BibTex RIS Cite

Yığılma Noktası Kavramı ve Kullanımı

Year 2012, Volume: 6 Issue: 2, 217 - 233, 01.12.2012

Abstract

Bu çalışmanın amacı Fen Edebiyat ve Eğitim Fakültesi üçüncü ve dördüncü sınıflarında öğrenim gören öğrencilerin merkezil bir kavram olan yığılma noktasını tanımlamaları, yığılma noktasını tanımlamak için gerekli kavramları bilmeleri ve bu kavramın nerelerde kullanıldığını sorgulamada ne tür problemler yaşadıklarını araştırmaktır. Çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Veriler, 2011–2012 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında Doğu Anadolu Bölgesi’nin nüfus açısından orta ölçekli bir ilinde bulunan Fen Edebiyat ve Eğitim Fakültelerinin Matematik programlarının üçüncü ve dördüncü sınıflarda öğrenim gören 107 öğrenciden Kavram Bilgi Formu (KBF) kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler betimsel olarak analiz edilmiştir. Öğrencilerin “yığılma noktasının tanımı”, “yığılma noktasını tanımlamak için gerekli olan kavramları bilme” ve “yığılma noktası kavramını nerelerde kullanacaklarına” dair güçlükler yaşadıkları tespit edilmiştir.

References

  • Akbulut, K., ve Işık, A. (2005). Limit kavramının anlaşılmasında etkileşimli öğretim stratejisinin etkinliğinin incelenmesi ve bu süreçte karşılaşılan kavram yanılgıları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 497-512.
  • Balcı, M. (1997). Matematik Analiz Cilt II, Balcı Yayınları, Ankara.
  • Baştürk, S. ve Dönmez, G. (2011a). Öğretmen adaylarının limit ve süreklilik konusuna ilişkin pedagojik alan bilgilerinin öğretim programı bilgisi bağlamında incelenmesi. International Online Journal of Educational Sciences, 3(2), 743-775.
  • Baştürk, S.ve Dönmez, G. (2011b). Matematik öğretmen adaylarının limit ve süreklilik konusuyla ilgili kavram yanılgıları. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 5 (1), 225-249
  • Bergthold, T.A. (1999). Patterns of analytical thinking and knowledge use in students’ early understanding of the limit concept. Unpublished Doctoral Dissertation, University of Oklahoma, Oklahoma.
  • Bezuidenhout, J. (2001). Limits and continuty: some conceptions of first-year students. International Journal of Mathematics Education in Science and Techonolgy, 32(4), 487-500.
  • Cornu, B. (1991). Limits. In D. Tall (Eds.), Advanced mathematical thinking (153-166). Dordrect, The Netherlands: Kluwer Academic.
  • Davis, R. B., and Vinner, S. (1986). The notion of limit; some seemingly an avoidable misconception stages, J. Math. Behav., 5, 281–303.
  • Dönmez, G. (2009). Matematik öğretmen adaylarının limit ve süreklilik kavramlarına ilişkin pedagojik alan bilgilerinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü-İstanbul.
  • Gray, E. M. and Tall, D. O., (1991). “ Duality, Ambiguity and Flexibility in Successful mathematical Thinking”, Proceedings of PME XIII, Assisi, Vol. II, 72-79.
  • Jordaan, T. (2005). Misconceptions of the limit concept in a mathematics course for engineering students. Unpublished Master of Science Dissertation, University of South Africa.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Nesbit, T. (1996). What counts? Mathematics education for adults. Adult Basic Education, 6, 69-83.
  • Orton, A., (1983). “Students’ understanding of differentiation”, Educational Studies in Mathematics, 14, 235-250.
  • Przenioslo, M. (2004). Images of the limit of function formed in the course of mathematical studies at the university. Educational Studies in Mathematics, 55, 103-132.
  • Senemoğlu, N. (2010). Gelişim, öğrenme ve öğretim: kuramdan uygulamaya. (16th Edition). Ankara: Pegem Akademi.
  • Szydlik, J.E. (2000). Mathematical beliefs and conceptual understanding of the limit of a function. Journal for Research in Mathematics Education, 31(3), 258-276.
  • Tall, D., and Vinner, S. (1981). Concept image and concept definition in mathematics with particular reference to limits and continuity. Educational Studies in Mathematics, 12, 151–169.
  • Tall, D. (1993). Students Difficulties in Calculus. Proceeding of Working Group 3 on Students’ Difficulties in Calculus. ICME-7, Québec, Canada, (1993), 13-28.
  • Williams, R.S. (1989). Understanding of the limit concept in college calculus students. Unpublished Doctoral Dissertation. University of Wisconsin-Madison.
  • Williams, S. (1991). Models of limit held by college calculus students. Journal for Research in Mathematics Education, 22(3), 219-236.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Kitabevi.
  • Yudariah, M.,Y. and Roselainy, A.,R. (2001). Mathematics Education at Universiti Teknologi Malaysia (UTM): Learning From Experience. Journal Teknolog, 34(E), 9–24.
Year 2012, Volume: 6 Issue: 2, 217 - 233, 01.12.2012

