Research Article
BibTex RIS Cite

The Relationship Between Teachers' Job Satisfaction and Professional Seniority: A Meta Analysis Study

Year 2025, Volume: 16 Issue: 2, 3147 - 3178, 28.08.2025
https://doi.org/10.51460/baebd.1708509

Abstract

Job satisfaction has always been an important research topic as a concept that determines employee performance and job retention. Along with many factors that affect teachers' job satisfaction (gender, marital status, age, educational status, etc.), another important factor is the variable of “seniority.” In this study, meta-analysis method was used in the context of quantitative research synthesis to determine whether teachers' job satisfaction perceptions differ according to the seniority variable. Within the context of the research, 324 master's and doctoral theses sampled on the basis of educational institutions in Türkiye between 2007 and 2023 and in Turkish language were examined. As a result of the inclusion and exclusion process, meta analysis was conducted with 110 studies. According to the results, the heterogeneity level of the study is high. Teachers with more professional experience have higher levels of job satisfaction. When the regulatory analyses on the relationship between job satisfaction and professional seniority were examined, it was found that teachers with more experience had higher levels of job satisfaction according to the type of study, school type and sampling region. It signfy that school principals should provide guidance, supportive and appropriate working conditions, and professional development opportunities in order to increase the job satisfaction of new teachers. In addition, senior teachers cooperating with junior teachers and providing social and emotional support may have a positive effect on their job satisfaction. In addition, improvements can be made in factors affecting job satisfaction such as teachers' salaries, personal rights, working conditions, and social needs.

