Üniversiteler
entelektüel katma değer, patent, icat, keşif ve yenilik gibi araçlarla
toplumları dönüştüren önemli yapılardır. Bilgi çağının bu en stratejik
kurumları, ülkelerin dünyadaki konumlarını belirlemede tartışmasız bir üstünlük
elde etmişlerdir. Yükseköğretimdeki sıkıntıların belki de yarısı arz
kaynaklıdır. Ancak meselenin diğer yarısını da kalite yetersizliklerinden
kaynaklanan sorunlar teşkil etmektedir. Dünya üniversiteler sıralamasında Türk
üniversitelerinin yeri bu gerçeği ortaya koymaktadır. Bu iki sorunun Türkiye’ye
faturası gayet ağırdır. Bizatihi fırsat oluşturan dinamik genç nüfus muazzam
bir beşeri sermaye avantajı sunarken, değerlendirilemediğinde problem kaynağına
ve tehdide dönüşmektedir. Dahası Türkiye konumu ve tarihi hinterlandına rağmen
uluslararası eğitim sektöründe hak ettiği payı alamamaktadır. Türkiye’nin
yükseköğretim vizyonu ne olmalıdır? Bu sorunun cevabı yukarıda sayılan risk
unsurlarının avantaja, tehdit unsurlarının fırsata dönüştürülmesinde
yatmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2019 |
Gönderilme Tarihi | 22 Şubat 2019 |
Kabul Tarihi | 20 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 19 |
Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Mayıs ve Kasım aylarında olmak üzere yılda iki defa yayımlanan, beş yılını doldurmuş çift kör hakemli uluslararası bir dergidir. Dergimiz 06.04.2015 tarihinden itibaren EBSCO Host’ta, Akademia Sosyal Bilimler İndeksi (ASOS), SOBIAD ve Google akademik indeksinde taranmaktadır. TR Dizin indeksinde taranması için de girişimlerde bulunulmuş olup değerlendirilme süreci devam etmektedir.
This work is licensed under CC BY-NC-SA 4.0