Research Article
BibTex RIS Cite

New Generation Teaching Practices for Generation Z in Education

Year 2025, Volume: 16 Issue: 2, 2610 - 2637, 28.08.2025
https://doi.org/10.51460/baebd.1680346

Abstract

This study was conducted with the aim of identifying teachers’ perceptions of Generation Z. Utilizing the phenomenological design, one of the qualitative research methods, the study group consisted of 16 teachers working in public high schools in İstanbul. The data were collected through a semi-structured interview form and analyzed using content analysis. The findings of the study revealed that Generation Z students prominently exhibit characteristics of the 'internet generation'; they are inquisitive, individualistic, possess strong multi-communication skills, are open to various instructional methods, and are capable of learning quickly. However, it was also identified that they experience difficulties with attention and concentration. Social media interaction emerged as a primary source of motivation for these students, and their communication styles were found to be largely maintained through digital tools. Teachers reported primarily using the discovery learning method as an instructional strategy for Generation Z, while also incorporating online tools and employing multiple instructional strategies simultaneously in their lessons. Based on the findings, it was concluded that students expect educational practices to involve technological applications and to be delivered by teachers who can use these tools effectively. Overall, the findings offer insights that may contribute to a better understanding of teachers’ pedagogical approaches toward Generation Z and how they respond to the educational expectations of this cohort.

