Bu araştırmanın amacı foto safari
etkinliğine katılan bireylerin yaşamış oldukları deneyimin tekrar ziyaret ve
tavsiye etme niyetlerine etkisinin belirlenmesidir. Bingöl ilinde 2019 Şubat
ayından gerçekleştirilen “Bingöl Foto safari” etkinliğine katılan bireylerden
409 tanesine yapılan anket formları ile araştırma verileri elde edilmiştir.
Anket formları ile toplanan veriler Smart PLS 3 istatistik programında analize
tabi tutulmuştur. Araştırma sonuçları incelendiğinde; eğitim, estetik, eğlence
ve kaçış deneyimlerinin tekrar ziyaret niyetine olumlu yönde anlamlı bir
etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca eğlence, estetik ve kaçış
deneyimlerinin tavsiye etme niyetine olumlu yönde anlamlı bir etkisinin olduğu
belirlenmiştir. Ancak eğitim deneyiminin tavsiye etme niyetine olumlu yönde anlamlı
bir etkisinin olmadığı tespit edilmiştir.
Müşteri Deneyimi Davranışsal Niyeti Foto Safari Fotoğraf Turizmi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 25 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 19 Sayı: 3 |
E-posta: sbedergi@ibu.edu.tr