AMAÇ: Bu araştırma, farklı okullarda eğitim gören hemşirelik öğrencilerinin araştırmaya, gelişmelere farkındalığı ve tutumunun belirlenmesi amacı ile tanımlayıcı-karşılaştırmalı olarak yapılmıştır.
YÖNTEMLER: Araştırma lisans eğitimi veren üç farklı okulda öğrenim gören 157 son sınıf öğrencisi (evrenin %83.8’i) ile yürütülmüştür. Veriler, 2010-2011 eğitim-öğretim yılı içerisinde soru formu ve “Hemşirelik Öğrencilerinin Araştırmaya, Gelişmelere Farkındalığı ve Tutumu Ölçeği” ile toplanmıştır. Veriler; yüzde, ortalama, one way-Anova, bağımsız gruplarda t testi, ki-kare, cronbach alfa katsayısı ve LSD post hoc analizleri ile değerlendirilmiştir.
BULGULAR: Öğrencilerin yaş ortalamasının 22.17±1.29, %53.5’inin öğrenimleri süresince herhangi bir araştırma etkinliğine ve hemşirelikle ilgili bilimsel bir toplantıya katıldığı belirlenmiştir. Öğrencilerin cinsiyetleri (p<0.05), okudukları okulları (p<0.01) ile ölçek puan ortalamaları arasında anlamlılık olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin bugüne kadar mesleki bir dergi okuma ve mezuniyet tezi hazırlamayı isteme durumları ile ölçek puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark olduğu saptanmıştır (p<0.01). Araştırmadaki ölçek toplam puan ortalaması 118.18±18.94, madde puan ortalaması ise 4.08±0.65 olarak bulunmuştur. Ölçeğin madde puan ortalamasının beşe yaklaşması, farkındalığın ve olumlu tutumun yüksek olduğunu göstermektedir.
SONUÇ: Öğrencilerin hemşirelik alanındaki araştırma ve gelişmelere yönelik farkındalığının ve tutumlarının olumlu yönde olduğu saptanmıştır.
OBJECTIVE: This is a descriptive and comparative study aiming at determining awareness and attitude of nursing students studying in various schools with respect to research and development. METHODS: The study was conducted with 157 seniors (83.8% of the population) studying in three different schools which provide undergraduate education in research. The data were collected using a questionnaire and the “Scale for Nursing Students’ Awareness of and Attitude to Research and Development” in the 2010-2011 academic year. The data were evaluated using percentage, average, one-way Anova, t-test in independent groups, chi-square, Cronbach’s alpha coefficient, and LSD post hoc analyses.
RESULTS: It was found that the mean age of students was 22.17±1.29, 53.5% participated in some research activity and a scientific meeting related to nursing during their education. A significance was found between their gender (p<0.05) and schools (p<0.01), and their mean scale scores. Another significant difference was seen between the students’ willingness to read a vocational journal to the date and to prepare a graduation thesis, and their mean scale scores (p<0.01). During the assessment of the scale, the overall mean score was found to be 118.18±18.94 and the item mean score to be 4.08±0.65. An item mean score approaching to 5 shows that awareness and positive attitude are high.
CONCLUSION: The students were found to have a positive awareness of and attitude to research and development in nursing.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2014 |
Submission Date | December 6, 2013 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 3 Issue: 2 |