Günümüz eğitim öğretim
etkinlikleri var olan olası tüm kaynakları kullanacak şekilde yaşam boyu devam
eden, planlı öğrenme ortamları ile birlikte okul dışı öğrenme ortamları ve bu
ortamlara (planetaryum, müze, hayvanat bahçesi vb.) planlanan alan gezilerini
içermektedir. Bu tür etkinliklerde ise öğretmenlere önemli görevler
düşmektedir. Bu bağlamda araştırmanın amacı okul dışı öğrenme ortamlarından
biri olarak kabul edilen planetaryuma yapılan gezinin, fen bilgisi öğretmen
adaylarının planetaryuma ilişkin tanımları ve bilgi düzeylerini; planetaryumlar
ile fen ve astronomi eğitimine katkısına yönelik görüşlerini uygulanan ön ve
son testler ile açığa çıkarmaktır. Nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim
deseninin kullanıldığı çalışmanın ön testi 29 fen bilgisi öğretmen adayı (24
kız, 5 erkek), son testi 44 fen bilgisi öğretmen adayı (33 kız, 11 erkek) ile
gerçekleştirilmiştir. Çalışmada araştırmacılar tarafından geliştirilen ve açık
uçlu sorulardan oluşan Planetaryum Gezisi Anket Formu (PGAF) ön-son test olarak
kullanılmıştır. Araştırma sonunda fen bilgisi öğretmen adaylarının planetaryum
gezisi ile astronomi kavramlarında faydalı değişimler gözlemlenmiş, araştırmaya
ve benzer çalışmalar yapacak araştırmacılara yönelik öneriler sunulmuştur.
Fen eğitimi astronomi kavramları informal öğrenme plenataryum fen bilgisi öğretmen adayları
Today’s educational and teaching activities
comprise of the planned learning environments, including the informal learning
environments and the field trips planned to be made to these environments
(planetarium, museum, zoo, etc.), continuing for the whole life in a manner
using all the available resources. In such activities, the teachers play a key
role. The objective of the study within this context is to reveal the
definitions and knowledge levels of the preservice science teachers (PSTs),
including their opinions on planetarium and the contribution to science and
astronomy education with preliminary and final tests with regards to the trip
made to the planetarium, which is accepted to be as an environment for informal
learning environments. The preliminary test of the study, where the phenomenological pattern was used as one of the
qualitative research methods was fulfilled with 29 preservice science teachers
(24 female, 5 male), while the final test process was fulfilled with 44
preservice science teachers (33 female, 11 male). The Planetarium Trip Survey Form
(PTSF), developed by the researchers and comprising of open-ended questions was used as the preliminary-final tests. At
the end of the research, positive changes were observed on the concepts of
planetarium trip and the astronomy for the preservice science teachers, as well
as providing suggestions for the respective research and the researchers, who
plan to carry out similar studies.
Science education astronomy concepts informal learning planetarium preservice science teachers
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Submission Date | May 19, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 12 Issue: 1 |