The purpose of this research
was to determine physics teachers’ assessment methods and their frequency use,
criteria they take into account to grade students’ performances, and cognitive
levels they consider while assessing student learning. Identification of
difficulties that physics teachers have related to performance-based assessment
was also the aim of this research. Survey research design was carried out.
Participants were the physics teachers working in 61 high schools in the
Anatolian side of Istanbul. Some of the conclusions are as follows: Physics
teachers do not only consider where their students are according to performance
goals but also value students’ affective domain such as effort and attitude in
order to give grades to their students. While physics teachers use traditional methods such as
exam more often, they also implement performance assessment and portfolio. Physics teachers have various difficulties
related to their qualifications, curriculum and university entrance exam in
preparing, implementing, and evaluating performance-based assessment methods.
Bu çalışmada lise fizik öğretmenlerinin
öğrencilerinin öğrenimini değerlendirirken kullandıkları ölçme yöntemleri ve
sıklığı, hangi kriterlere göre not verdikleri ve göz önünde bulundurdukları
bilişsel seviyeler incelenmiştir. Çalışmada ayrıca öğretmenlerin performansa
dayalı ölçümlerle ilgili karşılaştıkları zorlukların belirlenmesi
amaçlanmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın
katılımcıları, İstanbul’un Anadolu bölgesinde yer alan 61 lisede görev yapan
134 fizik öğretmeni ile oluşturulmuştur. Çalışmada Öğretmenlerin ölçme ve
değerlendirme tercihlerinin ve bu süreçte karşılaştıkları zorlukların
belirlenmesi amacıyla Ogan-Bekiroğlu (2009) tarafından geliştirilen bir anket
kullanılmıştır. Çalışmada çıkarılan bazı sonuçlar şu
şekilde sıralanabilir. Fizik öğretmenleri öğrencilerine not verirken, yalnızca
öğrencinin performansının öğretim programında yer alan kazanımların neresinde
olduğunu göz önünde bulundurmamakta, birden fazla kriteri değerlendirmekte ve
öğrencilerin bilişsel kapasitelerinin yanında gayret etme ve tutum gibi
duyuşsal kapasitelerine de değer vermektedirler. Öğrencilerini ölçerken sınav
gibi geleneksel yöntemlere ağırlık vermekte ancak performans ölçümü ve
portfolyo gibi farklı ve çeşitli ölçme yöntemlerini de kullanmaktadırlar.
Performansa dayalı ölçme yöntemlerini hazırlarken, uygularken ve
değerlendirirken hem kendi yeterlikleriyle ilgili, hem de öğretim programı ve
üniversite için öğrenci seçimi gibi sistemle ilgili çeşitli zorluklar yaşamaktadırlar.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Submission Date | November 26, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 13 Issue: 1 |