The purpose of this study is to find primary and secondary school
teachers’ attitudes towards nuclear energy and nuclear power plants and also to
investigate the factors effect their attitudes. A total of 161 teachers, 123
elementary school teachers and 38 science teachers participated this study. A
questionnaire developed by Özdemir and Çobanoğlu (2008) was administrated to
collect the data. In addition, a demographic information form was used to
identify demographic features of the teachers. Statistical methods were used
for data analysis. Results obtained from this study showed that, majority of
the teachers were oppose to use of nuclear energy and nuclear power plants
construction and the reasons were associated with accidents, negative
consequences of natural habitat, ecological balance and organisms. It was also
found that teachers’ attitudes were changed in terms of gender, subject and
school variable. It was revealed that women, elementary school teachers and
teachers working in primary schools have more negative attitudes towards
nuclear energy and nuclear power plants.
Bu çalışmanın
amacı öğretmenlerin nükleer enerji kullanımı ve nükleer santraller kurulmasına
yönelik tutumlarını ve bu tutumlarına etki eden faktörleri belirlemektir.
Çalışmaya 123’ü sınıf öğretmeni ve 38’i fen bilimleri öğretmeni olmak üzere
toplam 161 öğretmen katılmıştır. Veri toplamak için Özdemir ve Çobanoğlu (2008)
tarafından geliştirilen nükleer santraller ile nükleer enerji kullanımına
yönelik öğretmen adaylarının görüşlerini belirleyen ölçek ve öğretmenlerin özelliklerini belirlemek için
demografik bilgi formu kullanılmıştır. Veriler istatistiksel yöntemlerle analiz
edilmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlar öğretmenlerin nükleer enerji
kullanımı ve nükleer santrallerin kurulmasına karşı olumsuz tutum içinde
olduklarını göstermektedir. Bu olumsuz tutumları, nükleer enerji kullanımında
oluşabilecek kazalar ve nükleer enerjinin doğal habitata, ekolojik dengeye ve
canlılara olan negatif etkisi ile ilişkilendirilmiştir. Çalışma sonucunda
ayrıca öğretmenlerin nükleer enerjiye olan tutumlarının cinsiyet, branş ve
kuruma bağlı olarak değiştiği bulunmuştur.
Buna göre, bayan öğretmenler erkek öğretmenlere, sınıf öğretmenleri fen
bilimleri öğretmenlerine, ilkokulda çalışan öğretmenler ortaokulda çalışan
öğretmenlere göre nükleer enerji kullanımı ve nükleer santrallerin kurulması
konularında daha olumsuz tutuma sahiptirler.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 30, 2017 |
Submission Date | December 13, 2014 |
Published in Issue | Year 2017 |