Çalışmada ilköğretim 5. sınıf (11 yaş) iki öğrencinin uzunluk kavramına dair kavrayışlarının incelenmesi amaçlanmaktadır. Nitel araştırma yöntemine sahip araştırma bir durum çalışmasıdır. Katılımcılar amaçlı örnekleme yönteminden kolay ulaşılabilir ve ölçüt örnekleme yöntemleri kullanılarak belirlenmiştir. Çalışmanın verileri yarı yapılandırılmış klinik görüşmeler yoluyla toplanmış olup, içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Uzunluk kavramı ölçme kavramına ait karakteristikler çerçevesinde ele alınmıştır. Çalışmada elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin nesneleri uzunlukları bakımından doğrudan ve dolaylı olarak karşılaştırabildikleri, uzunluk niteliğine uygun birim seçebildikleri ve geçişliliğin ve eş birim kullanımına olan ihtiyacın farkında oldukları, ancak uzunluk niteliğinin farklı temsilleri olan genişlik ve kalınlığı alan veya hacim kavramından ayırt edemedikleri, cetvel kullanımını ve cetvelde sıfırı, diğer sayıları ve çentikleri ve uzunluk ölçme eyleminde birim kavramını anlamlandırmada güçlükler yaşadıkları görülmüştür.
The current research, as a case study based on qualitative design, aimed
to investigate the conceptions of fifth grade students with regard to the
length concept. The participants were two Turkish students at the 5th grades
determined through criterion sampling and convenience sampling which are among
purposeful sampling strategies. The data were collected through semi-structured
interviews, and analysed via content analysis method. The concept of length was
considered within the framework of the characteristics of the measurement
concept. The findings suggest that the students had sufficient understanding in
the context of direct comparison, indirect comparison, transitivity,
appropriateness of unit and equal units. However, students had some
difficulties in recognition of different attributes of length, unit concept,
ruler and one dimensional characteristic of length concept.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | March 8, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |