Bu araştırma 6. sınıf Fen Bilimleri dersi “Dolaşım Sistemi” konusunun
eğitsel oyun yöntemi ile öğretilmesinin öğrencilerin sosyal becerileri, okula
ilişkin tutumları ve fen kaygı düzeyleri üzerine etkisini incelemek amacıyla
yapılmıştır. Bu çalışmanın örneklemi, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Erzurum
ilinin bir ilçe merkezinde MEB’e bağlı bir Ortaokulun altıncı sınıfının iki
şubesinde öğrenim görmekte olan toplam 42 öğrenciden oluşmaktadır. Bu
şubelerden biri seçkisiz olarak eğitsel oyun entegre edilmiş grup araştırması
yönteminin uygulandığı Deney Grubu (n=20); ikincisi programa dayalı öğretimin
uygulandığı Kontrol Grubu (n=22) olarak belirlenmiştir. Araştırmada
öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Veri toplama
aracı olarak, Sosyal Beceri Ölçeği, Okula İlişkin Tutum Ölçeği ve Fen Bilimleri
Öğrenme Kaygı Ölçeği uygulanmıştır. Verilerin analizi aşamasında bağımsız
gruplar t-testinden yararlanılmıştır. Öğrencilerin sosyal beceri, okula ilişkin
tutum ve fen kaygı düzeyleri öntest puanları arasında anlamlı bir farkın
olmadığı; uygulama sonunda eğitsel oyun yönteminin uygulandığı öğrencilerin
sosyal beceri düzeylerinin anlamlı şekilde yüksek olduğu ve fen kaygı
düzeylerinin anlamlı şekilde düşük olduğu bulunmuştur.
The purpose of this research is to find out the
effect of teaching “the Circulatory System” subject, which is covered in the 6th
grade Science course, through the educational game method on students’ social
skills, attitude to the school, and sciences learning anxiety levels. The
sample of this study consists of a total of 42 students from two 6th
grade groups of a middle school in the 2015-2016 academic year in Erzurum. One
of these groups was set as the experimental group in which the educational game
method would be carried out (n=20) while the other section was set as the
control group in which program-based instruction would be conducted (n=22).
Pretest-posttest control group quasi-experimental design, which is an
experimental research model, was used. The data were collected via the Social
Skills Scale, Attitude towards School Scale and Sciences Learning Anxiety
Scale. The data were analyzed via independent groups t-test. The experimental
group students were seen to have significantly higher social skills and lower
science learning anxiety in comparison to the control group students.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2017 |
Submission Date | May 18, 2016 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 11 Issue: 1 |