Amaç: Bu çalışmanın amacı, 12-18 yaş arası çocuklarda internet bağımlılığı üzerinde etkili olan faktörleri araştırmaktır.
Yöntem: Araştırmanın örneklemini 12-18 yaş arası toplam 1956 çocuk oluşturmaktadır. Bu örneklem için Eskişehir’de 3 ortaokul ve 8 lise rassal olarak seçilmiştir. Çocuklara uygulanan anketler sayesinde, çocukların demografik ve internet bağımlılığı durumları hakkında veriler elde edilmiştir. Toplanan veriler analiz edilerek, çocuklarda mevcut internet bağımlılığı durumu ve bu bağımlılığa etkili faktörler araştırılmıştır.
Bulgular: Çocukların yaklaşık %15’inin internet bağımlısı oldukları ve yine çocukların %30’a yakınının risk grubunda olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca çocukların sosyal çevreleri ile olan ilişkileri ve demografik özelliklerinin internet bağımlılığı üzerinde etkili olduğu görülmüştür.
Sonuç: İnternet bağımlısı çocuklarda, sosyal izolasyon ve kontrol güçlüğü gibi konularda problemler olduğu görülmüştür. Ayrıca internet bağımlılığının akademik başarısızlığın sebebi olarak görüldüğü ve sosyal ilişkileri zayıf çocukların internet bağımlısı olma riskinin daha fazla olduğu tespit edilmiştir.
Objective: The aim of this study is to investigate the factors affecting internet addiction in children aged 12-18 years.
Method: The study sample consisted of a total of 1956 children aged at 12-18 years old. For this sampling, 3 middle school and 8 high school were selected randomly in Eskişehir. There have been obtained data for demographic properties and internet addiction status by the surveys which applied to children. Existing internet addiction status at the children and effective factors on this addiction were researched by the analyzing the collected data.
Results: Aapproximately 15% of the children were addicted to internet use, and about 30% of the children were in the risk group. In addition, it was seen that the relationships and demographic characteristics of children with their social environment were effective on internet addiction.
Conclusion: Children with internet addiction have problems in social isolation and control difficulties. However, it was determined that internet addiction is seen as the reason of academic failure and children with low social relations have higher risk of being addicted to internet.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Madde Bağımlılığı |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 19 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 20 Sayı: 2 |
Bağımlılık Dergisi - Journal of Dependence