Amaç:
Araştırma, ebelik öğrencilerinin ebelik mesleği hakkındaki görüşleri ve mesleğe
yönelik beklentilerinin belirlenmesi amacıyla yapıldı.
Gereç ve Yöntem: Araştırma
tanımlayıcı tipte yapıldı. Araştırmanın evrenini, bir üniversitenin sağlık
yüksekokulunun ebelik bölümü öğrencileri (n=376) oluşturdu. Araştırmanın örneklemini örneklem seçimine
gidilmeden belirlenen ve araştırmaya katılmayı kabul eden tüm öğrenciler (n=290)
oluşturdu. Öğrencilerin özellikleri, ebeliğe yönelik görüş ve beklentilerinin
belirlenmesi için 19 sorudan oluşan bir bilgi formu kullanıldı. Veriler
ortalama ve yüzdelik oranları üzerinden sunuldu.
Bulgular:
Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 20,57(SS=2,26)’dır. Öğrencilerin
çoğu (%59,3) bölümünü isteyerek seçmemiş, %30’ u bölümü iş bulma kolaylığı
düşüncesiyle seçmiş. Öte yandan öğrencilerin %41,0’ı bölümü kazanmadan önce
ebelik hakkında olumsuz, %52,8’i şuanda da ebelik hakkında olumsuz düşünmekte
ve %59,3’ü üniversite tercihi yapacak öğrencilere ebeliği önermeyeceklerini
belirttiler. Ebelik mesleğinin sorunlarına ilişkin birden fazla cevaplar vermiş
olup, öğrencilerin %43,4’ü yoğun iş yüküne bağlı ebeliğin sevilerek
yapılmadığını bildirdi. Öğrencilerin %39,7’si ebelik yöneticilerinin ebe olması
gerektiğini belirtti. Ebeliğe yönelik beklentilere ilişkin en fazla;
öğrencilerin %56,2’si okullarda ebe akademisyen sayısının artacağı ve %53,8’inin
ebeliğin gelecekte daha saygın bir meslek olarak tanınacağı cevabını verdi.
Sonuçlar: Öğrencilerin
görüş ve beklentileri öğrenim görülen sınıflara göre şekillenmektedir. Öğrencilerin
mesleğe ilişkin problemlere bağlı olumsuz görüşleri olduğu görülse de, mesleğin
gelişimine yönelik çözüm odaklı bazı önerileri bulunmaktadır.
Aim: This research was done to identify the views and
expectations of midwifery students towards midwifery.
Material and Methods: The research was done descriptively. The
population of the study included midwifery department students (n=376) from the
health high school of a university. All the students accepting to participate
in the research (n=290) were gathered in the research sample without applying
any sampling method. An information form including 19 questions was used to
identify student features and their views and expectations towards midwifery.
The data were presented through mean and percentage.
Results: The age average of the participants was 20.57 (SS=2.26).
Majority of them (59.3%) did not choose the department willingly and 30% chose
it in anticipation of finding a job easily. Likewise, 41.0% had negative
opinions about the department before matriculation and 59.3% have negative
ideas for midwifery currently and stated they would not suggest midwifery
department to the students who would make university preference (59.3%). The
questions about the problems of midwifery had more than one answer and 43.4%
said the profession was not fulfilled gladly. 39.7% stated midwifery administrators
should be midwives. 56.2% responded the number of midwife academicians would
increase and 53.8% expected midwifery would be perceived as a more prestigious
profession in the future regarding the question about expectations towards
midwifery.
Conclusion: Views and expectations of the students were shaped
according to their grade levels. Although it was seen that they had negative
views depending on the problems regarding the profession, they had several
solution offers for the development of the profession.
Araştırma fonu: Bu araştırma için hiçbir kurum ya da kişiden finansal destek alınmamıştır. Araştırmanın giderleri araştırma ekibi tarafından karşılanmıştır.
Araştırmaya katılan tüm öğrencilere ve araştırmanın yürütüldüğü üniversitenin tüm idari ve akademik çalışanlarına sonsuz teşekkürlerimizi sunarız.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2020 |
Submission Date | May 5, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 9 Issue: 1 |