STEM education is of great importance in order to educate gifted
students as individuals who can adapt to the 21st century. In this study, STEM
activities have been developed and applied for gifted students. The study group
consisted of 11 gifted students in different age groups studying in the Science
and Art Center in Çankırı province. Implementations continued 40 hours in total
for five weeks in two groups. Observation notes, activity papers and opinion
reporting texts written by the researcher-practitioner teacher during the
application were used as data collection tools. Qualitative data were analyzed
by using descriptive and content analysis methods. At the end of the study, the
students' opinions and the observation notes of the researcher-practitioner
teachers revealed the benefits and effectiveness of STEM education for the
implementation of special skills and the problems that could be encountered
during the application.
Özel yetenekli öğrencilerin 21.
yüzyıla uyum sağlayabilen bireyler olarak yetişmeleri için STEM eğitimi büyük önem arz etmektedir.
Bu çalışmada özel yetenekli öğrenciler için STEM etkinlikleri geliştirilmiş ve
uygulanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Çankırı’da Bilim ve Sanat
Merkezi’nde eğitim gören farklı yaş gruplarında olan 11 özel yetenekli öğrenci
oluşturmaktadır. Uygulamalar iki grup şeklinde 5 hafta boyunca toplamda 40
saat sürmüştür. Uygulama sırasında araştırmacı-uygulayıcı öğretmenin aldığı
gözlem notları, etkinlik kağıtları ve öğrencilerin süreç sonunda yazdığı
yansıtıcı değerlendirme formları veri toplama araçları olarak kullanılmıştır.
Elde edilen nitel veriler betimsel ve içerik analizi yöntemleri kullanılarak
analiz edilmiştir. Yapılan uygulama sonucunda öğrencilerin yazdığı yansıtıcı
değerlendirme formları ve araştırmacı-uygulayıcı öğretmenin gözlem notları STEM
eğitiminin özel yeteneklilerle uygulanmasına yönelik fayda ve etkililiğini,
uygulama sırasında karşılaşılabilecek problemleri ortaya koymuştur. Öğrencilerin bilime karşı olumlu tutum
geliştirdiği, bilimsel süreç becerilerini kazandıkları, işbirliğine dayalı
disiplinler arası çalışma yaptıkları araştırmacı-uygulayıcı öğretmenin gözlem
notlarından elde edilen bulgulardan çıkarılabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Submission Date | February 20, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |