, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 16 Issue: 2 |