Bu çalışma, öğretmen ve akademisyenlerin görüşleri doğrultusunda BÖTE lisans programının etkililiğini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu çok aşamalı örnekleme yoluyla seçilen 14 kişiden oluşmaktadır. Katılımcıların 8'i BÖTE lisans programından mezun öğretmenler, 6'sı ise BÖTE programında görev yapan akademisyenlerdir. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler içerik analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmada hem öğretmenler hem de akademisyenler programın uygulanması sırasında bilgisayar sınıfı sorunlarına, ders saatlerinin yetersizliğine ve uygulamalı derslerin eksikliğine değinmişlerdir. Programdaki derslerin dağılımına ilişkin olarak öğretmenler güncel yazılımlar ve alan derslerine yönelik eğitimlere ağırlık verilmesi gerektiğini; akademisyenler ise alan seçmeli derslerinin sayısının ve haftalık saatlerinin artırılması gerektiğini belirtmişlerdir.
Balıkesir Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi
2022/045
This study aims to reveal the effectiveness of the CEIT undergraduate program in line with the views of teachers and academicians. Phenomenology design, one of the qualitative research designs, was used in the study. The study group consisted of 14 individuals selected via multistage sampling. Of the participants, 8 were teachers who graduated from CEIT undergraduate program and 6 were academicians working in the CEIT program. In the study, a semi-structured interview form developed by the researcher was used as the data collection tool. The data obtained in the study were analyzed using the content analysis technique. In the study, both teachers and academics mentioned the computer class problems, insufficient class hours and lack of applied courses during the implementation of the program Regarding the distribution of the courses in the program, teachers stated that training on current software and field courses should be emphasized; academics stated that the number of field elective courses and the weekly hours of field elective courses should be increased.
2022/045
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Project Number | 2022/045 |
Publication Date | June 30, 2023 |
Submission Date | May 8, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |