Bu çalışmanın amacı, matematiksel modelleme etkinlikleri ile tasarlanan öğretim sürecinin ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin matematiksel modelleme yeterliklerini nasıl etkilediğini belirlemektir. Araştırmada karma yöntem araştırma desenlerinden iç içe (gömülü) desen benimsenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu bir devlet okulunun ortaokul yedinci sınıf düzeyinde öğrenim gören 27 öğrenciden oluşmaktadır. Katılımcılar, amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örnekleme yöntemiyle oluşturulmuştur. 10 hafta süren uygulama sürecinde veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen ve açık uçlu sorulardan oluşan görüş formu ile dokuz matematiksel modelleme etkinliği kullanılmıştır. Bu etkinliklerden üçü ön test ve son testte kullanılmış, geri kalan altı etkinlik ise, uygulama sürecinde kullanılmıştır. Nicel veriler analiz edilirken, Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise betimsel analiz kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, uygulama süreci boyunca öğrenciler en çok problemi anlama ve matematiksel olarak çalışma basamağında gelişim gösterirken, en az gelişimi yorumlama ve doğrulama basamağında göstermişlerdir. Öğrencilerin matematik ile ilişki kurabileceği ortamların yaratılması ve bu ortamlarda matematiksel modelleme problemlerinin mümkün olduğunca öğrencilerin dikkatini çekecek şekilde tasarlanmasının önemli olduğu düşünülmektedir.
This study aims to determine how the teaching process designed with mathematical modeling activities affects the mathematical modeling competencies of seventh grade middle school students. The embedded design, one of the mixed methods research designs, was adopted. The embedded design was adopted, one of the mixed methods research designs. The research participants consisted of 27 students studying at the seventh grade level of a middle school. During the 10-week implementation process, an opinion form consisting of open-ended questions and nine mathematical modeling activities developed by the researcher were used as data collection tools. Three of these activities were used for the pretest and posttest, and the remaining six were used in the implementation process. When analyzing quantitative data, the Wilcoxon signed-rank test was used. In the analysis of qualitative data, descriptive analysis was used. According to the results, during the implementation process, students showed the most improvement in understanding the problem and studying mathematically. In contrast, they showed the slightest improvement in the interpretation and verification stages. It is thought that it is essential to constitute environments where students can establish relationships with mathematics and to design mathematical modeling problems in these environments to attract students’ attention as much as possible.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Mathematics Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 27, 2025 |
Submission Date | December 25, 2024 |
Acceptance Date | June 10, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 19 Issue: 1 |