–Several colleges and universities are experimenting with Massive Open Online Courses (MOOCs) that offer students free access to contents of many courses to reach more students and it rapidly continues to grow within higher education programs especially in the US. Through a review of the literature, I decided to write a paper to inform related to MOOCs studies (like, what is it, the importance, how it works, who governs, its pedagogy, problems and meaning for future learning) to our audiences. In general, it can be summarized the major goals of MOOCs are: extending reach and access; building and maintaining brand; improving the economics by reducing costs or increasing revenues; improving educational outcomes; innovation and conducting research on teaching and learning
Daha çok Amerikan kolej ve üniversitelerince sunulan Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersleri (KAÇD), öğrencilere birçok dersin içeriğine ücretsiz olarak ulaşım imkânı sağlamakla daha fazla öğrenciye ulaşmayı hedeflemektedir. Bu tip dersler günden güne yüksek öğretimde popülerleşerek gelişmeye devam etmektedir. Bu dersler ile ilgili olarak yayımlanan makalelerden yola çıkarak bu derslerin neler olduğu, önemi, nasıl çalıştığı, nasıl ortaya çıktığı, amaçları, pedagojisi, geleceği ve öğrenme için neler ifade ettiği hususlarında birçok soruya cevap vererek okuyuculara bu tür çalışmalar hakkında bilgi vermek amaçlanmıştır. Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerinin genel olarak ana hedefleri şu şekilde özetlenebilir: Ulaşım ve kullanımı yaygınlaştırmak, marka oluşturup devamlılığını sağlamak, giderleri azaltarak veya gelirleri arttırarak ekonomiyi güçlendirmek, eğitim çıktılarını arttırmak, yenilik ve öğretme ve öğrenme üzerine araştırmalar yapmak.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2014 |
Submission Date | January 2, 2015 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 8 Issue: 1 |