Bu araştırmanın amacı ortaöğretim 10. sınıf
öğrencilerinin trigonometrik fonksiyonlarda grafik çizme becerilerini tespit
etmektir. Çalışmada betimsel yöntemlerden özel durum çalışması kullanılmıştır.
Trigonometrik fonksiyonlarda grafik çizmeyi içeren 5 açık uçlu sorudan oluşan
bir test hazırlanmıştır. Veri toplama araçları Anadolu lisesinde öğrenim gören rastgele
seçilmiş 48 öğrenciye uygulanmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz
kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre araştırmaya katılan öğrencilerin
çoğunun sinx ve cosx gibi temel trigonometrik fonksiyonlarının grafiklerini
çizmede başarılı olduğu belirlenmiştir. Ancak bazı öğrencilerin sin ve cos
fonksiyonlarından türetilen sin3x, arctanx ve cosecx gibi fonksiyonların
grafiklerini çizmede başarısız oldukları görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin
grafiksel gösterim ile ilişkilendirme becerilerinin düşük düzeyde olduğu anlaşılmaktadır.
Öğrenciler sin ve cos gibi temel trigonometrik fonksiyonların dışında kalan
farklı fonksiyonların grafik çiziminde başarılı değildirler. Öğrencilerin
trigonometrik fonksiyonların grafik çizimlerinde grafiksel ilişkilendirme
becerilerini yeterince kullanamadıkları belirlenmiştir. Öğretmenler
trigonometrik fonksiyonlarda grafiksel ilişkilendirmeye daha fazla önem vermesi
gerekir.
The aim of this study is to identify skills of high
school 10th grade students’ in graphing trigonometric functions. In
this study, case study method which was descriptive method was used. A test
consisting of five open-ended questions including graphing trigonometric
functions was prepared. Data collection tools were applied to 48 randomly
selected students who were educated in Anatolian high school. Descriptive
analysis was used in the analysis of the data. According to the findings, it
was determined that most of the students who participated in study succeeded in
drawing graphs of basic trigonometric functions such as sinx and cosx
functions. However, some students draw the graph of the function of such as
sin3x, arctanx and cosecx which are derivated from sinx and cosx functions,
were found to be unsuccessful. In addition, students’ skills of connection with
graphical representation were to be low level. The students were not successful
in drawing graphs of different functions other than the basic trigonometric
functions such as sinx and cosx. It was determined that students couldn’t use
enough graphical connection skills in drawing graphs of trigonometric
functions. Teachers should give more importance to graphical connection in
trigonometric function.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 18, 2017 |
Submission Date | November 4, 2016 |
Published in Issue | Year 2017 |