Bu çalışmanın
temel amacı; fen bilimleri öğretmenlerinin derslerinde QR kod kullanımına
yönelik görüşlerini incelemektir. Durum çalışması desenlerinden bütüncül tek
durum deseninin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu fen eğitimine
teknoloji entegrasyonu odaklı mesleki gelişim programına katılan farklı mesleki
tecrübelere sahip 24 fen bilimleri öğretmeni (12 kadın, 12 erkek)
oluşturmaktadır. Web 2.0 araçlarından biri olan videocast teknolojisi ile
toplanan araştırmanın verileri, içerik analizi ve sürekli karşılaştırmalı veri
analizi yöntemleriyle analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda fen bilimleri
öğretmenlerinin QR kod kullanımının öğrencilerin derse olan ilgi, motivasyon ve
aktif katılımlarının artmasına, öğretmen-veli iletişimini sağlamaya katkı
sağlayacağını düşündükleri tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmenlerin QR kod
uygulamalarının fen derslerine entegresyonu önündeki engelleri dışsal (okullardaki teknolojik alt yapı
yetersizlikleri, internet erişimi, mobil araç yetersizlikleri gibi) ve içsel
(öğretmenlerin bu teknolojiyi kullanmaya yönelik bilgi eksiklikleri gibi)
faktörler olarak sınıflandırdıkları ortaya çıkmıştır. QR kodların farklı
öğretim yöntem ve tekniklerinin uygulanmasında ve ölçme-değerlendirme sürecinde
kullanımına örnekler veren katılımcıların görüşlerine ek olarak alanyazın
doğrultusunda QR kodların fen eğitim-öğretim sürecinde kullanımına yönelik
önerilerde bulunulmuştur.
The purpose of this study is
to investigate middle school science teachers’ views on integrating QR code
technologies into their instruction. Using a single case (holistic) design, the
participants of the study were 24 middle school science teachers (12 female and
12 male) who participated in a professional development program focusing on
technology integration in science classes. The data that derived from
participants’ responses in a videocasting environment was analyzed through
constant comparative content analysis. The findings indicated that participants
believed that use of QR codes in science classrooms positively impacts their
students’ interest, motivation, and active participant, as well as the
communication between teachers and parents. In addition, participants addressed
external (internet access, inadequate mobile devices etc.) and internal
(incompetency of teachers for using QR code technologies) barriers. While they
provided the examples of QR code uses for instructional methods, techniques,
and assessment and evaluation, the participants also added the specific
examples of QR code uses in science teaching and learning based on the
literature.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 30, 2017 |
Submission Date | October 18, 2016 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 11 Issue: 1 |