Bu araştırma, TEOG sınav sisteminin ilk
uygulamasının, sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki akademik
başarılarıyla ilişkisinin ve matematik dersi öğretim süreci üzerindeki
etkilerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi, 2013/2014
eğitim öğretim yılında Mersin ili Silifke ilçesindeki MEB’e bağlı okullardan,
basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle belirlenen 5 resmi okul ile 3 özel okulun
sekizinci sınıflarında, matematik dersine giren 17 öğretmenden oluşmaktadır.
Tarama modelindeki bu çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacı
tarafından hazırlanan yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış, elde
edilen veriler içerik analizi yapılarak tema ve kodlar oluşturulmuştur.
Araştırma sonucunda, görüşülen öğretmenlere göre sekizinci sınıf öğrencilerinin
matematik dersi TEOG sınavı başarıları ile akademik başarıları birbiriyle
uyumlu bulunmuştur. Ayrıca araştırmadaki öğretmen görüşleri, okullardaki
matematik öğretim sürecinin, ağırlıklı olarak merkezi sınav başarısına odaklı
gerçekleştirildiğini ortaya koymaktadır.
This research has been done for the purpose of
analyzing the relevance of academic achievements of 8th grade students and the
effects on teaching process of math class on the first application of TEOG exam
system. Research sample was consisted of 17 math teachers of 8th grade students
in 5 public and 3 private schools determined by using simple random sampling
method in Silifke district of Mersin in 2013-2014 academic year. On this survey
method research, semi-structured interview forms reformed by the researcher
were used and themes and codes were created by being completed content analysis
of data obtained through interviews. As a result of the research, 8th grade
students’ TEOG achievements on math course are deem compatible with their
academic achievements, according to the teachers participating in interviews.
Furthermore, the opinions of the teachers, put forth that the process of math
education is mainly being performed to focus on to be successful in TEOG exam.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 18, 2017 |
Submission Date | July 27, 2016 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 11 Issue: 2 |