Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’nin Üniversite Gerçeği Ve Bir Öneri

Yıl 2019, Cilt: 10 Sayı: 19, 19 - 38, 31.05.2019

Öz




Üniversiteler
entelektüel katma değer, patent, icat, keşif ve yenilik gibi araçlarla
toplumları dönüştüren önemli yapılardır. Bilgi çağının bu en stratejik
kurumları, ülkelerin dünyadaki konumlarını belirlemede tartışmasız bir üstünlük
elde etmişlerdir. Yükseköğretimdeki sıkıntıların belki de yarısı arz
kaynaklıdır. Ancak meselenin diğer yarısını da kalite yetersizliklerinden
kaynaklanan sorunlar teşkil etmektedir. Dünya üniversiteler sıralamasında Türk
üniversitelerinin yeri bu gerçeği ortaya koymaktadır. Bu iki sorunun Türkiye’ye
faturası gayet ağırdır. Bizatihi fırsat oluşturan dinamik genç nüfus muazzam
bir beşeri sermaye avantajı sunarken, değerlendirilemediğinde problem kaynağına
ve tehdide dönüşmektedir. Dahası Türkiye konumu ve tarihi hinterlandına rağmen
uluslararası eğitim sektöründe hak ettiği payı alamamaktadır. Türkiye’nin
yükseköğretim vizyonu ne olmalıdır? Bu sorunun cevabı yukarıda sayılan risk
unsurlarının avantaja, tehdit unsurlarının fırsata dönüştürülmesinde
yatmaktadır.




Kaynakça

  • Akbulut, U. (2018). Dünya Bilim Alanı Ve Genel Sıralamalarında Türk Üniversiteleri. http://tr.urapcenter.org/2018. (27.10.2018).Çankaya Üniversitesi (2012). Einstein ve Atatürk Belgeseli. http://www.cankaya.edu.tr/duyuru/einstein.php (27.10.2018).Çetinsaya, G. (2014). Büyüme, Kalite, Uluslararasılaşma: Türkiye Yükseköğretimi İçin Bir Yol Haritası, Yükseköğretim Kurulu Yayın No: 2014/2.Doğramacı, İ. (2007). Türkiye’de Ve Dünyada Yükseköğretim Yönetimi, Meteksan, Ankara. www.dogramaci.org.(27.10.2018).Gür, B.S., Çelik, Z. ve Yurdakul, S. (2018). Yükseköğretime Bakış 2018: İzleme ve Değerlendirme Raporu. Ankara: Eğitim-Bir-Sen Stratejik Araştırmalar Merkezi.İstanbul Dârülfünununun İlgasna Ve Maarif Vekâletince Yeni Bir Üniversite Kurulmasına Dair Kanun (1933). Kanun No: 2252, RG. Tarih; 06.06.1933, No; 2420, Kanunlar Dergisi Cilt: 12, http://www.tbmm.gov.tr/develop/owa/td_v2.tutanak_sonuc, (01.11.2018).Kenan, S. (2012). Üniversite, TDV İslam Ansiklopedisi, 42. Cilt. s. 338-348.Küçükcan, T. & Gür, B. S. (2009). Türkiye’de Yükseköğretim Karşılaştırmalı Bir Analiz, SETA Yayınları 6. Baskı, Ankara.OECD (2018a). Education at a Glance 2018: OECD Indicators. Paris.OECD (2018b). http://www.oecd.org/sti/intellectual-property-statistics-and-analysis.htm (10.11.2018).Olağanüstü Hal Kapsamında Bazı Düzenlemeler Yapılması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname (2016). Karar sayısı: KHK/703, RG: 29.10.2016. Sayı: 29872.Scimagojr (2018). Scimago Institutions Rankings. https://www.scimagojr.com/countryrank.php (27.11.2018).Taşdemirci, E. (1994). Atatürk'ün Önderliğinde 1933 Üniversite Reformu, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Kayseri, Sayı 5. s. 135-153.YÖK (2018). Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi, https://istatistik.yok.gov.tr/. (01.11.2018).Yükseköğretim Kanunu (1981). Kanun No: 2547, Kabul Tarihi: 4/11/1981, RG: 6/11/1981, Sayı: 17506.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ekonomi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mahmut Bozan

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2019
Gönderilme Tarihi 22 Şubat 2019
Kabul Tarihi 20 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Bozan, M. (2019). Türkiye’nin Üniversite Gerçeği Ve Bir Öneri. Bartın Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(19), 19-38.

Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Mayıs ve Kasım aylarında olmak üzere yılda iki defa yayımlanan, beş yılını doldurmuş çift kör hakemli uluslararası bir dergidir. Dergimiz 06.04.2015 tarihinden itibaren EBSCO Host’ta, Akademia Sosyal Bilimler İndeksi (ASOS), SOBIAD ve Google akademik indeksinde taranmaktadır. TR Dizin indeksinde taranması için de girişimlerde bulunulmuş olup değerlendirilme süreci devam etmektedir. 

This work is licensed under CC BY-NC-SA 4.0