In this research, it is aimed to examine the effect
of using GeoGebra, dynamic mathematics software, for teaching the limit and continuity
concepts on pre-service mathematics teachers’ achievement about these concepts.
According to this aim, an experimental designed research is used and 40 second
grade pre-service elementary mathematics teachers from a state university are
chosen as sampling. These students are divided into 2 equal groups with respect
to their scores on a test about limit and continuity concepts prepared by the
researcher. In this research, this test is also used as pre and post-test.
After 6 hours of lecture in both groups, the post-test of the research is
applied to the participants. The gathered quantitative data is analyzed by
appropriate parametric statistical tests. As a result, the findings of the
research show that the post-test scores of the participants in the experimental
group is higher than the control group.
Bu araştırmada, genel matematik konularının temel
konularından biri olarak nitelendirilen limit ve buna bağlı olarak süreklilik
kavramlarının öğretiminde, dinamik matematik yazılımı olan GeoGebra’nın öğretmen adaylarının başarısına ve limit ve
süreklilik kavramlarının öğrenmelerine olan etkisi incelenmiştir. Bu amaç
doğrultusunda, bir devlet üniversitesinin ilköğretim matematik öğretmenliği
2.sınıfına kayıtlı 40 öğrenci ile deneysel bir çalışma yürütülmüştür. Bu 40
öğrenci, araştırmacı tarafından hazırlanan ve araştırmada ön test ve son test
olarak kullanılan limit ve süreklilik konusunda bir sınavdaki başarılarının
denk olduğu belirlenen iki gruba ayrılmıştır. GeoGebra programının etkisini
incelemek amacı ile bir gruba geleneksel yöntem ile ders anlatımı yapılmışken,
diğer gruba da GeoGebra ortamında hazırlanan ders anlatımı uygulanmıştır. 6
ders saati süren ders anlatımlarının sonrasında son test uygulanmıştır. Elde
edilen nicel veriler uygun parametrik istatistik testleri ile analiz
edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, uygulama öncesi başarısı
denk olan deney ve kontrol grubundaki öğretmen adaylarından, deney grubunda yer
alan öğretmen adayları GeoGebra destekli öğretim yapılan uygulama sonrası,
kontrol grubunda yer alan öğretmen adaylarına göre uygulanan testte daha
başarılı sonuç almışlardır. Ayrıca deney grubunda yer alan öğretmen adaylarının
limit kavramına ilişkin bakış açılarına GeoGebra destekli öğretim yaklaşımının
genel olarak olumlu yönde katkısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Buna karşın,
aynı durumdan süreklilik kavramı için tam olarak bahsedilememektedir. Yapılan
uygulama sonucunda, öğretmen adaylarının süreklilik kavramına bakış
açılarındaki olumlu yönde değişiklikler olmasına karşın, limit kavramına oranla
daha az olmuştur.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 30, 2017 |
Submission Date | March 25, 2016 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 11 Issue: 1 |