Bu çalışmanın amacı Bolu’da
Köroğlu Destanı’na dayalı turizm potansiyelini güçlendirme sürecinde filmlerin
rolüne ve önemine vurgu yapmaktır. Filmler iletiler gönderebilmekte, tarihsel
gerçekleri düzeltebilmekte, izleyicilere anın gerçekliğini sunabilmekte ve
başka kültürleri, yerleri, ortamları ve hatta yaşam tarzlarını
tanıtabilmektedir. Diğer bir ifade ile filmler bireylerin tutum ve algılarını
çeşitli düzeylerde etkileyebilmektedir. Dünya genelinde destinasyonların
doğrudan veya dolaylı bir şekilde bir filmde yer almasının bir sonucu olarak
ilgili destinasyona yönelik ziyaretler artmaktadır. Filmler sayesinde kazandığı
bu olumlu etkiyi turizm amaçlı kullanan destinasyonlara ilişkin ziyaretler,
film turizmi olarak adlandırılmaktadır. Bununla birlikte tarihsel halk
kahramanının öykülerinin anlatıldığı filmlerin, ülke imajına olumlu bir etki
yaptığı belirlenmiştir. Benzer bir durum Bolu için de söz konusudur. Köroğlu
Destanı’nın, bir pazarlama iletişimi ajansı ile birlikte hareket edilerek
kurgulandığı bir film sonrasında Bolu’ya Köroğlu turizmi için gelen turist
sayısı artacaktır. Çalışma kapsamında Dünya’daki benzer örneklerinden hareket
ederek, Bolu’da Köroğlu turizmini güçlendirme sürecinde filmlerin rolü üzerinde
durulmaktadır. Filmin gösterime girmesi öncesi, gösterimi sırasında ve
gösterimi sonrasında yapılması gerekenlere ilişkin öneriler sunulmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Editorial |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2015 |
Submission Date | March 12, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 15 Issue: 3 |
E-posta: sbedergi@ibu.edu.tr