Bu araştırmanın amacı, kitap okumanın ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerin kelime hazinesi gelişimine etkisini incelemektir. Çalışma, nicel araştırma yöntemlerinden ön test-son test kontrol gruplu deneysel desendedir. Araştırma örneklemi Ankara’da bir ilkokulun 60 dördüncü sınıf öğrencisidir. Araştırmanın deney grubunu üç ay boyunca her gün 30 dakika sessiz okuma yaptırılan 30 öğrenci, kontrol grubunu bu uygulamanın yaptırılmadığı 30 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrenciler araştırma öncesinde ve sonrasında aile konulu kompozisyon yazmışlardır. Ön test-son test olarak, öğrencilerce yazılan kompozisyonlardaki farklı kelimelerin sayısı hesaplanmıştır. Veriler t-testi kullanılarak analiz edilmiştir. Ön testler bakımından deney ve kontrol grupları denktir. Deney grubunun kitap okuma uygulaması sonrasında kelime hazinelerinde anlamlı bir artma olduğu bulunmuştur, t(29)=7,78, p<0,01. Deney grubu öğrencilerinin kitap okuma uygulama öncesi kelime hazineleri ortalaması x ̅=61,00 iken, sonrasında x ̅=97,20’ye yükselmiştir. Deney grubundaki öğrencilerin üç ayda kelime hazinelerinde 36,20 kelime artış olmuştur. Her gün 30 dakika düzenli ve kontrollü kitap okuma etkinliği yapan ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerin kelime hazinesi, üç aylık eğitim-öğretim sürecinde %59 artış göstermiştir. Deney grubu ile kontrol grubunun son testlerinde kullandıkları farklı kelime sayıları arasında anlamlı farklılık vardır, t(58)=10,45, p<0,01. Deney grubunun son testte kullandıkları farklı kelime sayıları x ̅=97,20, kontrol grubuna x ̅=54,73 göre daha yüksektir.
Bu çalışmanın, özgün bir çalışma olduğunu; çalışmanın hazırlık, veri toplama, analiz ve bilgilerin sunumu olmak üzere tüm aşamalarından bilimsel etik ilke ve kurallarına uygun davrandığımı; bu çalışma kapsamında elde edilmeyen tüm veri ve bilgiler için kaynak gösterdiğimi ve bu kaynaklara kaynakçada yer verdiğimi; kullanılan verilerde herhangi bir değişiklik yapmadığımı, çalışmanın Committee on Publication Ethics (COPE)' in tüm şartlarını ve koşullarını kabul ederek etik görev ve sorumluluklara riayet ettiğimi beyan ederim. Herhangi bir zamanda, çalışmayla ilgili yaptığım bu beyana aykırı bir durumun saptanması durumunda, ortaya çıkacak tüm ahlaki ve hukuki sonuçlara razı olduğumu bildiririm. Merve GÜR. Doç. Dr. Özgür BABAYİĞİT.
Yoktur.
Yoktur.
Yoktur.
The aim of this research is to examine the effect of book reading on the vocabulary development of fourth-grade primary school students. The study is a pre-test-post-test control group experimental design, one of the quantitative research methods. The research sample consists of 60 fourth-grade students at a primary school in Ankara. The experimental group of the research consists of 30 students who were made to read silently for 30 minutes every day for three months, and the control group consists of 30 students who were not made to do this application. The students wrote compositions on the subject of family before and after the research. As a pre-test-post-test, the number of different words in the compositions written by the students was calculated. The data were analyzed using t-test. The experimental and control groups are equivalent in terms of pre-tests. It was found that there was a significant increase in the vocabulary of the experimental group after the book reading application, t(29)=7.78, p<0.01. While the average vocabulary of the experimental group students before the book reading application was x ̅=61.00, it increased to x ̅=97.20 after the application. The students in the experimental group increased their vocabulary by 36.20 words in three months. The vocabulary of the fourth grade primary school students who did regular and controlled book reading activity for 30 minutes every day increased by 59% in the three-month education-training period. There was a significant difference between the number of different words used in the post-tests of the experimental group and the control group, t(58)=10.45, p<0.01. The number of different words used in the post-test by the experimental group x ̅=97.20 was higher than that of the control group x ̅=54.73.
I hereby declare that this study is an original study; that I have acted in accordance with scientific ethical principles and rules in all stages of the study, including preparation, data collection, analysis and presentation of information; that I have cited all data and information not obtained within the scope of this study and included these sources in the bibliography; that I have not made any changes to the data used; that I have accepted all terms and conditions of the Committee on Publication Ethics (COPE) and have complied with ethical duties and responsibilities. I hereby declare that I accept all moral and legal consequences that will arise in the event that a situation contrary to this declaration I have made regarding the study is detected at any time. Merve GÜR. Assoc. Prof. Dr. Özgür BABAYİĞİT.
None.
Yoktur.
None.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | Yoktur. |
Early Pub Date | August 18, 2025 |
Publication Date | August 28, 2025 |
Submission Date | January 27, 2025 |
Acceptance Date | July 1, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 16 Issue: 2 |