References

  • Acar, F. M. (2016). Okul öncesi öğretmenlerin tükenmişlik ve iş doyumu düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi (Yayın No. 443071) [Yüksek lisans tezi, Çağ Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Adkins, B. (2009). An analysis of job satisfaction for special educators who instruct students with emotional/behavioral disorders: How working conditions impact commitment (Unpublished doctoral dissertation). University of North Texas.
  • Ahrari, S., Roslan, S., Zaremohzzabieh, Z., Rasdi, R.M. & Samah, A.A. (2021). Relationship between teacher empowerment and job satisfaction: A Meta-Analytic path analysis. Cogent Education, 8(1), 1-23. https://doi.org/10.1080/2331186X.2021.1898737 Akbulut, B. (2015). Ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel imaj algıları ile iş doyumu düzeyleri arasındaki ilişki (Yayın No. 394814) [Doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Akgül, Ş. (2023). Din dersi öğretmenlerinin eğitime inanma düzeyleri ile iş doyum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayın No. 809908) [Doktora tezi, Atatürk Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. Akkuş, O. (2010). Rehberlik araştırma merkezlerinde görevli rehber öğretmenlerin iş doyumu düzeylerinin değerlendirilmesi (Yayın No. 274638) [Yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Aksay, O. (2021). Öğretmenlerin örgütsel adalet, örgütsel dürüstlük ve iş doyumu düzeylerine yönelik algıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi (Yayın No. 657670) [Doktora tezi, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Anghelache, V. (2015). A possible explanatory model for the relationship between teaching motivation and job satisfaction. Procedia - Social and Behavioral Sciences. https://www.sciencedirect.com/science/article/ pii/S187704281501441X
  • Annakkaya, E. E. (2022). Lise öğretmenlerinin algılarına göre örgütsel destek ve psikolojik sermaye ile iş doyumu arasındaki ilişki (Yayın No. 715179) [Doktora tezi, Okan Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Arı, G. (2021). Özel eğitim meslek okulu öğretmenlerinin örgütsel bağlılık ve iş doyumu düzeyleri arasındaki ilişki (Yayın No. 663161) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Arifin, H. M. (2015). The influence of competence, motivation, and organizational culture to high school teacher job satisfaction and performance. Int. Ed. Stu, 8(1), 38-45. http://dx.doi.org/10.5539/ies.v8n1p38 Arkcı, M. (2014). İlköğretim okulu müdürlerinin liderlik stillerinin öğretmenlerin iş doyumuna etkisi: Gölbaşı ilçesi örneği (Yayın No. 383728) [Yüksek lisans tezi, Türk Hava Kurumu Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Ateş, B. (2022). Okul müdürlerinin öğretmenlere güveni ile öğretmenlerin iş doyumu arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayın No. 795701) [Yüksek lisans tezi, Yozgat Bozok Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Atmaca, Ç., Rızaoğlu, F., Türkdoğan, T., & Yaylı, D. (2020). An emotion focused approach in predicting teacher burnout and job satisfaction. Teaching and Teacher Education, 90(3), 1-12 Avcı, İ. (2020). Öğretmenlerin öz yeterlik inançları ile iş doyumları arasındaki ilişki (Yayın No. 619351) [Yüksek lisans tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. Aydın, B. (2019). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinin belirlenmesi (Yayın No. 585211) [Yüksek lisans tezi, Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. Aytac, T. (2016). The effect of gender and seniority on the perceptions of organizational justice of teachers in Turkey: A meta-analysis. The Anthropologist, 24(1), 333-346 https://www.tandfonline.com/doi/abs/ 10.1080/ 09720073. 2016.11892023
  • Azargün, Ö. (2017). Oku öncesi öğretmenlerin mesleği tercih etme kararlılıklarının iş doyumlarına etkisi (Yayın No. 470950) [Yüksek lisans tezi, İstanbul Arel Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Azımı, M. (2021). Okul müdürlerinin iletişim becerileri ile öğretmenlerin iş doyumu ve örgütsel sessizlik tutumları arasındaki ilişkilerin incelenmesi (Erzurum ili örneği) (Yayın No. 666318) [Doktora tezi, Atatürk Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Bahtilla, M., & Hui, X. (2021). The impact of school environment on teachers’ Job satisfaction in secondary schools. European Journal of Education Studies, 8, 16-43. https://doi.org/10.46827/ejes.v8i7.3799 Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York: Freeman and Company.
  • Barjesteh, H., & Rahmani, N. (2016). EFL Teachers' professional success across their age, gender and job seniority. PSP. https://psp-ltd.com/JIEB_36_4_2016.pdf
  • Başaran, M. (2017). Okul yöneticilerinin yönetim biçimleri ile öğretmenlerin iş doyumu arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayın No. 461554) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Bayramoğlu, E. O. (2016). Öğretmenlerin demokratik değerleri ile iş doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayın No. 438305) [Yüksek lisans tezi, Kafkas Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. Birimoğlu, B. (2015). Sınıf öğretmenlerinin kişilik özellikleri ile iş doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi: İstanbul ili Kadıköy ilçesi örneği (Yayın No. 393231) [Yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Bogler, R. (2002). Two profiles of schoolteachers: a discriminant analysis of job satisfaction. Teaching and Teacher Education, 18(6), 665-613. https://doi.org/10.1016/S0742-051X(02)00026-4
  • Borenstein, B., Hedges, L. V., Higgins, J. P., & Rothstein, H. R. (2013). Meta-Analize Giriş. (Çev. S. Dinçer). Ankara: Anı Yayıncılık. https://ws1.turcademy.com/ww/webviewer.php? doc=129051
  • Bostancı, S. (2019). Öğretmenlerin psikolojik sözleşme algıları ile iş doyumları arasındaki ilişki (Yayın No. 581297) [Yüksek lisans tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. Böke, H. ve Norman, G. (2022). The relationship between job satisfaction and Professional burnout: A systematic review and meta-analysis on physical education and sports teacher. International Journal of Eurasian Education and Culture, 7(16), 301-334. http://dx.doi.org/10.35826/ijoecc.445
  • Bulu, B. (2016). Özel ve resmî özel eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerin iş doyum düzeylerinin karşılaştırılması (Yayın No. 426194) [Yüksek lisans tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Büyükgöze, H. ve Özdemir, M. (2017). İş doyumu ile öğretmen performansı ilişkisinin duygusal olaylar kuramı çerçevesinde incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 311-325. http://doi.org/10.17679/inuefd.307041 Campbell, A., Converse, P.E., & Rodgers, W.L. (1976). The Quality of American Life: Perceptions, Evaluations, and Satisfactions. New York: Russell Sage Foundation.
  • Canavar, O. (2021). Öğretmenlerin mesleği seçme nedenleri ve iş doyumlarının incelenmesi (Yayın No. 691448) [Yüksek lisans tezi, Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. Cankurtaran, Y. ve Tengilimoğlu, D. (2022). Üniversitelerdeki akademisyenlerin kayırmacılık algılarının örgütsel bağlılığa etkisinde iş doyumunun aracılık rolü: Ankara ili örneği. İşletme Araştırmalar Dergisi, 14(4), 3193-3208. https://doi.org/10.20491/isarder.2022.1557 Cano, J., & Miller, G. (1992). A gender analysis of job satisfaction, job satisfier factors and job dissatisfier factors of agricultural education teachers. Journal of Agricultural Education, 33(3), 40-46. https://doi.org/ 10.5032/jae.1992.03040
  • Cebeci, Y. (2019). Özel okullarda öğretmenlere yönelik yetenek yönetimi uygulamaları ile iş doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayın No. 579448) [Yüksek lisans tezi, Okan Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2011). Research methods in education (7th ed.). New York: Routledge.
  • Crossman, A., & Harris, P. (2006). Job satisfaction of secondary school teachers. Educational Management Administration & Leadership, 34, 29-46. http://dx.doi.org/10.1177/1741143206059538 Çapraz, H. (2009). Ortaöğretim kurumu öğretmenlerinin örgütsel adalet algıları ile iş doyum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Şişli ilçesi örneği) (Yayın No. 234796) [Yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Çelebi, N. ve Tatık, R. Ş. (2019). Prediction of level of job satisfaction of teachers on perception of organizational trust. Kastamonu Education Journal. https://dergipark.org.tr/en/doi/10.24106/ kefdergi.3323
