Bu çalışma, GeoGebra yazılımı kullanımının
öğrencilerin matematik dersindeki akademik başarısına etkisini inceleyen bir
meta-analiz çalışmasıdır. Bu amaç kapsamında Türkiye’de yapılmış olan
çalışmalar, YÖK ulusal tez merkezi, ULAKBİM ve Google Scholar gibi veri
tabanlarında araştırılmıştır. Toplamda 36 deneysel çalışma ve 39 etki büyüklüğü
değeri elde edilmiştir. Bu meta-analiz çalışmasının örneklemini 951 deney ve
941 kontrol grubu olmak üzere toplam 1892 öğrenci oluşmaktadır. Çalışmalar
yayın yılı, yayın türü, öğrenim düzeyi, öğrenme alanı, okul türü ve örneklem
büyüklüklerine göre kodlanarak moderatör analizi ve ortalama etki büyüklüğü
değeri incelenmiştir. Çalışmaya dahil edilen her bir araştırmanın etki
büyüklüğü değerinin pozitif bulunması ve ortalama etki büyüklüğü değeri 0,886
olarak bulunması sonucunda çalışmanın yüksek etki büyüklüğü derecesine sahip
olduğunu ve GeoGebra yazılımının öğrencilerin akademik başarılarına olumlu
etkisi olduğu sonucu çıkmıştır. Ayrıca çalışmadaki değişkenlerin homojen yapıya
sahip olduğu ve etki büyüklüğü değerlerinin istatiksel olarak anlamlı bir
farklılık oluşturmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
GeoGebra,
matematik başarısı, meta-analiz, deneysel çalışmalar
This study is a meta-analysis study investigating the effect of the use
of GeoGebra software on students’ academic achievements in mathematics lessons.
With this respect, studies conducted in Turkey were browsed via Council of
Higher Education (YÖK) Thesis Center, Turkish Academic Network and Information
Center (ULAKBİM) and from database such as Google Scholar. Total of 36
experimental studies and 39 effect sizes were obtained. The sample of this
meta-analysis study consisted of a total of 1892 students, 951 of which were in
experimental and 941 were in control groups. The moderator analyses and the
average effect size values were examined by coding the studies according to the
study year, publication type, education level, learning domain, school type and
sample sizes. It was concluded that each study included in this study had a
positive effect size value and the average effect size value was 0,886, indicating that this study had a high
effect size and that GeoGebra software positively affected students’ academic
achievement. Moreover, it was found that the variables in the study had a
homogeneous structure and that the effect size values did not make any
statistically significant difference.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Submission Date | June 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |