Bu araştırmada, B1 seviyesindeki öğrencilerin konuşma performansları üzerinde vızıltı 44 tekniğinin etkisi incelenmiştir. Araştırma, Marmara bölgesindeki bir vakıf üniversitesinin TÖMER biriminde eğitim gören 40 öğrenciyle gerçekleştirilmiş olup öğrenciler 20 kişilik deney grubu ve 20 kişilik kontrol grubu olarak iki gruba ayrılmıştır. Deney grubuna, sekiz hafta boyunca vızıltı 44 tekniği ile uygulamalara katılırken, kontrol grubuna herhangi bir müdahale yapılmamıştır. Araştırmanın amacı, bu teknikle yapılan uygulamanın öğrencilerin dil becerileri, akıcılık, kelime bilgisi, tutarlılık ve iletişim kurma gibi kriterlerdeki gelişimi üzerinde bir etkisi olup olmadığını belirlemektir. Veri toplama süreci, ön test ve son test olarak iki aşamada yapılmıştır. Her iki grup için de araştırma başında ve sonunda bir konuşma testi uygulanarak elde edilen veriler karşılaştırılmıştır. Deney grubundaki öğrenciler, her hafta belirlenen bir konu üzerinde gruplar halinde tartışmalar yaparak, eleştirel düşünme ve iletişim becerilerini geliştirmeye çalışmışlardır. Veriler SPSS ile analiz edilmiştir. Sonuçlar, deney grubundaki öğrencilerin, ön test ve son test arasındaki değerlendirmelerde önemli bir gelişim gösterdiğini ortaya koymuştur. Dil kullanımı, akıcılık, kelime bilgisi, tutarlılık ve iletişim becerileri gibi kriterlerde anlamlı bir fark gözlemlenmiştir. Bu bulgular, vızıltı 44 tekniğinin öğrencilerin konuşma becerilerini geliştirmede etkili bir yöntem olduğunu göstermektedir. Araştırma, vızıltı 44 tekniğinin, öğrencilerin sosyal etkileşimlerini artırmak ve konuşma becerilerini geliştirmek için etkili bir yöntem olduğunu ortaya koymaktadır.
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi konuşma becerisi vızıltı grupları tekniği üretici dil becerileri B1 seviyesi.
In this study, the effect of buzz 44 technique on the speaking performance of B1 level students was examined. The study was conducted with 40 students studying at the TÖMER unit of a foundation university in Marmara region, and the students were divided into two groups: an experimental group of 20 and a control group of 20. The experimental group participated in practices with the buzz 44 technique for eight weeks, while the control group did not receive any intervention. The aim of the study is to determine whether the application of this technique has an effect on students' development in criteria such as language skills, fluency, vocabulary, coherence and communication. The data collection process was conducted in two phases: pre-test and post-test. For both groups, a speaking test was administered at the beginning and end of the study and the data obtained were compared. The students in the experimental group tried to improve their critical thinking and communication skills by having discussions in groups on a topic determined each week. The data were analyzed using the SPSS analysis program. The results revealed that the students in the experimental group showed a significant improvement in the evaluations between the pre-test and the post-test. A significant difference was observed in criteria such as language use, fluency, vocabulary, coherence and communication skills. The study reveals that the buzz 44 technique is an effective method to increase students' social interaction and improve their speaking skills.
Teaching Turkish as a foreign language speaking skill buzz groups technique productive language skills B1 level.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | August 26, 2025 |
Publication Date | August 28, 2025 |
Submission Date | April 21, 2025 |
Acceptance Date | August 3, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 16 Issue: 2 |