BibTex RIS Cite

Türkiye ve Hong Kong Fizik Öğretim Programlarının Karşılaştırılması

Year 2015, Volume: 9 Issue: 2, 61 - 84, 19.12.2015
https://doi.org/10.17522/nefefmed.96894

Abstract

İyi bir öğretim programının öğretimin verimini arttıracağı gerçeği şüphe götürmezdir. Bu nedenle her derse ait öğretim programını geliştirme, iyileştirme ve belirlenen yenilikleri uygulamalara yansıtma etkinliği eğitimle ilgili önemli çalışmalardan biridir. Bu düşünceler ışığında yapılan bu araştırmada, fen alanında TIMSS ve PISA sınavlarında öğrencileri ülkemiz öğrencilerinden çok daha iyi performans gösteren Hong Kong’ un fizik öğretim programı incelenmiş ve ülkemizde uygulanmakta olan fizik öğretim programı ile karşılaştırılmıştır. Araştırma için gereken verilere “doküman incelemesi yöntemi” kullanılarak ulaşılmıştır. Türkiye ve Hong Kong fizik öğretim programları amaç, içerik, öğretme ve öğrenme süreci ve ölçme değerlendirme unsurları dikkate alınarak incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, Hong Kong fizik öğretim programı ünite içeriklerinin ele alınışı, önerilen öğrenme ve öğretme stratejilerinin sunumu  ve ölçme ve değerlendirme yol ve yöntemlerinin netliği açısından Türkiye fizik öğretim programından daha ayrıntılıdır. Özellikle öğrenme ve öğretme sürecinde yapılandırmacı yaklaşımın gerektirdiği öğrenme stratejileri Hong Kong fizik öğretim programında ön plana çıkmaktadır.

References

  • AAAS (1990). Project 2061: science for all americans. Washington, DC: American Association for the Advancement of Science.
  • Ayas, A., Çepni, S. & Özbay, Y. (1994) Bilginin sosyal yapılanması: Öğretmen eğitimiyle ve müfredat programlarıyla ilişkisi. Akademik Yorum, 6, 28-30.
  • Demirel, Ö. (2006). Eğitimde program geliştirme (9. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Year 2015, Volume: 9 Issue: 2, 61 - 84, 19.12.2015
https://doi.org/10.17522/nefefmed.96894

Abstract

References

  • AAAS (1990). Project 2061: science for all americans. Washington, DC: American Association for the Advancement of Science.
  • Ayas, A., Çepni, S. & Özbay, Y. (1994) Bilginin sosyal yapılanması: Öğretmen eğitimiyle ve müfredat programlarıyla ilişkisi. Akademik Yorum, 6, 28-30.
  • Demirel, Ö. (2006). Eğitimde program geliştirme (9. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Nilüfer Cerit Berber

Publication Date December 19, 2015
Submission Date December 19, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 9 Issue: 2

Cite

APA Cerit Berber, N. (2015). Türkiye ve Hong Kong Fizik Öğretim Programlarının Karşılaştırılması. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 9(2), 61-84. https://doi.org/10.17522/nefefmed.96894