PDF EndNote BibTex Cite

Açılar ve Üçgenler Konusunun Anlamlı Öğrenme Araçlarından V Diyagramları ve Zihin Haritaları Kullanılarak Öğretimi

Year 2008, Volume 2, Issue 1, 1 - 18, 01.06.2008

Abstract

Bu çalışmanın amacı, İlköğretim yedinci sınıf matematik dersi kapsamındaki “Açılar ve Üçgenler” konusunun anlamlı öğrenme araçlarından V diyagramları ve Zihin haritaları kullanılarak öğretiminin öğrenci başarısına etkisini araştırmaktır. Çalışmada ön test-son test-kontrol gruplu desen uygulanmıştır. Çalışmanın örneklemini kırk 7.sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri analizi İlişkisiz t testi ve Mann Whitney U testi kullanılarak yapılmıştır. Ön test sonuçlarına göre gruplar arasında anlamlı bir fark bulunmamasına rağmen (p>0.05), son test sonuçları deney grubu lehine, gruplar arasında anlamlı bir farklılığın olduğunu göstermiştir (p

References

  • Budd, W.J.(2004). Mind maps as classroom exercises, Journal of Economic Education, Winter.
  • Buzan, T. (1996). The mind map book, New York: Plume Books
  • Buzan, T. (2002). How to mind map, London: Thorsons
  • Brinkmann, A.(2003). Graphical knowledge display – mind mapping and concept mapping as efficient tools in mathematics education, Mathematics Education Review, 16, 35–48
  • Kalaycı, N. (2001). İki boyutlu görsel öğrenme araçları, Retrieved October, 2, 2006 from http://w3.gazi.edu.tr/web/kalayci/2001.doc
  • Köklü, N., Büyüköztürk, Ş. & Bökeoğlu, Ç.Ö. (2006). Sosyal bilimler için istatistik, Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • MEB, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı (2005). İlköğretim matematik dersi 6–8. sınıf programı, Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü
  • Nakiboğlu C., Benlikaya R. & Karakoç, Ö.(2001). Ortaöğretim kimya derslerinde V diyagramı uygulamaları, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 97–104
  • Novak, J. & Gowin, D. B.(1984). Learning how to learn, New York: Cambridge University Press
  • Passmore, G.G.(1998). Using the vee diagrams to facilitiate meaningful learning and misconceptions remediation in radilologic technologies laboratory education, Radiologic Science and Education, 4(1), 11–28
  • Roehring, R., Luft, J. A. & Edwards, M.(2001). Versatile vee maps, The Science Teacher, 68(1), 28–31
  • Steyn, T. & Boer, A.(1998). Mind mapping as a study tool for underprepared students in mathematics and science, South African Journal of Ethnology, 21(3), 125–131
  • Verechaka, R.(1993), Plotting a course with vee maps, Science Education, 14(4), 35–38
  • Virginia S, E.(1992). Mathematical mind mapping, The Mathematics Teacher, 85(6), 444– 445
  • Wycoff, J.(1991). Mind mapping: your personal guide to exploring creativity and problem Solving, New York: Berkley Books,
  • Yazıcıoğlu, Y. & Erdoğan, S.(2004). SPSS uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık

Year 2008, Volume 2, Issue 1, 1 - 18, 01.06.2008

Abstract

References

  • Budd, W.J.(2004). Mind maps as classroom exercises, Journal of Economic Education, Winter.
  • Buzan, T. (1996). The mind map book, New York: Plume Books
  • Buzan, T. (2002). How to mind map, London: Thorsons
  • Brinkmann, A.(2003). Graphical knowledge display – mind mapping and concept mapping as efficient tools in mathematics education, Mathematics Education Review, 16, 35–48
  • Kalaycı, N. (2001). İki boyutlu görsel öğrenme araçları, Retrieved October, 2, 2006 from http://w3.gazi.edu.tr/web/kalayci/2001.doc
  • Köklü, N., Büyüköztürk, Ş. & Bökeoğlu, Ç.Ö. (2006). Sosyal bilimler için istatistik, Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • MEB, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı (2005). İlköğretim matematik dersi 6–8. sınıf programı, Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü
  • Nakiboğlu C., Benlikaya R. & Karakoç, Ö.(2001). Ortaöğretim kimya derslerinde V diyagramı uygulamaları, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 97–104
  • Novak, J. & Gowin, D. B.(1984). Learning how to learn, New York: Cambridge University Press
  • Passmore, G.G.(1998). Using the vee diagrams to facilitiate meaningful learning and misconceptions remediation in radilologic technologies laboratory education, Radiologic Science and Education, 4(1), 11–28
  • Roehring, R., Luft, J. A. & Edwards, M.(2001). Versatile vee maps, The Science Teacher, 68(1), 28–31
  • Steyn, T. & Boer, A.(1998). Mind mapping as a study tool for underprepared students in mathematics and science, South African Journal of Ethnology, 21(3), 125–131
  • Verechaka, R.(1993), Plotting a course with vee maps, Science Education, 14(4), 35–38
  • Virginia S, E.(1992). Mathematical mind mapping, The Mathematics Teacher, 85(6), 444– 445
  • Wycoff, J.(1991). Mind mapping: your personal guide to exploring creativity and problem Solving, New York: Berkley Books,
  • Yazıcıoğlu, Y. & Erdoğan, S.(2004). SPSS uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Suphi Önder BÜTÜNER This is me


