Teknolojinin matematik derslerinde kullanılmaya başlanmasıyla birlikte dinamik geometri yazılımlarının matematik eğitimindeki önemi artmıştır. Bu çalışmada dinamik geometri yazılımlarından Geometr’s Sketchpad’in (GSP) matematik derslerinde kullanılmasının öğrenciler üzerinde etkisi araştırılmıştır. Çalışma Marmara bölgesinde yer alana bir ilçede bir ortaokulda yürütülmüştür. Geometer’s Sketchpad yazılımı ile tasarlanan etkinlikler, açık uçlu sorulardan oluşan çalışma yaprakları ile desteklenerek ortaokul 7. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Etkinlik uygulandıktan sonra bu öğrencilerden 8 tanesi ile görüşme gerçekleştirilmiş ve görüşmede 7 tane açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Öğrencilere matematik derslerinde Geometer’s Sketchpad yazılımı kullanımı ile ilgili görüşleri sorulmuştur. Öğrencilerin görüşlerinden elde edilen nitel verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışma bulgularına göre Geometr’s Sketchpad kullanımının öğrencilerin matematik dersine yönelik görüşlerini olumlu yönde değiştirdiği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca çalışma sonuçlarına gore matematik dersinde Geometer’s Sketchpad yazılımının kullanımı öğrencilerin geometrik kavramları öğrenmesini kolaylaştırmış ve öğrenilen kavramların kalıcılığı artırmıştır.
Dinamik geometri yazılımı Geometer’s Sketchpad öğrenci görüşleri.
The importance of dynamic geometry software has been increased in mathematics education by means of using technology in mathematics classes. This study was conducted in a middle school in Mustafakemalpasa in Bursa. The effects of using the dynamic software Geometer’s Sketchpad (GSP) on middle school students in mathematics classes was searched in this study. The worksheets including the open ended questions, filling in the blank parts and the activities which were designed by GSP software were used during the lessons. At the end of the lessons, the interview which includes seven open ended questions was carried out with eight middle school students. The students were asked their opinions about using GSP in their mathematics classes.Content analyses method was used to analyze the qualitative data which was obtained from interviews. The result of the analysis indicates that at the end of the lessons students' views about learning mathematics are changed positively by virtue of using GSP. Furthermore using GSP in mathematics classes facilitates the students’ learning of geometry concepts and improves the retention of learned concepts.
Dynamic geometry software Geometer’s Sketchpad students’ views
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 21 Sayı: 1 |