  • Çelik, B. (2010). Özel okullarda ve resmi okullarda görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinin araştırılması (Yayın No. 279642) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Çelik, S. (2019). İlkokul öğretmenlerinin algıladıkları yönetici iletişim becerileri ile öğretmenlerin motivasyonu ve iş doyumu arasındaki ilişki (Yayın No. 571211) [Yüksek lisans tezi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Çeltek, F. M. (2021). Temel eğitim kademesindeki öğretmenlerin okul kültürü algıları ile iş doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayın No. 682037) [Yüksek lisans tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Çiçek, G. (2018). Lise öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik ve iş doyumu düzeyleri üzerine bir çözümleme: Siirt örneği (Yayın No. 528217) [Yüksek lisans tezi, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. Çidem, G. (2021). Öğretmenlerin koçluk davranışlarını sergileme ve iş doyum düzeyleri arasındaki ilişki (Yayın No. 703870) [Yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. Çoban, O. (2019). Okul müdürlerinin hizmetkâr liderlik davranışları ile öğretmenlerin iş doyumu arasındaki ilişkiler (Yayın No. 549316) [Yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Çoğaltay, N., Yalçın, M. ve Karadağ, E. (2016). Educational leadership and job satisfaction of teachers: A meta-analysis study on the studies published between 2000 and 2016 in Türkiye. Eurasian Journal of Educational Research, 62, 255-282. http://dx.doi.org/ 10.14689/ejer.2016.62.13 Çorapçı, A. (2015). Sınıf öğretmenlerinin karar verme stilleri ve iş doyum düzeylerinin tespiti (Yayın No. 412306) [Yüksek lisans tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Çölban Dayıoğlu, S. H. (2010). İlköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin yöneticilerine duydukları güven ile iş doyumları arasındaki ilişki: Bakırköy ilçesi örneği (Yayın No. 254027) [Yüksek lisans tezi, İstanbul Maltepe Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Dağhan, E. (2019). Okulların yenilikçi olma özelliklerinin öğretmenlerin iş doyumu ve örgütsel bağlılıkları ile olan ilişkisinin incelenmesi (Yayın No. 585836) [Yüksek lisans tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Dağlı, E. (2019). A Meta-Analysis study on job satisfaction of class and branch teachers. Educational Policy Analysis and Strategic Research, 14(3), 7-30. https://doi.org/10.29329/epasr.2019.220.1 Davis, K. (1981). Human behaviour at work. New York: McGraw Hill Pub. Company.
  • Demir, K. (2016). Relations between teachers’ organizational justice perceptions and organizational commitment and job satisfaction in the school: A meta-analysis. International Journal of Human Sciences 13(1), 1408-1417. https//doi.org/10.14687/ijhs.v13i1.3396 Demirel, H. (2014). An investigation of the relationship between job and life satisfaction among teachers. Procedia - Social and Behavioral Sciences. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/ S1877042814010684
  • Demirtaş, K. (2020). Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin iş doyum düzeyleri ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki (Yayın No. 644674) [Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Demirtaş, Z. (2015). The relationship between job satisfaction and organizational commitment. Kastamonu Education Journal. https://dergipark.org.tr/en/pub/kefdergi/issue/22600/241453
  • Demirtaş, Z. ve Ersözlü, A. (2010). Liselerde görev yapan öğretmenlerin iş doyum düzeyleri. e-Journal of New World Sciences Academy Education Sciences, 5(1), 199-209.
  • Deveci, Ş. (2021). Lise öğretmenlerinin iş yaşam kalitesi ve iş doyumu düzeyleri arasındaki ilişki (Yayın No. 674226) [Yüksek lisans tezi, Fırat Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Diri, M. S. (2015). Ortaokul öğretmenlerinin iş doyumlarının mesleki tükenmişlik düzeylerine etkisi (Aydın ili örneği) (Yayın No. 394891) [Yüksek lisans tezi, Adnan Menderes Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Dur, Ş. (2019). Sınıf öğretmenlerinde iş-yaşam dengesinin, örgütsel bağlılık ve iş doyumu ile ilişkisi (Yayın No. 556975) [Yüksek lisans tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Dündar, T. ve Tabancalı, E. (2012). The relationship between organizational justice perceptions and job satisfaction levels. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 46, 5777-5781. https://doi.org/10.1016/j. sbspro.2012.06.513
  • Egi, C. (2019). Örgütsel sessizlik ve örgütsel özdeşim duygusunun iş doyumunu yordaması (Yayın No. 556248) [Yüksek lisans tezi, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Eğin, E. (2015). Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin iş doyumlarının incelenmesi (Tekirdağ örneği) (Yayın No. 395229) [Yüksek lisans tezi, Okan Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Elchardus, M., Huyge, E., Kavadias, D., Siongers, J., & Vangoidsenhoven, G. (2009). Leraars. Profiel van een beroepsgroep. Leuven: Lannoo Campus.
  • Eranıl, A. K. (2014). Mesleki ortaöğretim kurumlarında görev yapan yöneticilerin vizyoner liderlik özellikleri ile öğretmenlerin iş doyumu düzeyleri arasındaki ilişki (Yayın No. 378570) [Yüksek lisans tezi, Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. Erdemir, N., Kış, A. ve Erdemir, Z.A. (2022). Öğretmenlerde cinsiyete göre yaşam doyumunun incelenmesi bir meta-analiz çalışması. KSÜ Eğitim Dergisi, 4(1), 1–12. e-ISSN 2619–9742 Erdoğan, P. (2021). İş tatmini ile tükenmişlik ilişkisi: Bir meta analiz çalışması. BMİJ, 9(2), 405-425. https://doi.org/10.15295/bmij.v9i2.1749
  • Ergül, G. (2019). Öğretmenlerin algıladıkları örgütsel destek ile iş doyumları arasındaki ilişki (Menteşe ilçe örneği) (Yayın No. 599866) [Yüksek lisans tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Ergün, B. (2016). İş doyumu ve yaşam doyumu arasındaki ilişki: Öğretmenler üzerinde bir araştırma (Yayın No. 429386) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Eroğlu, C. (2015). İlkokullarda görevli sınıf öğretmenlerinin iş doyum düzeyleri: İzmir Kemalpaşa örneği (Yayın No. 395251) [Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Eroğlu, G. (2019). Görsel sanatlar öğretmenlerinin iş doyumları ve öz yeterlik algılarının analizi (Yayın No. 575994) [Yüksek lisans tezi, Trabzon Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. Eröz, A. (2019). Okul müdürlerinin mentorluk fonksiyonlarının öğretmenlerin iş doyumuna etkisi (Yayın No. 553506) [Yüksek lisans tezi, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. Eryilmaz, N., Kennedy, A.I., Strietholt, R., & Johansson, S. (2025). Teacher job satisfaction: International evidence on the role of school working conditions and teacher characteristics. Studies in Educational Evaluation, 86 (2025), 101474. https://doi.org/10.1016/j.stueduc.2025.101474 Farsak, K. (2020). Özel okullarda çalışan okul öncesi öğretmenlerinin zaman yönetimi becerileri ile iş doyumları arasındaki ilişki (Yayın No. 613176) [Yüksek lisans tezi, Başkent Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Gafa, İ. (2019). Sınıf öğretmenlerinin iş doyumu ve iş yaşamındaki yalnızlık düzeylerinin incelenmesi (Yayın No. 550114) [Yüksek lisans tezi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Gedik, A. ve Üstüner, M. (2017). Eğitim örgütlerinde örgütsel bağlılık ve iş doyumu ilişkisi: Bir Meta analiz çalışması. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(2), 41-57. https://www.eijer.com/tr/pub/issue/ 31054/319314
  • Glass, G. (1976). Primary, secondary, and Meta-analysis of research. University of Colarado.
  • Gong, Y., & Wang, L. (2023). Teacher professional identity, work engagement, and emotion influence: How do they affect teachers’ career satisfaction? International Journal of Education Science Technology and Engineering (IJESTE), 6(2), 80–92. https://doi.org/10.36079/lamintang.ijeste-0602.611
  • Göksu, Z. (2020). Okul öncesi öğretmenlerinin genel öz yeterlilik algıları ile iş doyumu arasındaki ilişki. (Yayın No. 628207) [Yüksek lisans tezi, Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. Gündoğdu, G. B. (2013). Sınıf öğretmenlerinin iş doyumu ve mesleki tükenmişlik düzeyleri üzerine bir çalışma: Mersin ili örneği (Yayın No. 332645) [Yüksek lisans tezi, Mersin Çağ Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. Güner, A. (2017). İlkokul yönetici ve öğretmenlerinin karar verme stratejileri ile iş doyumları arasındaki ilişki (Yayın No. 504423) [Yüksek lisans tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Harrison, M. G., King, R. B., & Wang, H. (2023). Satisfied teachers are good teachers: The association between teacher job satisfaction and instructional quality. British Educational Research Journal, 49(3), 476–498. https://doi.org/10.1002/berj.3851
  • Hasan, M. (2022). Öğretmen algılarına göre okulların yönetişim düzeyleri ile öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışları ve iş doyumu düzeyleri arasındaki ilişki (Yayın No. 764752) [Doktora tezi, Atatürk Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Higgins, J. P., Thompson, S. G., Deeks, J. J., & Altman, D. G. (2003). Measuring inconsistency in meta analyses. Bmj, 327(7414), 557-560. https://dog.org/10.1136/bmj.327.7414.557 İdi, A. (2017). İlkokul ve ortaokullarda örgütsel iklim ile öğretmenlerin iş doyumu arasındaki ilişki (Yayın No. 486442) [Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • İlerleyen, E. (2014). Öğretmenlerin zaman yönetimi becerileri ile iş doyumları arasındaki ilişki (Yayın No. 381550) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • İssi, A. D. (2023). Müzik öğretmenlerinin mesleki değer algıları ile iş doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayın No. 791553) [Doktora tezi, Marmara Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Judge, T.A., Thoresen, C.J., Bono, J.E., & Patton, G.K. (2001). The job satisfaction–job performance relationship: A qualitative and quantitative review. Psychological Bulletin, 127(3), 376-407. https://doi.org/10.1037/ 0033-2909.127.3.376
