Bu çalışmada,
ortaöğretim on birinci sınıf biyoloji dersinde REACT stratejisine dayalı
öğretimin öğrencilerin derse ilişkin tutumlarına, motivasyonlarına, sorgulayıcı
öğrenme becerileri algılarına ve fotosentez konusuyla ilgili anlamalarının
kalıcılık düzeylerine etkisi incelenmiştir. Araştırma yöntemi olarak araçsal
(instrumental) durum çalışmasının kullanıldığı çalışma, Kars il merkezindeki
bir lisenin iki farklı 11. sınıf şubesinde öğrenim gören toplam 52 öğrenci (32
kız, 20 erkek) üzerinde yürütülmüştür. Öğretim esnasında 11. sınıf biyoloji
öğretim programında yer alan “Fotosentez” konusu REACT stratejisine dayalı
olarak işlenmiştir. Çalışmada veriler “Biyoloji Dersine Yönelik Tutum Ölçeği
(BDTÖ)”, “Biyoloji Dersi Motivasyon
Anketi (BDMA)”, “Sorgulayıcı Öğrenme Becerileri Algısı Ölçeği (SÖBAÖ)”,
“Fotosentez Başarı Testi (FBT)” ve yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla
toplanmıştır. Elde edilen bulgular, kullanılan yöntemin öğrencilerin tutum,
motivasyon ve sorgulayıcı öğrenme becerileri algıları üzerinde istatistiksel
olarak anlamlı bir etki yaratmamakla beraber öğrenmenin kalıcılığını
sağladığını ortaya koymuştur. Buna göre biyolojinin farklı konularında veya
farklı alanlarda bu çalışmaya benzer nitelikte çalışmaların yapılması
önerilebilir.
The aim of this study is
to examine the effect of the teaching intervention with REACT strategy on grade
11 students’ attitudes, motivations, perceptions of inquiry learning skills and
the retention of understanding of photosynthesis topic. The sample comprised of
a total of 52 (32 female, 20 male) grade
11 students drawn from two intact classes in a secondary school in center of Kars.
“Photosynthesis” topic in the 11th grade secondary school biology curriculum
was taught through REACT strategy. Within an instrumental case study, the data
were collected by means of “Attitude Scale towards Biology Course (ASBC)”,
“Motivation Scale towards Biology Course (MSBC), “Inquiry Learning Skills
Perception Scale (ILSPS) and “Photosynthesis Achievement Test (PAT)” and
semi-structured interviews. The findings of the study indicated that the teaching
intervention didn’t result in statistically significant effects on the
students’ attitudes, motivations, perceptions of inquiry learning skills, but
increased the retention of learning. Similar to this study, different studies
can be implemented with various branches and different topics of biology.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 30, 2016 |
Submission Date | January 27, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 |