Research Article
BibTex RIS Cite

Derecik Mevlânâ Hâlid-i Bağdâdî Medresesinde Eğitim

Year 2021, Volume: 5 Issue: 1, 229 - 245, 01.06.2021

Abstract

Mevlânâ Hâlid-i Bağdâdî Medresesi Seyda merkezli olup faaliyetini ona göre sürdürmektedir. Seyda merkezli medreseler medrese geleneğinden gelen ve halk arasında Seyda olarak bilinen kişiler tarafından kurulan ve ihtiyaçları Seyda’nın kendisi veya bölge halkı tarafından temin edilen eğitim kurumlarıdır. “Derecik Mevlânâ Hâlid-i Bağdâdî Medresesinde Eğitim” isimli çalışmamız nitel bir araştırma olup, veriler nitel araştırma yöntemlerinden görüşme yoluyla elde edilmiştir. Çalışmanın teorik kısmının oluşturulması için konuyla ilgili yapılan çalışmalar taranmış ve değerlendirilmiştir. Araştırmanın temelini oluşturan Mevlânâ Hâlid-i Bağdâdî medresesi tarihi, yapısı, işleyişi konusunda gerekli bilgiler için konuyla ilgili sorular hazırlanarak medrese ziyaret edilmiş, medrese müderrisleriyle mülakat yapılmıştır. Sorulan sorulara alınan cevaplar düzenli bir şekilde kayıt altına alınmıştır. Görüşme sonucu elde edilen veriler betimleme yoluyla sınıflandırılmış ve kategorize edilmiş, belli başlıklar altında sunulmuştur.

References

  • Akdağ, Ahmet. “Telhîsü'l-Miftâh'ın Beyân Bölümünün Mütercimi Bilinmeyen Bir Tercümesi”, Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi 5/3, 2016, 1243-1266.
  • Durmuş, İsmail. “Emsile”, Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Ansiklopedisi. 11/166-167. Ankara: TDV Yayınları, 1995.
  • Erman, Uğur. “Siirt Medreselerinde İcazetnâme Öncesi Okutulan Kitaplar ve İçerikleri”, Siirt Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 3/1, 2016, 135-172.
  • Idrız, Mesut. “İslam Eğitim Yaşamında İcazet Geleneği”, Değerler Eğitimi Dergisi 1/3, 2003, 169-188.
  • Hatipoğlu, İbrahim. “Müzakere”, Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Ansiklopedisi. 2/233. Ankara: TDV Yayınları, 2006.
  • Musayev, İslam“Doğu Medreselerinde Eğitim: Hakkari Mele Nezir Medresesi Örneği”, Bülent Ecevit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 5/2, 233-245.
  • Yıldırım, Ali – Şimşek, Hasan. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınları, 2013.
Year 2021, Volume: 5 Issue: 1, 229 - 245, 01.06.2021

Abstract

References

  • Akdağ, Ahmet. “Telhîsü'l-Miftâh'ın Beyân Bölümünün Mütercimi Bilinmeyen Bir Tercümesi”, Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi 5/3, 2016, 1243-1266.
  • Durmuş, İsmail. “Emsile”, Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Ansiklopedisi. 11/166-167. Ankara: TDV Yayınları, 1995.
  • Erman, Uğur. “Siirt Medreselerinde İcazetnâme Öncesi Okutulan Kitaplar ve İçerikleri”, Siirt Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 3/1, 2016, 135-172.
  • Idrız, Mesut. “İslam Eğitim Yaşamında İcazet Geleneği”, Değerler Eğitimi Dergisi 1/3, 2003, 169-188.
  • Hatipoğlu, İbrahim. “Müzakere”, Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Ansiklopedisi. 2/233. Ankara: TDV Yayınları, 2006.
  • Musayev, İslam“Doğu Medreselerinde Eğitim: Hakkari Mele Nezir Medresesi Örneği”, Bülent Ecevit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 5/2, 233-245.
  • Yıldırım, Ali – Şimşek, Hasan. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınları, 2013.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Religious Studies
Journal Section Araştırma Makalesi
Authors

İslam Musayev 0000-0003-3111-2227

Sedat Can 0000-0003-3277-605X

Publication Date June 1, 2021
Submission Date May 11, 2021
Acceptance Date June 1, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 5 Issue: 1

Cite

ISNAD Musayev, İslam - Can, Sedat. “Derecik Mevlânâ Hâlid-I Bağdâdî Medresesinde Eğitim”. Batman Akademi Dergisi 5/1 (June 2021), 229-245.