Halkla ilişkiler uygulamaları geçmişte daha çok hedef kitleleri
yönlendirmek, manipüle etmek, ikna etmek amacıyla yapılmaktaydı. Ancak
günümüzde halkla ilişkiler uygulamalarının hedef kitleleri yönlendirmek,
manipüle etmek ve ikna etmekten daha çok onlarla diyaloğu geliştirmeyi
hedeflediği görülmektedir. Bu doğrultuda halkla ilişkiler alanının, gelişim
sürecinde anlayış değişikliği yaşadığı ifade edilmektedir. Bu çalışmada, halkla
ilişkiler alanında anlayış değişikliği yaşanmasının sebeplerinden birisinin de
kurumların benimsediği dünya görüşleri olduğundan hareket edilmiştir. Bu
kapsamda literatür taramasına dayalı olarak gerçekleştirilen çalışma içerisinde
ilk önce kurumsal dünya görüşlerinin oluşumuna etki eden en önemli unsur olan
kurum kültürü konusu ele alınmış daha sonra, dünya görüşü kavramı, halkla ilişkiler
alanına ilişkin dünya görüşleri ve söz konusu dünya görüşlerinin özellikleri
araştırılmıştır. Son olarak kurumların halkla ilişkiler uygulamalarına
asimetrik ve simetrik dünya görüşlerinin hangi noktalarda etki ettiği ortaya
konulmaya çalışılmıştır.
Kültür Dünya Görüşü Asimetrik Dünya Görüşü Simetrik Dünya Görüşü Halkla İlişkiler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 9 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 19 Sayı: 1 |
E-posta: sbedergi@ibu.edu.tr