BibTex RIS Cite

Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Kesirlerin Öğretimine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi

Year 2015, , 230 - 251, 19.12.2015
https://doi.org/10.17522/nefefmed.23191

Abstract

Bu araştırmanın amacı, kesirlerin öğretimine ilişkin ortaokul matematik öğretmenlerinin görüşlerini incelemektir. Bu amaçla, araştırmanın katılımcılarını 12 matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Bu doğrultuda çalışmada nitel araştırma yaklaşımına dayalı fenomenografik araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde, içerik analizi tekniğinden yararlanılmıştır. Çalışma sonunda, öğretmenlerin çoğunun kesir öğretimine uygun etkinliklerle başladıkları ancak kesir öğretiminde kullandıkları modellerde ve konuların öğretim sırasıyla ilgili eksik bilgilere sahip oldukları görülmüştür. Bu kapsamda, çalışmada kesir öğretiminin etkili bir şekilde öğretilmesi için öğretmenlere öneriler sunulmuştur.

References

  • Akerlind, G. S. (2005). Variation and commonality in phenomenographic research methods. Higher Education Research and Development, 24(2), 321-334. Aksu, M. (1997). Student performance in dealing with fractions. The Journal of Education Journals, 90(6), 375-380.
  • Alacaci, C. (2009). Öğrencilerin kesirler konusundaki kavram yanılgıları. E. Bingölbali ve M.
  • F. Özmantar (Ed.), İlköğretimde karşılaşılan matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri (1. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Albayrak, M. (2010). Eğitim fakülteleri ve sınıf öğretmenleri için ilköğretimde matematik ve öğretimi-I (3. Baskı). Erzurum: Mega Ofset Matbaacılık.,
  • Altun, M. (2008). İlköğretim ikinci kademe (6, 7 ve 8. sınıflarda) matematik öğretimi (5.Baskı). Bursa: Aktuel Yayıncılık.
  • Baykul, Y. (2005). İlköğretimde matematik öğretimi (1-5 sınıflar). Ankara: Pegem Yayıncılık. Baykul, Y. (2009). İlköğretim matematik öğretimi (6-8 sınıflar). Ankara: Pegem Yayıncılık.
Year 2015, , 230 - 251, 19.12.2015
https://doi.org/10.17522/nefefmed.23191

Abstract

References

  • Akerlind, G. S. (2005). Variation and commonality in phenomenographic research methods. Higher Education Research and Development, 24(2), 321-334. Aksu, M. (1997). Student performance in dealing with fractions. The Journal of Education Journals, 90(6), 375-380.
  • Alacaci, C. (2009). Öğrencilerin kesirler konusundaki kavram yanılgıları. E. Bingölbali ve M.
  • F. Özmantar (Ed.), İlköğretimde karşılaşılan matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri (1. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Albayrak, M. (2010). Eğitim fakülteleri ve sınıf öğretmenleri için ilköğretimde matematik ve öğretimi-I (3. Baskı). Erzurum: Mega Ofset Matbaacılık.,
  • Altun, M. (2008). İlköğretim ikinci kademe (6, 7 ve 8. sınıflarda) matematik öğretimi (5.Baskı). Bursa: Aktuel Yayıncılık.
  • Baykul, Y. (2005). İlköğretimde matematik öğretimi (1-5 sınıflar). Ankara: Pegem Yayıncılık. Baykul, Y. (2009). İlköğretim matematik öğretimi (6-8 sınıflar). Ankara: Pegem Yayıncılık.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Burçin Gökkurt

Yasin Soylu This is me

Özge Demir This is me

Publication Date December 19, 2015
Submission Date December 19, 2015
Published in Issue Year 2015

Cite

APA Gökkurt, B., Soylu, Y., & Demir, Ö. (2015). Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Kesirlerin Öğretimine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 9(2), 230-251. https://doi.org/10.17522/nefefmed.23191