Microscopic livings are among
the 4th Grade topics at the Ministry of National Education (MEB) 3-8
grade science curriculum in 2013. This study, firstly, aims to find out the 3rd
Grade students’ awareness about the topic and the microscope’s functions.
Secondly, it aims to follow up the students’ gain from the study. With these
aims, total number of 31 students in one class from one central primary school in
Canakkale were conveniently sampled.. At the beginning of the study, students
were asked about the microscope and they were asked to draw it. After the
introduction of the microscope, a 20-minute application based on live cell
display was performed. The questions were repeated after the application and
students were asked to draw a microscope.Fifteen students were selected
according to their drawings and the answers and the questions were repeated with
semi-structured interview in a follow up study after three months. Generally
speaking, students’ awareness about the microscope and microorganisms were found
high. The follow up study showed that the students’gain continues. This
phenomenological study is important to draw teachers’ and academicians’
attention to the out-of-school factors (family, media, etc.) on students’
learning before the science program.
Biology education Concept development Informal science learning environments Microscope Science Education
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) 3-8. sınıflar 2013 fen bilimleri
dersi öğretim programlarında mikroskobu kullanarak “mikroskobik canlıları
gözlemlemeleri” konusu 4. sınıf konuları arasındadır. Bu çalışmanın ilk amacı,
ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin program öncesindeki mikroskop kullanım alanları
hakkında farkındalıklarını belirlemektir. İkinci olarak, öğrencilerin
çalışmadaki uygulamadan kazanımlarının takip edilmesi hedeflenmiştir. Çalışma Çanakkale
il merkezindeki bir ilkokulundan aynı sınıftan gönüllü olarak katılan 31
öğrenciyle Eğitim Fakültesi’nde ki biyoloji laboratuvarında yapılmıştır.
Çalışma öncesinde, öğrencilere mikroskopla ilgili sorular sorulmuş ve
kendilerinden mikroskop çizmeleri istenmiştir. Sonrasında mikroskop tanıtılarak,
canlı hücre gösterimine dayalı 20 dakikalık bir uygulama yapılmıştır. Uygulama
sonrasında sorular yinelenmiş ve öğrencilerden mikroskop çizmeleri istenmiştir.
Çizimlere ve soruların cevaplarına göre seçilen 15
öğrenciyle çalışma üç ay sonra tekrarlanmış ve yarı yapılandırılmış görüşme
yapılmıştır. Çalışmaya
katılan öğrencilerin, uygulama öncesi ve sonrasında
mikroskobun kullanım amacı hakkında farkındalıklarının yüksek olduğu
belirlenmiştir. Takip çalışmasında, öğrencilerin uygulamadaki kazanımlarının
devam ettiği görülmüştür. Bu fenomenolojik
analiz çalışması, öğrencilerinin fen programı
öncesinde okul dışı etmenlerle (aile, medya vb.) öğrenmelerine ve konulardaki
farkındalıklarına öğretmenlerin ve akademisyenlerin dikkatini çekmesi açısından
önemlidir.
Biyoloji eğitimi fen bilgisi öğretimi kavram gelişimi mikroskop okul dışı fen öğrenme ortamları
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 30, 2017 |
Submission Date | November 10, 2016 |
Published in Issue | Year 2017 |