Hülya GÜR This is me

Publication Date June 1, 2008
Published in Issue Year 2008, Volume 2, Issue 1

Cite

Bibtex @ { balikesirnef46482, journal = {Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi}, eissn = {1307-6086}, address = {}, publisher = {Balıkesir University}, year = {2008}, volume = {2}, number = {1}, pages = {1 - 18}, title = {Açılar ve Üçgenler Konusunun Anlamlı Öğrenme Araçlarından V Diyagramları ve Zihin Haritaları Kullanılarak Öğretimi}, key = {cite}, author = {Bütüner, Suphi Önder and Gür, Hülya} }
APA Bütüner, S. Ö. & Gür, H. (2008). Açılar ve Üçgenler Konusunun Anlamlı Öğrenme Araçlarından V Diyagramları ve Zihin Haritaları Kullanılarak Öğretimi . Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi , 2 (1) , 1-18 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/balikesirnef/issue/3366/46482
MLA Bütüner, S. Ö. , Gür, H. "Açılar ve Üçgenler Konusunun Anlamlı Öğrenme Araçlarından V Diyagramları ve Zihin Haritaları Kullanılarak Öğretimi" . Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 2 (2008 ): 1-18 <https://dergipark.org.tr/en/pub/balikesirnef/issue/3366/46482>
Chicago Bütüner, S. Ö. , Gür, H. "Açılar ve Üçgenler Konusunun Anlamlı Öğrenme Araçlarından V Diyagramları ve Zihin Haritaları Kullanılarak Öğretimi". Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 2 (2008 ): 1-18
RIS TY - JOUR T1 - Açılar ve Üçgenler Konusunun Anlamlı Öğrenme Araçlarından V Diyagramları ve Zihin Haritaları Kullanılarak Öğretimi AU - Suphi Önder Bütüner , Hülya Gür Y1 - 2008 PY - 2008 N1 - DO - T2 - Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1 EP - 18 VL - 2 IS - 1 SN - -1307-6086 M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi Açılar ve Üçgenler Konusunun Anlamlı Öğrenme Araçlarından V Diyagramları ve Zihin Haritaları Kullanılarak Öğretimi %A Suphi Önder Bütüner , Hülya Gür %T Açılar ve Üçgenler Konusunun Anlamlı Öğrenme Araçlarından V Diyagramları ve Zihin Haritaları Kullanılarak Öğretimi %D 2008 %J Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi %P -1307-6086 %V 2 %N 1 %R %U
ISNAD Bütüner, Suphi Önder , Gür, Hülya . "Açılar ve Üçgenler Konusunun Anlamlı Öğrenme Araçlarından V Diyagramları ve Zihin Haritaları Kullanılarak Öğretimi". Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 2 / 1 (June 2008): 1-18 .
AMA Bütüner S. Ö. , Gür H. Açılar ve Üçgenler Konusunun Anlamlı Öğrenme Araçlarından V Diyagramları ve Zihin Haritaları Kullanılarak Öğretimi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi. 2008; 2(1): 1-18.
Vancouver Bütüner S. Ö. , Gür H. Açılar ve Üçgenler Konusunun Anlamlı Öğrenme Araçlarından V Diyagramları ve Zihin Haritaları Kullanılarak Öğretimi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi. 2008; 2(1): 1-18.
IEEE S. Ö. Bütüner and H. Gür , "Açılar ve Üçgenler Konusunun Anlamlı Öğrenme Araçlarından V Diyagramları ve Zihin Haritaları Kullanılarak Öğretimi", Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, vol. 2, no. 1, pp. 1-18, Jun. 2008