  • Juhji, J., Mamur, I., Nugraha, E., Nurhadi, A., & Tarihoran, N. (2022). A Meta-Analysis study of principal leadership and teacher job satisfaction. Al-Ishlah: Jurnal Pendidikan, 14(2), 1645-1652. http://journal. staihubbulwathan.id/index.php/alishlah Kalkan, F. (2020). Öğretmenlerin öz yeterlik inançları ve iş doyumu düzeyleri arasındaki ilişki: Bir meta analiz çalışması. Eğitim ve Bilim, 45(204), 317-343. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2020.8549
  • Kama, M.C. (2023). Ortaoğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel sinizm ve iş doyumu düzenlerinin incelenmesi (Yayın No. 829723) [Yüksek lisans tezi, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Karaaslan, İ. (2020). Beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik, iş doyumu ve yaşam doyumlarının incelenmesi (Yayın No. 630664) [Yüksek lisans tezi, İstanbul Gedik Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Karabulut, S. (2014). İzmir ilinde görev yapan ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinin araştırılması (Yayın No. 368264) [Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Karakuş, K. (2019). Okul yöneticilerinin psikolojik güçlendirme davranışları ile öğretmenlerin iş doyumu arasındaki ilişki (Yayın No. 563060) [Yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Karakuzu, M. (2019). Beden eğitimi öğretmenlerinde iş doyumu, meslektaş ilişkileri ve okul idaresi desteğinin incelenmesi (Yayın No. 568189) [Yüksek lisans tezi, Aksaray Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Karataş, S. ve Güleç, H. (2010). İlköğretim okulu öğretmenlerinin iş tatmini ile örgütsel bağlılığı arasındaki ilişki. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 74-89.
  • Karataş, Z. (2023). İlkokullarda çalışan öğretmenlerin özerklik davranışları ile iş doyumları arasındaki ilişki (Yayın No. 811402) [Yüksek lisans tezi, İstanbul Kültür Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Kasalak, G. ve Dağyar, M. (2020). The relationship between teacher self-efficacy and teacher job satisfaction: A Meta-Analysis of the teaching and learning international survey (TALIS). Educational Sciences: Theory & Practice, 20(3), 16-33. https://doi.org/10.12738/jestp.2020. 3.002
  • Kaya, Z.A. (2020). Fizik, kimya ve biyoloji öğretmenlerinin motivasyonlarının, iş doyumlarının ve mesleki tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Yayın No. 657180) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Keskin, O. ve Toprakçı, E. (2024). Okul yöneticilerinin genel öz yeterlik algılarının çeşitli değişkenlere göre meta-analizi. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 15(1), 81-107. ISSN:1309-6265 Kılıç, M. (2013). İlköğretim okullarında görevli öğretmenlerin örgütsel sinizm düzeyleri ile iş doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayın No. 345538) [Yüksek lisans tezi, Gaziantep Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Kılıç, Ö. S. (2011). İlköğretim okullarında görev yapan okul müdürü ve öğretmenlerin iş doyumu (Tokat ili örneği) (Yayın No. 280630) [Yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Kılıç, Y. (2013). Lise öğretmenlerinin örgütsel adalet ve iş doyumu algıları arasındaki ilişki (Yayın No. 333867) [Yüksek lisans tezi, Fırat Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Kırpık Canpolat, A. N. (2019). Okul yöneticilerinin liderlik tarzları ile öğretmenlerin iş doyumu arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayın No. 590308) [Yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. Kış, A., Şad, S.N., Özer, N. ve Atik, S. (2016). A meta-analysis of the relationship between burnout and job satisfaction of educational stakeholders. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 160-183. https://doi.org/10.17556/jef.47774 Kinman, G., Wray, S., & Strange, C. (2011). Emotional labour, burnout and job satisfaction in UK teachers: The role of workplace social support. Educational Psychology, 31(7), 843-856. https://doi.org/10.1080/ 01443410.2011.608650
  • Korkmaz, B. ve Ulutaş, M. (2022). Okullarda örgütsel adaletin iş doyumu ile ilişkisi: Bir meta-analiz çalışması. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 16(40), 1-18. https://doi.org/10.29329/mjer.2022.481.1
  • Köksal, K. (2019). İngilizce öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinin belirlenmesi (Yayın No. 592224) [Yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Köksal, S. (2022). Müzik öğretmenlerinin iş doyumu ve mesleki tutum düzeyleri ile öğrencilerin müzik dersine yönelik tutumlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi (Yayın No. 770806) [Doktora tezi, İnönü Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Kömürcü, M. S. (2016). Öğretmenlerin mesleki iş doyumlarının ve karşılaştıkları zorlukların incelenmesi: Mardin örneği (Yayın No. 440777) [Yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Kuzu, V. (2019). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin boş zaman değerlendirme etkinlikleri ile mesleki iş doyumu arasındaki ilişki (Yayın No. 546344) [Yüksek lisans tezi, Uşak Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. Lawler, E. E. (1973). Motivation in work organizations. Cole, Monterey, California: Brooks.
  • Liu, Y., Bellibas. M.S., & Gümüş, S. (2021). The effect of instructional leadership and distributed leadership on teacher self-efficacy and job satisfaction: mediating roles of supportive school culture and teacher collaboration. Educational Management Administration and Leadership, 49(3), 430-453. https://doi.org/ 10.1177/1741143220910438 Locke, E.A. (1976). The nature and causes of job satisfaction. In Dunnette, M.D. (Ed.), Handbook of Industrial and Organisational Psychology, Rand McNally College, 1297-1343.
  • Ma, X., & MacMillan, R. B. (1999). Influences of workplace conditions on teachers' job satisfaction. The Journal of Educational Research, 93(1), 39-47. https://doi.org/10.1080/00220679909597627.
  • Madigan, D.J., & Kim, L.E. (2021). Towards an understanding of teacher attrition: A meta-analysis of burnout, job satisfaction, and teachers’ intentions to quit. Teaching and Teacher Education, 105, 1-14. https://doi.org/10.1016/j.tate.2021.103425 Mahdi, A.F., Mohd Zin, M.Z., Mohd Nor, M.R., Sakat, A.A., & Abang Naim, A.S. (2012). The relationship between job satisfaction and turnover intention. American Journal of Applied Sciences, 9(9), 1518-1526. htpps://doi.org/10.3844/ajassp.2012.1518.1526
  • McGee, J. R., Shoaf, G., Huelsman, T., & McClannon, T. (2023). The complexity of teacher job satisfaction: Balancing joys and challenges. Journal of Educational Administration, 61(3), 342–360. Mistan, B. (2017). Özel eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerin iş doyumu ve mesleki tükenmişlik düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi (Yayın No. 456556) [Yüksek lisans tezi, Konya Necmettin Erbakan Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Moorman, R.H. (1993). The influence of cognitive and affective based job satisfaction measures on the relationship between satisfaction and organizational citizenship behavior. Human Relations, 46(6), 759-776, htpps://doi.org/10.1177/001872679304600604 Muchinsky, P.M. (1993). Psychology applied to work. Pasific Grove.USA.
  • Nigam, N.K., & Jain, S. (2014). A Study of job satisfaction amongst Delhi University Faculty based on seniority of post. ResearchGate. https://www.researchgate.net/publication/314430416
  • OECD (2014). TALIS 2013 technical report, available at: https://web-archive.oecd.org/2020-04-30/273403-TALIS-technical-report-2013.pdf Oktar, Ç. (2019). Öğretim liderliği, örgütsel destek, iş doyumu ve örgütsel bağlılık üzerine bir modelleme çalışması (Yayın No. 559348) [Yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. Organ, D.W., & Near, J.P. (1985). Cognition vs. affect in measures of job satisfaction. International Journal of Psychology, 20(2), 241-253. htpps://doi.10.1080/00207598508247735 Osanmaz, S. (2023). Okul müdürlerinin hizmetkâr liderlik davranışları ile sınıf öğretmenlerinin iş doyumu algıları arasındaki ilişki (Yayın No. 821733) [Yüksek lisans tezi, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Öcal, Ç. (2020). Türkçe öğretmenlerinin iş doyumu ve örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayın No. 662426) [Yüksek lisans tezi, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Özbaş, F. (2019). Öğretmenlerin örgütsel stres kaynakları ve stres belirtileri ile iş doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayın No. 581019) [Yüksek lisans tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. Özcan, Z. E. (2013). İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin iş doyumu (Niğde ili örneği) (Yayın No. 349108) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. Özde, H. Ö. (2023). Beden eğitimi öğretmenlerinin iş doyumu ve tükenmişlik düzeylerinin belirlenmesi (Yayın No. 829090) [Yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Özkan, A. (2017). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin iş doyumu düzeyleri (Balıkesir ili merkez ilçeler örneği) (Yayın No. 475375) [Yüksek lisans tezi, Balıkesir Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Özkan, U. B. ve Akgenç, E. (2022). Teachers' job satisfaction: Multilevel analyses of teacher, school, and principal effects. FIRE: Forum for International Research in Education, 7(3). http://dx.doi.org/10.32865/ fire202273271

