Günümüzde gelişen pazarlama stratejileriyle birlikte kurumların
gerçekleştirdiği sosyal sorumluluk faaliyetlerinin marka değeri algısı
üzerindeki etkisi önem kazanmıştır. Çalışmada kurumsal sosyal sorumluluk (KSS)
faaliyetlerinin marka değeri algısı üzerinde yarattığı etkiler incelenmektedir.
Bu çerçevede Cumhuriyet Üniversitesi ve Gazi Üniversitesi Bankacılık bölümü
öğrencilerinin kurumsal sosyal sorumluluğa verdikleri önem ve üniversitelerinin
anlaşmalı oldukları bankalarının sosyal sorumluluk faaliyetlerinin marka değeri
algılarına etkisi ölçülmek istenmektedir. Bu amaçla 353 üniversite öğrencisine
yüz yüze anket çalışması uygulanmış ve anketler kontrol edildikten sonra
analize uygun görülenler değerlendirilmiştir. Anket verilerinin analizinde
frekans dağılımları, güvenilirlik analizi, t-testi, ANOVA testi ve regresyon
analizi yapılmıştır. Yapılan analizler neticesinde üniversite öğrencilerinin
demografik değişkenlerden cinsiyet, hane geliri ve üniversite farkının hizmet
aldıkları bankaların KSS projelerini algılamalarında etkili olmadığı sonucuna
ulaşılmıştır. Ayrıca öğrencilerin genel marka değeri algısı ile marka
farkındalığı değerleri cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermezken marka
sadakatleri ve algılanan kalite değerleri anlamlı bir farklılık göstermektedir.
Korelasyon ve regresyon analizi sonuçlarına göre öğrencilerin algıladıkları KSS
düzeyleri arttıkça marka değeri algıları da olumlu yönde artmaktadır.
Sosyal Sorumluluk Kurumsal Sosyal Sorumluluk Marka Değeri Algısı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 26 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 18 Sayı: 3 |
E-posta: sbedergi@ibu.edu.tr