References

  • Adıgüzel, O., Batur, H. Z., & Ekşili, N. (2014). Kuşakların değişen yüzü ve y kuşağı ile ortaya çıkan yeni çalışma tarzı: Mobil yakalılar. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(19), 165-182.
  • Agarwal, H., & Vaghela, P. S. (2018). Work values of gen Z: Bridging the gap to the next generation. [Conference presentation abstract]. In INC 2018- National Conference on Innovative Business Management Practices in 21st Century, Faculty of Management Studies, Parul University, Gujarat, India, 1-27.
  • Akyüz, S. (2023). Öğretmenlik yaşam tarzının değişimi: Kuşaklararası bir karşılaştırma [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Medeniyet Üniversitesi.
  • Ardıç, E., & Altun, A. (2017). Dijital çağın öğreneni. Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 1(1), 12-30.
  • Baker, C., Wuest, J., & Stern, P. N. (1992). Method slurring: The grounded theory/phenomenology example. Journal of Advanced Nursing, 17(11), 1355-1360.
  • Baykal, A. (2019). A comparative analysis on voting behavior of generations x, y and z: Ankara case [Unpublised master’s thesis]. Ankara Yıldırım Beyazıt Unıversity.
  • Baykoz, E. (2021). Farklı kuşakların liderlik davranışlarının ve lidere duydukları ihtiyacın değerlendirilmesi: X y z kuşakları ile bir çalışma [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Bahçeşehir Üniversitesi.
  • Berkup, S. B. (2014). Working with generations x and y in generation z period: Management of different generations in business life. Mediterranean Journal of Social Sciences, 5(19), 218-229.
  • Beyer, R. N. (2009). A five-dimensional model for educating the net generation. Educational Technology & Society, 12(4), 218-227.
  • Bushaj, A. (2023). Dijital dönüşüm sürecinde zoom yorgunluğunun farklı kuşaklara göre incelenmesi: İstanbul ilinde öğretmenlere yönelik bir araştırma [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Bahçeşehir Üniversitesi.
  • Comte, A. (1852). Cours de philosophie positive. Borrani et Droz.
  • Costanza, D. P., & Finkelstein, L. M. (2015). Generationally based differences in the workplace: Is there a there there? Industrial and Organizational Psychology, 8(3), 308-323.
  • Creswell, J. W., & Creswell, D. J. (2021). Araştırma tasarımı: Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları (E. Karadağ, Çev.). Nobel Akademi Yayıncılık.
  • Csobanka, Z. E. (2016). The Z Generation. Acta Technologica Dubnicae, 6(2), 63-76.
  • Çaşın, S. (2022). Çalışma hayatında yeni kuşaklar ve iş yaşamına etkisi: Z kuşağı çalışanların insan kaynakları yöneticileri açısından değerlendirilmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Hitit Üniversitesi.
  • Çetin, C., & Karalar, S. (2016). X, y ve z kuşağı öğrencilerin çok yönlü ve sınırsız kariyer algıları üzerine bir araştırma. Yönetim Bilimleri Dergisi, 14(28), 157-197.
  • Çetin Aydın, G., & Başol, O. (2014). X ve y kuşağı: Çalışmanın anlamında bir değişme var mı? Electronic Journal of Vocational Colleges, 4(4), 1-15.
  • Daloğlu, E. (2013). Çalışma algısı üzerine kuşaklararası bir analiz [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Yaşar Üniversitesi.
  • Demiralp, N. (2007). Coğrafya eğitiminde materyaller ve 2005 coğrafya dersi öğretim programı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 373-384.
  • Deniz, D., & Gemlik, N. (2022). Z kuşağı öğrencilerinin kişilik özellikleri bağlamında iş hayatına yönelik görüşlerinin incelenmesi. Sağlık ve Sosyal Refah Araştırmaları Dergisi, 4(1), 1-11.
  • Erden, N. S. (2019). Yeni nesillere yeni öğretim yöntemleri: Z kuşağının öğrenme stilleri ve yükseköğrenim için öneriler. Journal of Academic Value Studies, 3(12), 249-257.
  • Facer, K., & Selwyn, N. (2021). Digital technology and the futures of education: Towards ‘Non-Stupid’ optimism. Futures of Education initiative, UNESCO. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000377071.
  • Fox, A. (2011). Mixing It Up-Multi-generational discord can impede workplace relationships and lower engagement. HR Magazine-Alexandria, 56(5), 22-27.
  • Groenewald, T. (2004). A phenomenological research design illustrated. International Journal of Qualitative Methods, 3(1), 1-26.
  • Halisdemir, M. (2024). Generation z teachers’ reflective thinking skills. OPUS Journal of Society Research, 21(2), 94-108.
  • Işık, S. (2019). Dijital çağda kuşaklar arası farklılıklar ve z kuşağı: Dijital yerliler ve dijital göçmenlerin teknoloji kullanım özelliklerine yönelik bir araştırma [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Ege Üniversitesi.
  • Kaçar, S. (2019). X, y ve z kuşaklarının yönetim tarzlarının karşılaştırılması örnek bir işletme araştırması. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Yalova Üniversitesi.
  • Kalo Efe, A. (2021). Öğretmen algılarına göre iletişim becerileri ve okul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik özelliklerinin öğretim ortamındaki kuşaklararası iklim üzerindeki etkisinin incelenmesi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi.