Öğretmenlerin İş Doyumu ile Mesleki Kıdemi Arasındaki İlişki: Bir Meta Analiz Çalışması

Year 2025, Volume: 16 Issue: 2, 3147 - 3178, 28.08.2025
https://doi.org/10.51460/baebd.1708509

Abstract

İş doyumu (iş tatmini, iş memnuniyeti), çalışan performansını ve işe devamlılığı belirleyen bir kavram olarak hep önemli bir araştırma konusu olmuştur. Öğretmenlerin iş doyumunu etkileyen birçok etmenle (cinsiyet, medeni durum, yaş, öğrenim durumu vb.) birlikte önemli bir etmen de “kıdem” değişkenidir. Bu araştırmada öğretmenlerin iş doyum algılarının mesleki kıdem değişkenine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için nicel araştırma sentezi bağlamında meta-analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında 2007-2023 yılları arasında Türkiye’deki okullar temelinde örneklemlenen ve dili Türkçe olan 324 yüksek lisans ve doktora tezi incelenmiş, dahil etme ve hariç tutma işlemi sonucunda 110 çalışma ile meta analiz çalışması yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre çalışmanın heterojenlik düzeyi yüksektir. Mesleki kıdemi fazla olan öğretmenlerin iş doyum düzeyleri daha yüksektir. İş doyumu ile mesleki kıdem ilişkisine dair düzenleyici analizler incelendiğinde, çalışmanın türü, okul türü ve örneklem bölgesine göre kıdemi fazla olan öğretmenlerin iş doyum düzeyleri daha yüksektir. Mesleğe yeni başlayan öğretmenlerin iş doyumunun artırılması için okul yöneticileri tarafından rehberlik, destekleyici ve uygun çalışma koşulları, mesleki gelişim fırsatları sağlanması önerilebilir. Bunun yanı sıra kıdemli öğretmenlerin kıdemsiz öğretmenlerle iş birliği yapması, sosyal ve duygusal destek vermesi iş doyumunun artmasına olumlu etki edebilir. Ayrıca iş doyumunu etkileyen öğretmenlerin ücretleri, özlük hakları, çalışma koşulları, sosyal gereksinimleri gibi etmenlerde de iyileştirmeler yapılabilir.

