Bu araştırmanın amacı;
öğretmen adaylarının ilköğretim matematik öğretmenliği programını tercih etme sebeplerini,
programdan beklentilerini belirlemek ve bunları cinsiyetlerine ve akademik
başarı düzeylerine göre nasıl bir özellik gösterdiğini incelemektir. Araştırmada
özel durum çalışması yöntemi benimsenmiştir. Nitel bir çalışma olan bu
araştırmada elde edilen verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Bulgular
frekans ve yüzde hesabı yapılarak tablo halinde sunulmuştur. Araştırmaya Kastamonu
Üniversitesi ilköğretim matematik öğretmenliği programında öğrenim gören 102
dördüncü sınıf öğrencisi katılmıştır. Araştırma bulgularına göre, öğretmen
adaylarının programı tercih sebepleri arasında aile, üniversiteye giriş sınav puanı,
öğretmen etkisi gibi dışsal faktörlerin etkili olduğu görülmüştür. Frekans
değerlerine göre hem düşük hem de yüksek başarı düzeyindeki öğrenciler de
benzer olarak dışsal faktör temelli tercihlerde bulunmuşlardır. Öğretmen
adaylarının beklentilerinin mesleki gelişim, akademik gelişim ve sosyal gelişim
temalarında yoğunlaştığı görülmüştür. Erkek öğretmen adayları, mesleki gelişim
faktörünü kadın öğretmen adaylarına göre daha önemli görürken,
kadın öğretmen adaylarının akademik gelişim ve sosyal gelişim temelli beklenti faktörlerini
erkek öğretmen adaylarına göre daha belirleyici olarak gördükleri sonucuna
ulaşılmıştır. Öğretmen adayları başarı düzeyi farklılık gösterse bile mesleki
gelişim içerisinde özellikle matematik öğretim becerisinin kazanılmasına daha
fazla değinmişlerdir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 30, 2016 |
Submission Date | December 16, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 10 Issue: 2 |