  • Karadoğan, A. (2019). Z kuşağı ve öğretmenlik mesleği. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 9-41.
  • Karakeçili, V. (2019). Y ve z kuşaklarının online eğitim teknolojilerine karşı tutumlarının karşılaştırılması. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Bahçeşehir Üniversitesi.
  • Kinter, O. (2020). Liderlik tarzları ve örgütsel sessizlik ilişkisinde örgütsel adalet ve kuşak farklılıklarının etkisi. [Yayımlanmamış doktora tezi]. Balıkesir Üniversitesi.
  • Kocaman Karoğlu, A., Bal Çetinkaya, K., & Çimşir, E. (2020). Toplum 5.0 sürecinde Türkiye’de eğitimde dijital dönüşüm. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(3), 147-158.
  • Koç Akran, S., & Karakaş, G. (2023). Öğretmen adaylarının z kuşağı kavramına ilişkin algılarının belirlenmesi: Bir metaforik analiz çalışması. Anadolu Eğitim Liderliği ve Öğretim Dergisi, 11(1), 103-129.
  • Kowske, B. J., Rasch, R., & Wiley, J. (2010). Millennials’(lack of) attitude problem: An empirical examination of generational effects on work attitudes. Journal of Business and Psychology, 25(2), 265-279.
  • Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry. SAGE, Thousand Oaks.
  • Mannheim, K. (1952). The sociological problems of generations. In P. Kecskemeti (Ed.), Essays on the sociology of knowledge (pp. 163-195). Oxford University Press.
  • MEB. (2019). 2023 Eğitim Vizyonu. https://tegm.meb.gov.tr/www/2023-vizyonu/icerik/23
  • Nugin, R. (2010). Social time as the basis of generational consciousnes. Trames, 14(4), 342-366.
  • OECD. (2020). Education at a Glance 2020: OECD Indicators [Bir Bakışta Eğitim 2020: OECD Göstergeleri]. OECD Publishing.
  • Özdemir, N. (2019). Kuşaklararasılık ve kültürel değişme. Çocuk ve Medeniyet Dergisi, 1, 125-149.
  • Prawitasari, G. (2017). The influence of generations on career choice (Social cognitive career theory perspective). In Ifdil & Krishnawati Naniek (Eds.), International Conference: 1st ASEAN School Counselor Conference on Inovation and Creativity in Counseling (pp. 73-81). IBKS Publishing.
  • Prensky, M. (2001). Digital natives, digital immigrants. On the Horizon, 9 (5), 1-6.
  • Sani Bozkurt, S. (2021). Yeni nesil ve oyunlaştırma: Öğretmen adaylarının oyunlaştırma uygulamasına ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 50(230), 535-556.
  • Sarıhan, N. (2022). Liderlik tarzları ile örgütsel tükenmişlik ilişkisinde kuşakların etkileri üzerine bir çalışma [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Okan Üniversitesi.
  • Sarıoğlu, E. B., & Özgen, E. (2017). Z kuşağı: İş dünyası yakın geleceğin iş gücünü ne kadar tanıyor? Researcher: Social Science Studies, 5(4), 242-253.
  • Strauss, W., & Howe, N. (1991). Generations: The history of America’s future, 1584 to 2069. William Morrow Paperbacks.
  • Suri, H. (2011). Purposeful sampling in qualitative research synthesis. Qualitative Research Journal, 11(2), 63-75.
  • Şahin, A., Asal Özkan, R., & Turan, B. N. (2022). Z kuşağının öğretmenlerinde bulunması gereken yeterlilikler: Bir durum çalışması. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(36), 1155-1173.
  • Taş, H. Y., Demirdöğmez, M., & Küçükoğlu, M. (2017). Geleceğimiz olan z kuşağının çalışma hayatına muhtemel etkileri. OPUS- Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(13), 1033-1048.
  • Taş, H. Y., & Kaçar, S. (2019). X, Y ve Z Kuşağı çalışanlarının yönetim tarzları ve bir işletme örneği. OPUS- International Journal of Society Researches, 11(18), 643-675.
  • Thompson, P. (2013). The digital natives as learners: Technology use patterns and approaches to learning. Computers & Education, 65, 12-33.
  • Topraktaş, S. (2021). Dijitalleşme sürecinde bilgi ve bilgiyi kullanma biçimleri: Kuşaklar arası bir kıyaslama [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Karabük Üniversitesi.
  • Tunç Şahin, C., Turan, S., & Karadeniz, O. (2021). X, y ve z kuşaklarının eğitim, öğretmen, öğrenci algıları. OPUS-Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 18(43), 6295-6327.
  • Uğur, G. (2023). Kuşaklararası farklılaşma x y z kuşaklarının iş aile çatışması ve liderlik tutumlarının karşılaştırmalı analizi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi.
  • Ünlü, G., & Çiçek, H. (2019). Z kuşağının kariyer beklentileri: Lise öğrencileri üzerinde bir uygulama. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 22(2), 447-458.
  • Üstün, M., & Taş, A. (2021). X ve y kuşağı öğretmenlerin öğrencileri motive etme yöntemleri ile x ve y kuşağı yöneticilerin öğretmenleri motive etme yöntemleri. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 251-267.
  • Van Manen, M. (2007). Phenomenology of practice. Phenomenology & Practice. 1(1), 11-30.
  • Yağcı Giray, R. (2023). Kuşaklar bağlamında görev ilişki ve değişim odaklı liderliğin örgütsel bağlılığa etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Bahçeşehir Üniversitesi.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, E., & Aktürk, A. (2021). Z kuşağı: Bir nesli anlamak. Palet Yayınları.

Eğitimde Z Kuşağına Yönelik Yeni Nesil Öğretmenlik Uygulamaları

Year 2025, Volume: 16 Issue: 2, 2610 - 2637, 28.08.2025
https://doi.org/10.51460/baebd.1680346

Abstract

Bu araştırma, öğretmenlerin Z kuşağına ilişkin algılarını belirlemek amacıyla yürütülmüştür. Nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseni (olgu bilim) kullanılan araştırmanın çalışma grubunu, İstanbul ilinde resmi liselerde görev yapan 16 öğretmen oluşturmuştur. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmış ve içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, Z kuşağı öğrencilerinin 'internet kuşağı' özelliğinin ön plana çıktığı; bu öğrencilerin sorgulayıcı, bireysel, çoklu iletişim becerilerine sahip, farklı öğretim yöntemlerine açık ve hızlı öğrenebilen bireyler oldukları, ancak dikkat ve odaklanma konusunda güçlük yaşadıkları tespit edilmiştir. Z kuşağının başlıca motivasyon kaynağı olarak sosyal medya etkileşimi ön plana çıkarken, iletişim biçimlerinin çoğunlukla dijital araçlar aracılığıyla sürdürüldüğü ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin Z kuşağına yönelik öğretim stratejilerinde öncelikli olarak “buluş yoluyla öğretim” yöntemini tercih ettikleri, bununla birlikte öğretmenlerin çevrimiçi uygulamalardan yararlandıkları ve derslerde birden fazla öğretim stratejisini eş zamanlı olarak kullandıkları ortaya konmuştur. Araştırma bulguları doğrultusunda, öğrencilerin eğitimden beklentilerinin başında teknolojik uygulamalardan yararlanılması ve bu uygulamaları etkili bir biçimde kullanan öğretmenlerin yer alması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen bulgular, öğretmenlerin Z kuşağına yönelik pedagojik yaklaşımlarını ve bu kuşağın eğitimle ilgili beklentilerine nasıl yanıt verdiklerini anlamaya katkı sağlayabilecek nitelikte veriler sunmaktadır.