References

  • Acar, F. M. (2016). Okul öncesi öğretmenlerin tükenmişlik ve iş doyumu düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi (Yayın No. 443071) [Yüksek lisans tezi, Çağ Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Adkins, B. (2009). An analysis of job satisfaction for special educators who instruct students with emotional/behavioral disorders: How working conditions impact commitment (Unpublished doctoral dissertation). University of North Texas.
  • Ahrari, S., Roslan, S., Zaremohzzabieh, Z., Rasdi, R.M. & Samah, A.A. (2021). Relationship between teacher empowerment and job satisfaction: A Meta-Analytic path analysis. Cogent Education, 8(1), 1-23. https://doi.org/10.1080/2331186X.2021.1898737 Akbulut, B. (2015). Ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel imaj algıları ile iş doyumu düzeyleri arasındaki ilişki (Yayın No. 394814) [Doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Akgül, Ş. (2023). Din dersi öğretmenlerinin eğitime inanma düzeyleri ile iş doyum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayın No. 809908) [Doktora tezi, Atatürk Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. Akkuş, O. (2010). Rehberlik araştırma merkezlerinde görevli rehber öğretmenlerin iş doyumu düzeylerinin değerlendirilmesi (Yayın No. 274638) [Yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Aksay, O. (2021). Öğretmenlerin örgütsel adalet, örgütsel dürüstlük ve iş doyumu düzeylerine yönelik algıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi (Yayın No. 657670) [Doktora tezi, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Anghelache, V. (2015). A possible explanatory model for the relationship between teaching motivation and job satisfaction. Procedia - Social and Behavioral Sciences. https://www.sciencedirect.com/science/article/ pii/S187704281501441X
  • Annakkaya, E. E. (2022). Lise öğretmenlerinin algılarına göre örgütsel destek ve psikolojik sermaye ile iş doyumu arasındaki ilişki (Yayın No. 715179) [Doktora tezi, Okan Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Arı, G. (2021). Özel eğitim meslek okulu öğretmenlerinin örgütsel bağlılık ve iş doyumu düzeyleri arasındaki ilişki (Yayın No. 663161) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Arifin, H. M. (2015). The influence of competence, motivation, and organizational culture to high school teacher job satisfaction and performance. Int. Ed. Stu, 8(1), 38-45. http://dx.doi.org/10.5539/ies.v8n1p38 Arkcı, M. (2014). İlköğretim okulu müdürlerinin liderlik stillerinin öğretmenlerin iş doyumuna etkisi: Gölbaşı ilçesi örneği (Yayın No. 383728) [Yüksek lisans tezi, Türk Hava Kurumu Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Ateş, B. (2022). Okul müdürlerinin öğretmenlere güveni ile öğretmenlerin iş doyumu arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayın No. 795701) [Yüksek lisans tezi, Yozgat Bozok Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Atmaca, Ç., Rızaoğlu, F., Türkdoğan, T., & Yaylı, D. (2020). An emotion focused approach in predicting teacher burnout and job satisfaction. Teaching and Teacher Education, 90(3), 1-12 Avcı, İ. (2020). Öğretmenlerin öz yeterlik inançları ile iş doyumları arasındaki ilişki (Yayın No. 619351) [Yüksek lisans tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. Aydın, B. (2019). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinin belirlenmesi (Yayın No. 585211) [Yüksek lisans tezi, Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. Aytac, T. (2016). The effect of gender and seniority on the perceptions of organizational justice of teachers in Turkey: A meta-analysis. The Anthropologist, 24(1), 333-346 https://www.tandfonline.com/doi/abs/ 10.1080/ 09720073. 2016.11892023
  • Azargün, Ö. (2017). Oku öncesi öğretmenlerin mesleği tercih etme kararlılıklarının iş doyumlarına etkisi (Yayın No. 470950) [Yüksek lisans tezi, İstanbul Arel Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Azımı, M. (2021). Okul müdürlerinin iletişim becerileri ile öğretmenlerin iş doyumu ve örgütsel sessizlik tutumları arasındaki ilişkilerin incelenmesi (Erzurum ili örneği) (Yayın No. 666318) [Doktora tezi, Atatürk Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Bahtilla, M., & Hui, X. (2021). The impact of school environment on teachers’ Job satisfaction in secondary schools. European Journal of Education Studies, 8, 16-43. https://doi.org/10.46827/ejes.v8i7.3799 Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York: Freeman and Company.
  • Barjesteh, H., & Rahmani, N. (2016). EFL Teachers' professional success across their age, gender and job seniority. PSP. https://psp-ltd.com/JIEB_36_4_2016.pdf
  • Başaran, M. (2017). Okul yöneticilerinin yönetim biçimleri ile öğretmenlerin iş doyumu arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayın No. 461554) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Bayramoğlu, E. O. (2016). Öğretmenlerin demokratik değerleri ile iş doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayın No. 438305) [Yüksek lisans tezi, Kafkas Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. Birimoğlu, B. (2015). Sınıf öğretmenlerinin kişilik özellikleri ile iş doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi: İstanbul ili Kadıköy ilçesi örneği (Yayın No. 393231) [Yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Bogler, R. (2002). Two profiles of schoolteachers: a discriminant analysis of job satisfaction. Teaching and Teacher Education, 18(6), 665-613. https://doi.org/10.1016/S0742-051X(02)00026-4
  • Borenstein, B., Hedges, L. V., Higgins, J. P., & Rothstein, H. R. (2013). Meta-Analize Giriş. (Çev. S. Dinçer). Ankara: Anı Yayıncılık. https://ws1.turcademy.com/ww/webviewer.php? doc=129051
  • Bostancı, S. (2019). Öğretmenlerin psikolojik sözleşme algıları ile iş doyumları arasındaki ilişki (Yayın No. 581297) [Yüksek lisans tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. Böke, H. ve Norman, G. (2022). The relationship between job satisfaction and Professional burnout: A systematic review and meta-analysis on physical education and sports teacher. International Journal of Eurasian Education and Culture, 7(16), 301-334. http://dx.doi.org/10.35826/ijoecc.445
  • Bulu, B. (2016). Özel ve resmî özel eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerin iş doyum düzeylerinin karşılaştırılması (Yayın No. 426194) [Yüksek lisans tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Büyükgöze, H. ve Özdemir, M. (2017). İş doyumu ile öğretmen performansı ilişkisinin duygusal olaylar kuramı çerçevesinde incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 311-325. http://doi.org/10.17679/inuefd.307041 Campbell, A., Converse, P.E., & Rodgers, W.L. (1976). The Quality of American Life: Perceptions, Evaluations, and Satisfactions. New York: Russell Sage Foundation.
  • Canavar, O. (2021). Öğretmenlerin mesleği seçme nedenleri ve iş doyumlarının incelenmesi (Yayın No. 691448) [Yüksek lisans tezi, Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. Cankurtaran, Y. ve Tengilimoğlu, D. (2022). Üniversitelerdeki akademisyenlerin kayırmacılık algılarının örgütsel bağlılığa etkisinde iş doyumunun aracılık rolü: Ankara ili örneği. İşletme Araştırmalar Dergisi, 14(4), 3193-3208. https://doi.org/10.20491/isarder.2022.1557 Cano, J., & Miller, G. (1992). A gender analysis of job satisfaction, job satisfier factors and job dissatisfier factors of agricultural education teachers. Journal of Agricultural Education, 33(3), 40-46. https://doi.org/ 10.5032/jae.1992.03040
  • Cebeci, Y. (2019). Özel okullarda öğretmenlere yönelik yetenek yönetimi uygulamaları ile iş doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayın No. 579448) [Yüksek lisans tezi, Okan Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2011). Research methods in education (7th ed.). New York: Routledge.
  • Crossman, A., & Harris, P. (2006). Job satisfaction of secondary school teachers. Educational Management Administration & Leadership, 34, 29-46. http://dx.doi.org/10.1177/1741143206059538 Çapraz, H. (2009). Ortaöğretim kurumu öğretmenlerinin örgütsel adalet algıları ile iş doyum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Şişli ilçesi örneği) (Yayın No. 234796) [Yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Çelebi, N. ve Tatık, R. Ş. (2019). Prediction of level of job satisfaction of teachers on perception of organizational trust. Kastamonu Education Journal. https://dergipark.org.tr/en/doi/10.24106/ kefdergi.3323
  • Çelik, B. (2010). Özel okullarda ve resmi okullarda görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinin araştırılması (Yayın No. 279642) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Çelik, S. (2019). İlkokul öğretmenlerinin algıladıkları yönetici iletişim becerileri ile öğretmenlerin motivasyonu ve iş doyumu arasındaki ilişki (Yayın No. 571211) [Yüksek lisans tezi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Çeltek, F. M. (2021). Temel eğitim kademesindeki öğretmenlerin okul kültürü algıları ile iş doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayın No. 682037) [Yüksek lisans tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Çiçek, G. (2018). Lise öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik ve iş doyumu düzeyleri üzerine bir çözümleme: Siirt örneği (Yayın No. 528217) [Yüksek lisans tezi, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. Çidem, G. (2021). Öğretmenlerin koçluk davranışlarını sergileme ve iş doyum düzeyleri arasındaki ilişki (Yayın No. 703870) [Yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. Çoban, O. (2019). Okul müdürlerinin hizmetkâr liderlik davranışları ile öğretmenlerin iş doyumu arasındaki ilişkiler (Yayın No. 549316) [Yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Çoğaltay, N., Yalçın, M. ve Karadağ, E. (2016). Educational leadership and job satisfaction of teachers: A meta-analysis study on the studies published between 2000 and 2016 in Türkiye. Eurasian Journal of Educational Research, 62, 255-282. http://dx.doi.org/ 10.14689/ejer.2016.62.13 Çorapçı, A. (2015). Sınıf öğretmenlerinin karar verme stilleri ve iş doyum düzeylerinin tespiti (Yayın No. 412306) [Yüksek lisans tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Çölban Dayıoğlu, S. H. (2010). İlköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin yöneticilerine duydukları güven ile iş doyumları arasındaki ilişki: Bakırköy ilçesi örneği (Yayın No. 254027) [Yüksek lisans tezi, İstanbul Maltepe Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Dağhan, E. (2019). Okulların yenilikçi olma özelliklerinin öğretmenlerin iş doyumu ve örgütsel bağlılıkları ile olan ilişkisinin incelenmesi (Yayın No. 585836) [Yüksek lisans tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Dağlı, E. (2019). A Meta-Analysis study on job satisfaction of class and branch teachers. Educational Policy Analysis and Strategic Research, 14(3), 7-30. https://doi.org/10.29329/epasr.2019.220.1 Davis, K. (1981). Human behaviour at work. New York: McGraw Hill Pub. Company.
  • Demir, K. (2016). Relations between teachers’ organizational justice perceptions and organizational commitment and job satisfaction in the school: A meta-analysis. International Journal of Human Sciences 13(1), 1408-1417. https//doi.org/10.14687/ijhs.v13i1.3396 Demirel, H. (2014). An investigation of the relationship between job and life satisfaction among teachers. Procedia - Social and Behavioral Sciences. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/ S1877042814010684
  • Demirtaş, K. (2020). Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin iş doyum düzeyleri ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki (Yayın No. 644674) [Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Demirtaş, Z. (2015). The relationship between job satisfaction and organizational commitment. Kastamonu Education Journal. https://dergipark.org.tr/en/pub/kefdergi/issue/22600/241453
  • Demirtaş, Z. ve Ersözlü, A. (2010). Liselerde görev yapan öğretmenlerin iş doyum düzeyleri. e-Journal of New World Sciences Academy Education Sciences, 5(1), 199-209.
  • Deveci, Ş. (2021). Lise öğretmenlerinin iş yaşam kalitesi ve iş doyumu düzeyleri arasındaki ilişki (Yayın No. 674226) [Yüksek lisans tezi, Fırat Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Diri, M. S. (2015). Ortaokul öğretmenlerinin iş doyumlarının mesleki tükenmişlik düzeylerine etkisi (Aydın ili örneği) (Yayın No. 394891) [Yüksek lisans tezi, Adnan Menderes Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Dur, Ş. (2019). Sınıf öğretmenlerinde iş-yaşam dengesinin, örgütsel bağlılık ve iş doyumu ile ilişkisi (Yayın No. 556975) [Yüksek lisans tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Dündar, T. ve Tabancalı, E. (2012). The relationship between organizational justice perceptions and job satisfaction levels. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 46, 5777-5781. https://doi.org/10.1016/j. sbspro.2012.06.513
  • Egi, C. (2019). Örgütsel sessizlik ve örgütsel özdeşim duygusunun iş doyumunu yordaması (Yayın No. 556248) [Yüksek lisans tezi, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Eğin, E. (2015). Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin iş doyumlarının incelenmesi (Tekirdağ örneği) (Yayın No. 395229) [Yüksek lisans tezi, Okan Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Elchardus, M., Huyge, E., Kavadias, D., Siongers, J., & Vangoidsenhoven, G. (2009). Leraars. Profiel van een beroepsgroep. Leuven: Lannoo Campus.
  • Eranıl, A. K. (2014). Mesleki ortaöğretim kurumlarında görev yapan yöneticilerin vizyoner liderlik özellikleri ile öğretmenlerin iş doyumu düzeyleri arasındaki ilişki (Yayın No. 378570) [Yüksek lisans tezi, Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. Erdemir, N., Kış, A. ve Erdemir, Z.A. (2022). Öğretmenlerde cinsiyete göre yaşam doyumunun incelenmesi bir meta-analiz çalışması. KSÜ Eğitim Dergisi, 4(1), 1–12. e-ISSN 2619–9742 Erdoğan, P. (2021). İş tatmini ile tükenmişlik ilişkisi: Bir meta analiz çalışması. BMİJ, 9(2), 405-425. https://doi.org/10.15295/bmij.v9i2.1749
  • Ergül, G. (2019). Öğretmenlerin algıladıkları örgütsel destek ile iş doyumları arasındaki ilişki (Menteşe ilçe örneği) (Yayın No. 599866) [Yüksek lisans tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Ergün, B. (2016). İş doyumu ve yaşam doyumu arasındaki ilişki: Öğretmenler üzerinde bir araştırma (Yayın No. 429386) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Eroğlu, C. (2015). İlkokullarda görevli sınıf öğretmenlerinin iş doyum düzeyleri: İzmir Kemalpaşa örneği (Yayın No. 395251) [Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Eroğlu, G. (2019). Görsel sanatlar öğretmenlerinin iş doyumları ve öz yeterlik algılarının analizi (Yayın No. 575994) [Yüksek lisans tezi, Trabzon Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. Eröz, A. (2019). Okul müdürlerinin mentorluk fonksiyonlarının öğretmenlerin iş doyumuna etkisi (Yayın No. 553506) [Yüksek lisans tezi, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. Eryilmaz, N., Kennedy, A.I., Strietholt, R., & Johansson, S. (2025). Teacher job satisfaction: International evidence on the role of school working conditions and teacher characteristics. Studies in Educational Evaluation, 86 (2025), 101474. https://doi.org/10.1016/j.stueduc.2025.101474 Farsak, K. (2020). Özel okullarda çalışan okul öncesi öğretmenlerinin zaman yönetimi becerileri ile iş doyumları arasındaki ilişki (Yayın No. 613176) [Yüksek lisans tezi, Başkent Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Gafa, İ. (2019). Sınıf öğretmenlerinin iş doyumu ve iş yaşamındaki yalnızlık düzeylerinin incelenmesi (Yayın No. 550114) [Yüksek lisans tezi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Gedik, A. ve Üstüner, M. (2017). Eğitim örgütlerinde örgütsel bağlılık ve iş doyumu ilişkisi: Bir Meta analiz çalışması. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(2), 41-57. https://www.eijer.com/tr/pub/issue/ 31054/319314
  • Glass, G. (1976). Primary, secondary, and Meta-analysis of research. University of Colarado.
  • Gong, Y., & Wang, L. (2023). Teacher professional identity, work engagement, and emotion influence: How do they affect teachers’ career satisfaction? International Journal of Education Science Technology and Engineering (IJESTE), 6(2), 80–92. https://doi.org/10.36079/lamintang.ijeste-0602.611
  • Göksu, Z. (2020). Okul öncesi öğretmenlerinin genel öz yeterlilik algıları ile iş doyumu arasındaki ilişki. (Yayın No. 628207) [Yüksek lisans tezi, Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. Gündoğdu, G. B. (2013). Sınıf öğretmenlerinin iş doyumu ve mesleki tükenmişlik düzeyleri üzerine bir çalışma: Mersin ili örneği (Yayın No. 332645) [Yüksek lisans tezi, Mersin Çağ Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. Güner, A. (2017). İlkokul yönetici ve öğretmenlerinin karar verme stratejileri ile iş doyumları arasındaki ilişki (Yayın No. 504423) [Yüksek lisans tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Harrison, M. G., King, R. B., & Wang, H. (2023). Satisfied teachers are good teachers: The association between teacher job satisfaction and instructional quality. British Educational Research Journal, 49(3), 476–498. https://doi.org/10.1002/berj.3851
  • Hasan, M. (2022). Öğretmen algılarına göre okulların yönetişim düzeyleri ile öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışları ve iş doyumu düzeyleri arasındaki ilişki (Yayın No. 764752) [Doktora tezi, Atatürk Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Higgins, J. P., Thompson, S. G., Deeks, J. J., & Altman, D. G. (2003). Measuring inconsistency in meta analyses. Bmj, 327(7414), 557-560. https://dog.org/10.1136/bmj.327.7414.557 İdi, A. (2017). İlkokul ve ortaokullarda örgütsel iklim ile öğretmenlerin iş doyumu arasındaki ilişki (Yayın No. 486442) [Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • İlerleyen, E. (2014). Öğretmenlerin zaman yönetimi becerileri ile iş doyumları arasındaki ilişki (Yayın No. 381550) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • İssi, A. D. (2023). Müzik öğretmenlerinin mesleki değer algıları ile iş doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayın No. 791553) [Doktora tezi, Marmara Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Judge, T.A., Thoresen, C.J., Bono, J.E., & Patton, G.K. (2001). The job satisfaction–job performance relationship: A qualitative and quantitative review. Psychological Bulletin, 127(3), 376-407. https://doi.org/10.1037/ 0033-2909.127.3.376
  • Juhji, J., Mamur, I., Nugraha, E., Nurhadi, A., & Tarihoran, N. (2022). A Meta-Analysis study of principal leadership and teacher job satisfaction. Al-Ishlah: Jurnal Pendidikan, 14(2), 1645-1652. http://journal. staihubbulwathan.id/index.php/alishlah Kalkan, F. (2020). Öğretmenlerin öz yeterlik inançları ve iş doyumu düzeyleri arasındaki ilişki: Bir meta analiz çalışması. Eğitim ve Bilim, 45(204), 317-343. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2020.8549
  • Kama, M.C. (2023). Ortaoğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel sinizm ve iş doyumu düzenlerinin incelenmesi (Yayın No. 829723) [Yüksek lisans tezi, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Karaaslan, İ. (2020). Beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik, iş doyumu ve yaşam doyumlarının incelenmesi (Yayın No. 630664) [Yüksek lisans tezi, İstanbul Gedik Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Karabulut, S. (2014). İzmir ilinde görev yapan ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinin araştırılması (Yayın No. 368264) [Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Karakuş, K. (2019). Okul yöneticilerinin psikolojik güçlendirme davranışları ile öğretmenlerin iş doyumu arasındaki ilişki (Yayın No. 563060) [Yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Karakuzu, M. (2019). Beden eğitimi öğretmenlerinde iş doyumu, meslektaş ilişkileri ve okul idaresi desteğinin incelenmesi (Yayın No. 568189) [Yüksek lisans tezi, Aksaray Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Karataş, S. ve Güleç, H. (2010). İlköğretim okulu öğretmenlerinin iş tatmini ile örgütsel bağlılığı arasındaki ilişki. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 74-89.
  • Karataş, Z. (2023). İlkokullarda çalışan öğretmenlerin özerklik davranışları ile iş doyumları arasındaki ilişki (Yayın No. 811402) [Yüksek lisans tezi, İstanbul Kültür Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Kasalak, G. ve Dağyar, M. (2020). The relationship between teacher self-efficacy and teacher job satisfaction: A Meta-Analysis of the teaching and learning international survey (TALIS). Educational Sciences: Theory & Practice, 20(3), 16-33. https://doi.org/10.12738/jestp.2020. 3.002
  • Kaya, Z.A. (2020). Fizik, kimya ve biyoloji öğretmenlerinin motivasyonlarının, iş doyumlarının ve mesleki tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Yayın No. 657180) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Keskin, O. ve Toprakçı, E. (2024). Okul yöneticilerinin genel öz yeterlik algılarının çeşitli değişkenlere göre meta-analizi. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 15(1), 81-107. ISSN:1309-6265 Kılıç, M. (2013). İlköğretim okullarında görevli öğretmenlerin örgütsel sinizm düzeyleri ile iş doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayın No. 345538) [Yüksek lisans tezi, Gaziantep Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Kılıç, Ö. S. (2011). İlköğretim okullarında görev yapan okul müdürü ve öğretmenlerin iş doyumu (Tokat ili örneği) (Yayın No. 280630) [Yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Kılıç, Y. (2013). Lise öğretmenlerinin örgütsel adalet ve iş doyumu algıları arasındaki ilişki (Yayın No. 333867) [Yüksek lisans tezi, Fırat Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Kırpık Canpolat, A. N. (2019). Okul yöneticilerinin liderlik tarzları ile öğretmenlerin iş doyumu arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayın No. 590308) [Yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. Kış, A., Şad, S.N., Özer, N. ve Atik, S. (2016). A meta-analysis of the relationship between burnout and job satisfaction of educational stakeholders. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 160-183. https://doi.org/10.17556/jef.47774 Kinman, G., Wray, S., & Strange, C. (2011). Emotional labour, burnout and job satisfaction in UK teachers: The role of workplace social support. Educational Psychology, 31(7), 843-856. https://doi.org/10.1080/ 01443410.2011.608650
  • Korkmaz, B. ve Ulutaş, M. (2022). Okullarda örgütsel adaletin iş doyumu ile ilişkisi: Bir meta-analiz çalışması. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 16(40), 1-18. https://doi.org/10.29329/mjer.2022.481.1
  • Köksal, K. (2019). İngilizce öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinin belirlenmesi (Yayın No. 592224) [Yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Köksal, S. (2022). Müzik öğretmenlerinin iş doyumu ve mesleki tutum düzeyleri ile öğrencilerin müzik dersine yönelik tutumlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi (Yayın No. 770806) [Doktora tezi, İnönü Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Kömürcü, M. S. (2016). Öğretmenlerin mesleki iş doyumlarının ve karşılaştıkları zorlukların incelenmesi: Mardin örneği (Yayın No. 440777) [Yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Kuzu, V. (2019). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin boş zaman değerlendirme etkinlikleri ile mesleki iş doyumu arasındaki ilişki (Yayın No. 546344) [Yüksek lisans tezi, Uşak Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. Lawler, E. E. (1973). Motivation in work organizations. Cole, Monterey, California: Brooks.
  • Liu, Y., Bellibas. M.S., & Gümüş, S. (2021). The effect of instructional leadership and distributed leadership on teacher self-efficacy and job satisfaction: mediating roles of supportive school culture and teacher collaboration. Educational Management Administration and Leadership, 49(3), 430-453. https://doi.org/ 10.1177/1741143220910438 Locke, E.A. (1976). The nature and causes of job satisfaction. In Dunnette, M.D. (Ed.), Handbook of Industrial and Organisational Psychology, Rand McNally College, 1297-1343.
  • Ma, X., & MacMillan, R. B. (1999). Influences of workplace conditions on teachers' job satisfaction. The Journal of Educational Research, 93(1), 39-47. https://doi.org/10.1080/00220679909597627.
  • Madigan, D.J., & Kim, L.E. (2021). Towards an understanding of teacher attrition: A meta-analysis of burnout, job satisfaction, and teachers’ intentions to quit. Teaching and Teacher Education, 105, 1-14. https://doi.org/10.1016/j.tate.2021.103425 Mahdi, A.F., Mohd Zin, M.Z., Mohd Nor, M.R., Sakat, A.A., & Abang Naim, A.S. (2012). The relationship between job satisfaction and turnover intention. American Journal of Applied Sciences, 9(9), 1518-1526. htpps://doi.org/10.3844/ajassp.2012.1518.1526
  • McGee, J. R., Shoaf, G., Huelsman, T., & McClannon, T. (2023). The complexity of teacher job satisfaction: Balancing joys and challenges. Journal of Educational Administration, 61(3), 342–360. Mistan, B. (2017). Özel eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerin iş doyumu ve mesleki tükenmişlik düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi (Yayın No. 456556) [Yüksek lisans tezi, Konya Necmettin Erbakan Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Moorman, R.H. (1993). The influence of cognitive and affective based job satisfaction measures on the relationship between satisfaction and organizational citizenship behavior. Human Relations, 46(6), 759-776, htpps://doi.org/10.1177/001872679304600604 Muchinsky, P.M. (1993). Psychology applied to work. Pasific Grove.USA.
  • Nigam, N.K., & Jain, S. (2014). A Study of job satisfaction amongst Delhi University Faculty based on seniority of post. ResearchGate. https://www.researchgate.net/publication/314430416
  • OECD (2014). TALIS 2013 technical report, available at: https://web-archive.oecd.org/2020-04-30/273403-TALIS-technical-report-2013.pdf Oktar, Ç. (2019). Öğretim liderliği, örgütsel destek, iş doyumu ve örgütsel bağlılık üzerine bir modelleme çalışması (Yayın No. 559348) [Yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. Organ, D.W., & Near, J.P. (1985). Cognition vs. affect in measures of job satisfaction. International Journal of Psychology, 20(2), 241-253. htpps://doi.10.1080/00207598508247735 Osanmaz, S. (2023). Okul müdürlerinin hizmetkâr liderlik davranışları ile sınıf öğretmenlerinin iş doyumu algıları arasındaki ilişki (Yayın No. 821733) [Yüksek lisans tezi, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Öcal, Ç. (2020). Türkçe öğretmenlerinin iş doyumu ve örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayın No. 662426) [Yüksek lisans tezi, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Özbaş, F. (2019). Öğretmenlerin örgütsel stres kaynakları ve stres belirtileri ile iş doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayın No. 581019) [Yüksek lisans tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. Özcan, Z. E. (2013). İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin iş doyumu (Niğde ili örneği) (Yayın No. 349108) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. Özde, H. Ö. (2023). Beden eğitimi öğretmenlerinin iş doyumu ve tükenmişlik düzeylerinin belirlenmesi (Yayın No. 829090) [Yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Özkan, A. (2017). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin iş doyumu düzeyleri (Balıkesir ili merkez ilçeler örneği) (Yayın No. 475375) [Yüksek lisans tezi, Balıkesir Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Özkan, U. B. ve Akgenç, E. (2022). Teachers' job satisfaction: Multilevel analyses of teacher, school, and principal effects. FIRE: Forum for International Research in Education, 7(3). http://dx.doi.org/10.32865/ fire202273271
There are 91 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education (Other)
Journal Section Articles
Authors

Erdal Toprakcı 0000-0001-9552-9094

Efraim Keskin 0000-0002-9630-6973

Early Pub Date August 25, 2025
Publication Date August 28, 2025
Submission Date May 28, 2025
Acceptance Date August 7, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 16 Issue: 2

Cite

APA Toprakcı, E., & Keskin, E. (2025). Öğretmenlerin İş Doyumu ile Mesleki Kıdemi Arasındaki İlişki: Bir Meta Analiz Çalışması. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 16(2), 3147-3178. https://doi.org/10.51460/baebd.1708509