Abstract

References

  • Akbulut, K., ve Işık, A. (2005). Limit kavramının anlaşılmasında etkileşimli öğretim stratejisinin etkinliğinin incelenmesi ve bu süreçte karşılaşılan kavram yanılgıları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 497-512.
  • Balcı, M. (1997). Matematik Analiz Cilt II, Balcı Yayınları, Ankara.
  • Baştürk, S. ve Dönmez, G. (2011a). Öğretmen adaylarının limit ve süreklilik konusuna ilişkin pedagojik alan bilgilerinin öğretim programı bilgisi bağlamında incelenmesi. International Online Journal of Educational Sciences, 3(2), 743-775.
  • Baştürk, S.ve Dönmez, G. (2011b). Matematik öğretmen adaylarının limit ve süreklilik konusuyla ilgili kavram yanılgıları. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 5 (1), 225-249
  • Bergthold, T.A. (1999). Patterns of analytical thinking and knowledge use in students’ early understanding of the limit concept. Unpublished Doctoral Dissertation, University of Oklahoma, Oklahoma.
  • Bezuidenhout, J. (2001). Limits and continuty: some conceptions of first-year students. International Journal of Mathematics Education in Science and Techonolgy, 32(4), 487-500.
  • Cornu, B. (1991). Limits. In D. Tall (Eds.), Advanced mathematical thinking (153-166). Dordrect, The Netherlands: Kluwer Academic.
  • Davis, R. B., and Vinner, S. (1986). The notion of limit; some seemingly an avoidable misconception stages, J. Math. Behav., 5, 281–303.
  • Dönmez, G. (2009). Matematik öğretmen adaylarının limit ve süreklilik kavramlarına ilişkin pedagojik alan bilgilerinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü-İstanbul.
  • Gray, E. M. and Tall, D. O., (1991). “ Duality, Ambiguity and Flexibility in Successful mathematical Thinking”, Proceedings of PME XIII, Assisi, Vol. II, 72-79.
  • Jordaan, T. (2005). Misconceptions of the limit concept in a mathematics course for engineering students. Unpublished Master of Science Dissertation, University of South Africa.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Nesbit, T. (1996). What counts? Mathematics education for adults. Adult Basic Education, 6, 69-83.
  • Orton, A., (1983). “Students’ understanding of differentiation”, Educational Studies in Mathematics, 14, 235-250.
  • Przenioslo, M. (2004). Images of the limit of function formed in the course of mathematical studies at the university. Educational Studies in Mathematics, 55, 103-132.
  • Senemoğlu, N. (2010). Gelişim, öğrenme ve öğretim: kuramdan uygulamaya. (16th Edition). Ankara: Pegem Akademi.
  • Szydlik, J.E. (2000). Mathematical beliefs and conceptual understanding of the limit of a function. Journal for Research in Mathematics Education, 31(3), 258-276.
  • Tall, D., and Vinner, S. (1981). Concept image and concept definition in mathematics with particular reference to limits and continuity. Educational Studies in Mathematics, 12, 151–169.
  • Tall, D. (1993). Students Difficulties in Calculus. Proceeding of Working Group 3 on Students’ Difficulties in Calculus. ICME-7, Québec, Canada, (1993), 13-28.
  • Williams, R.S. (1989). Understanding of the limit concept in college calculus students. Unpublished Doctoral Dissertation. University of Wisconsin-Madison.
  • Williams, S. (1991). Models of limit held by college calculus students. Journal for Research in Mathematics Education, 22(3), 219-236.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Kitabevi.
  • Yudariah, M.,Y. and Roselainy, A.,R. (2001). Mathematics Education at Universiti Teknologi Malaysia (UTM): Learning From Experience. Journal Teknolog, 34(E), 9–24.
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Ömer Faruk This is me

Arif Dane This is me

Mehmet Bekdemir This is me

Publication Date December 1, 2012
Submission Date January 2, 2015
Published in Issue Year 2012 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Faruk, Ö., Dane, A., & Bekdemir, M. (2012). Yığılma Noktası Kavramı ve Kullanımı. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen Ve Matematik Eğitimi Dergisi, 6(2), 217-233.