Bu çalışmanın amacı, okul öncesi eğitimine devam eden çocuğu olan anne ve babaların ebeveynlik tutumlarıyla kendi bağlanma stilleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu araştırma nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modelindedir. Çalışma grubu; Nevşehir il merkezinde okul öncesi eğitimine devam eden çocuğu olan 432 ebeveynden oluşmaktadır. Araştırmada verileri toplamak amacı ile “Demografik Bilgi Formu”, “Ebeveyn Tutum Ölçeği”, “Üç Boyutlu Bağlanma Stilleri Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçekler arasındaki ilişkiyi belirlemek için korelasyon analizi kullanılmıştır. “Demokratik Tutum” ile “Güvenli Bağlanma” arasında pozitif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişki; “Kaçınan Bağlanma” arasında negatif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişki tespit edilmiş; “Kaygılı Kararsız Bağlanma” arasında anlamlı bir ilişki tespit edilememiştir. “Otoriter Tutum” ile “Güvenli Bağlanma” arasında negatif yönde zayıf düzeyde anlamlı bir ilişki; “Kaçınan Bağlanma” arasında pozitif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişki tespit edilmiş; “Kaygılı Kararsız Bağlanma” arasında anlamlı bir ilişki tespit edilememiştir. “Aşırı Koruyucu Tutum” ile “Güvenli Bağlanma” ve “Kaygılı Kararsız Bağlanma” arasında pozitif yönde zayıf düzeyde anlamlı bir ilişki tespit edilmiş; “Kaçınan Bağlanma” ile anlamlı bir ilişki tespit edilememiştir. “İzin Verici Tutum” ile “Güvenli Bağlanma” arasında negatif yönde zayıf düzeyde anlamlı bir ilişki; “Kaçınan Bağlanma” arasında pozitif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. “Kaygılı Kararsız Bağlanma” ile anlamlı bir ilişki tespit edilememiştir.
The aim of this study is to examine the relationship between the parenting attitudes of mothers and fathers who have children attending preschool education and their own attachment styles. This research uses the relational screening model, which is a quantitative research method. The study group consists of 432 parents who have children attending preschool education in the city center of Nevşehir. “Demographic Information Form”, “Parental Attitude Scale”, and “Three-Dimensional Attachment Styles Scale” were used to collect data in the research. Correlation analysis was used to determine the relationship between the scales. A positive and moderately significant relationship was found between “Democratic Attitude” and “Secure Attachment”; a negative and moderately significant relationship was found between “Avoidant Attachment”; no significant relationship was found between “Anxious Ambivalent Attachment”. A weakly significant negative relationship was found between “Authoritarian Attitude” and “Secure Attachment”; a positive and moderately significant relationship was found between “Avoidant Attachment”; No significant relationship was found between “Anxious Ambivalent Attachment”. A weakly significant positive relationship was found between “Overprotective Attitude” and “Secure Attachment” and “Anxious Ambivalent Attachment”; No significant relationship was found with “Avoidant Attachment”. A weakly significant negative relationship was found between “Permissive Attitude” and “Secure Attachment”; A moderately significant positive relationship was found between “Avoidant Attachment”. No significant relationship was found with “Anxious Ambivalent Attachment”.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Child Development Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | August 25, 2025 |
Publication Date | August 28, 2025 |
Submission Date | May 24, 2025 |
Acceptance Date | August 10, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 16 Issue: 2 |