References

  • Adıgüzel, O., Batur, H. Z., & Ekşili, N. (2014). Kuşakların değişen yüzü ve y kuşağı ile ortaya çıkan yeni çalışma tarzı: Mobil yakalılar. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(19), 165-182.
  • Agarwal, H., & Vaghela, P. S. (2018). Work values of gen Z: Bridging the gap to the next generation. [Conference presentation abstract]. In INC 2018- National Conference on Innovative Business Management Practices in 21st Century, Faculty of Management Studies, Parul University, Gujarat, India, 1-27.
  • Akyüz, S. (2023). Öğretmenlik yaşam tarzının değişimi: Kuşaklararası bir karşılaştırma [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Medeniyet Üniversitesi.
  • Ardıç, E., & Altun, A. (2017). Dijital çağın öğreneni. Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 1(1), 12-30.
  • Baker, C., Wuest, J., & Stern, P. N. (1992). Method slurring: The grounded theory/phenomenology example. Journal of Advanced Nursing, 17(11), 1355-1360.
  • Baykal, A. (2019). A comparative analysis on voting behavior of generations x, y and z: Ankara case [Unpublised master’s thesis]. Ankara Yıldırım Beyazıt Unıversity.
  • Baykoz, E. (2021). Farklı kuşakların liderlik davranışlarının ve lidere duydukları ihtiyacın değerlendirilmesi: X y z kuşakları ile bir çalışma [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Bahçeşehir Üniversitesi.
  • Berkup, S. B. (2014). Working with generations x and y in generation z period: Management of different generations in business life. Mediterranean Journal of Social Sciences, 5(19), 218-229.
  • Beyer, R. N. (2009). A five-dimensional model for educating the net generation. Educational Technology & Society, 12(4), 218-227.
  • Bushaj, A. (2023). Dijital dönüşüm sürecinde zoom yorgunluğunun farklı kuşaklara göre incelenmesi: İstanbul ilinde öğretmenlere yönelik bir araştırma [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Bahçeşehir Üniversitesi.
  • Comte, A. (1852). Cours de philosophie positive. Borrani et Droz.
  • Costanza, D. P., & Finkelstein, L. M. (2015). Generationally based differences in the workplace: Is there a there there? Industrial and Organizational Psychology, 8(3), 308-323.
  • Creswell, J. W., & Creswell, D. J. (2021). Araştırma tasarımı: Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları (E. Karadağ, Çev.). Nobel Akademi Yayıncılık.
  • Csobanka, Z. E. (2016). The Z Generation. Acta Technologica Dubnicae, 6(2), 63-76.
  • Çaşın, S. (2022). Çalışma hayatında yeni kuşaklar ve iş yaşamına etkisi: Z kuşağı çalışanların insan kaynakları yöneticileri açısından değerlendirilmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Hitit Üniversitesi.
  • Çetin, C., & Karalar, S. (2016). X, y ve z kuşağı öğrencilerin çok yönlü ve sınırsız kariyer algıları üzerine bir araştırma. Yönetim Bilimleri Dergisi, 14(28), 157-197.
  • Çetin Aydın, G., & Başol, O. (2014). X ve y kuşağı: Çalışmanın anlamında bir değişme var mı? Electronic Journal of Vocational Colleges, 4(4), 1-15.
  • Daloğlu, E. (2013). Çalışma algısı üzerine kuşaklararası bir analiz [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Yaşar Üniversitesi.
  • Demiralp, N. (2007). Coğrafya eğitiminde materyaller ve 2005 coğrafya dersi öğretim programı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 373-384.
  • Deniz, D., & Gemlik, N. (2022). Z kuşağı öğrencilerinin kişilik özellikleri bağlamında iş hayatına yönelik görüşlerinin incelenmesi. Sağlık ve Sosyal Refah Araştırmaları Dergisi, 4(1), 1-11.
  • Erden, N. S. (2019). Yeni nesillere yeni öğretim yöntemleri: Z kuşağının öğrenme stilleri ve yükseköğrenim için öneriler. Journal of Academic Value Studies, 3(12), 249-257.
  • Facer, K., & Selwyn, N. (2021). Digital technology and the futures of education: Towards ‘Non-Stupid’ optimism. Futures of Education initiative, UNESCO. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000377071.
  • Fox, A. (2011). Mixing It Up-Multi-generational discord can impede workplace relationships and lower engagement. HR Magazine-Alexandria, 56(5), 22-27.
  • Groenewald, T. (2004). A phenomenological research design illustrated. International Journal of Qualitative Methods, 3(1), 1-26.
  • Halisdemir, M. (2024). Generation z teachers’ reflective thinking skills. OPUS Journal of Society Research, 21(2), 94-108.
  • Işık, S. (2019). Dijital çağda kuşaklar arası farklılıklar ve z kuşağı: Dijital yerliler ve dijital göçmenlerin teknoloji kullanım özelliklerine yönelik bir araştırma [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Ege Üniversitesi.
  • Kaçar, S. (2019). X, y ve z kuşaklarının yönetim tarzlarının karşılaştırılması örnek bir işletme araştırması. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Yalova Üniversitesi.
  • Kalo Efe, A. (2021). Öğretmen algılarına göre iletişim becerileri ve okul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik özelliklerinin öğretim ortamındaki kuşaklararası iklim üzerindeki etkisinin incelenmesi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi.
  • Karadoğan, A. (2019). Z kuşağı ve öğretmenlik mesleği. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 9-41.
  • Karakeçili, V. (2019). Y ve z kuşaklarının online eğitim teknolojilerine karşı tutumlarının karşılaştırılması. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Bahçeşehir Üniversitesi.
  • Kinter, O. (2020). Liderlik tarzları ve örgütsel sessizlik ilişkisinde örgütsel adalet ve kuşak farklılıklarının etkisi. [Yayımlanmamış doktora tezi]. Balıkesir Üniversitesi.
  • Kocaman Karoğlu, A., Bal Çetinkaya, K., & Çimşir, E. (2020). Toplum 5.0 sürecinde Türkiye’de eğitimde dijital dönüşüm. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(3), 147-158.
  • Koç Akran, S., & Karakaş, G. (2023). Öğretmen adaylarının z kuşağı kavramına ilişkin algılarının belirlenmesi: Bir metaforik analiz çalışması. Anadolu Eğitim Liderliği ve Öğretim Dergisi, 11(1), 103-129.
  • Kowske, B. J., Rasch, R., & Wiley, J. (2010). Millennials’(lack of) attitude problem: An empirical examination of generational effects on work attitudes. Journal of Business and Psychology, 25(2), 265-279.
  • Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry. SAGE, Thousand Oaks.
  • Mannheim, K. (1952). The sociological problems of generations. In P. Kecskemeti (Ed.), Essays on the sociology of knowledge (pp. 163-195). Oxford University Press.
  • MEB. (2019). 2023 Eğitim Vizyonu. https://tegm.meb.gov.tr/www/2023-vizyonu/icerik/23
  • Nugin, R. (2010). Social time as the basis of generational consciousnes. Trames, 14(4), 342-366.
  • OECD. (2020). Education at a Glance 2020: OECD Indicators [Bir Bakışta Eğitim 2020: OECD Göstergeleri]. OECD Publishing.
  • Özdemir, N. (2019). Kuşaklararasılık ve kültürel değişme. Çocuk ve Medeniyet Dergisi, 1, 125-149.
  • Prawitasari, G. (2017). The influence of generations on career choice (Social cognitive career theory perspective). In Ifdil & Krishnawati Naniek (Eds.), International Conference: 1st ASEAN School Counselor Conference on Inovation and Creativity in Counseling (pp. 73-81). IBKS Publishing.
  • Prensky, M. (2001). Digital natives, digital immigrants. On the Horizon, 9 (5), 1-6.
  • Sani Bozkurt, S. (2021). Yeni nesil ve oyunlaştırma: Öğretmen adaylarının oyunlaştırma uygulamasına ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 50(230), 535-556.
  • Sarıhan, N. (2022). Liderlik tarzları ile örgütsel tükenmişlik ilişkisinde kuşakların etkileri üzerine bir çalışma [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Okan Üniversitesi.
  • Sarıoğlu, E. B., & Özgen, E. (2017). Z kuşağı: İş dünyası yakın geleceğin iş gücünü ne kadar tanıyor? Researcher: Social Science Studies, 5(4), 242-253.
  • Strauss, W., & Howe, N. (1991). Generations: The history of America’s future, 1584 to 2069. William Morrow Paperbacks.
  • Suri, H. (2011). Purposeful sampling in qualitative research synthesis. Qualitative Research Journal, 11(2), 63-75.
  • Şahin, A., Asal Özkan, R., & Turan, B. N. (2022). Z kuşağının öğretmenlerinde bulunması gereken yeterlilikler: Bir durum çalışması. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(36), 1155-1173.
  • Taş, H. Y., Demirdöğmez, M., & Küçükoğlu, M. (2017). Geleceğimiz olan z kuşağının çalışma hayatına muhtemel etkileri. OPUS- Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(13), 1033-1048.
  • Taş, H. Y., & Kaçar, S. (2019). X, Y ve Z Kuşağı çalışanlarının yönetim tarzları ve bir işletme örneği. OPUS- International Journal of Society Researches, 11(18), 643-675.
  • Thompson, P. (2013). The digital natives as learners: Technology use patterns and approaches to learning. Computers & Education, 65, 12-33.
  • Topraktaş, S. (2021). Dijitalleşme sürecinde bilgi ve bilgiyi kullanma biçimleri: Kuşaklar arası bir kıyaslama [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Karabük Üniversitesi.
  • Tunç Şahin, C., Turan, S., & Karadeniz, O. (2021). X, y ve z kuşaklarının eğitim, öğretmen, öğrenci algıları. OPUS-Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 18(43), 6295-6327.
  • Uğur, G. (2023). Kuşaklararası farklılaşma x y z kuşaklarının iş aile çatışması ve liderlik tutumlarının karşılaştırmalı analizi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi.
  • Ünlü, G., & Çiçek, H. (2019). Z kuşağının kariyer beklentileri: Lise öğrencileri üzerinde bir uygulama. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 22(2), 447-458.
  • Üstün, M., & Taş, A. (2021). X ve y kuşağı öğretmenlerin öğrencileri motive etme yöntemleri ile x ve y kuşağı yöneticilerin öğretmenleri motive etme yöntemleri. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 251-267.
  • Van Manen, M. (2007). Phenomenology of practice. Phenomenology & Practice. 1(1), 11-30.
  • Yağcı Giray, R. (2023). Kuşaklar bağlamında görev ilişki ve değişim odaklı liderliğin örgütsel bağlılığa etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Bahçeşehir Üniversitesi.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, E., & Aktürk, A. (2021). Z kuşağı: Bir nesli anlamak. Palet Yayınları.
There are 60 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Social and Humanities Education (Excluding Economics, Business and Management)
Journal Section Articles
Authors

Özlem Dağgeçen 0009-0009-4600-8861

Sevda Katıtaş 0000-0003-3512-6677

Early Pub Date August 18, 2025
Publication Date August 28, 2025
Submission Date April 20, 2025
Acceptance Date July 6, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 16 Issue: 2

Cite

APA Dağgeçen, Ö., & Katıtaş, S. (2025). Eğitimde Z Kuşağına Yönelik Yeni Nesil Öğretmenlik Uygulamaları. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 16(2), 2610-2637. https://doi.org/10.51460/baebd.1680346